Období: únor 2011

U Windows 7 byla zjištěna závažná chyba, náplast však není

(») | 28. 2. 2011 | přečteno: 1423× | komentáře: 0
banan/img/windows-vulnerability.jpgMicrosoft přišel na nebezpečnou trhlinu ve svém, prozatím, nejlepším operačním systému. Tato chyba by měla být však co nejrychleji odstraněna. Problémy se prý objevili také už u Win XP, Vista a Win 7 jako by ji následně zdědil. Podle zveřejněných ifnormací je na vině bezpečnostní chyba při zpravcování protokolu MHTML (MIME HTML), která umožnuje útočníkovu spouštění škodlivího kódu. Konkrétní místo je v Internet Explorer od Microsoftu. číst dál

3D studio max - projekce 6. díl

(») | 27. 2. 2011 | přečteno: 1482× | komentáře: 0
banan/img/logomax.pngRendering videa číst dál

3D studio max - rozpohybování objektů 5. díl

(») | 26. 2. 2011 | přečteno: 1409× | komentáře: 0
banan/img/logomax.pngZdravím Vás u dalších dílů mého tutoriálu. Dneska si ukážeme jak rozpohybovat objekty. Budeme využívat nějakého pohybu, Select and link funkce a přiřazení nějaké dráhy k objektu, tzv. trajektorie. Objekt se tedy bude pohybovat po nějaké lince, kterou si sami vytvoříme. To je docela výhoda, poněvadž s linkou můžeme pracovat, ohýbat jak chceme. V Maxu ji najdeme v záložce "Create" kliknutí na "Shapes" a vybereme "Line". číst dál

3D studio max - raketa 4. díl

(») | 25. 2. 2011 | přečteno: 1333× | komentáře: 0
banan/img/logomax.pngDnes konečně dokončíme naší raketu. už umíme nějakým způsobem přidat materiál na těleso, upravit jej a podobně. Zatím náš objekt by měl vypadat nějak takto: číst dál

3D studio max - textury 3. díl

(») | 23. 2. 2011 | přečteno: 3325× | komentáře: 1, poslední: 7. 8. 2011
banan/img/logomax.pngDnes budeme pokračovat z předešlého dílu, kde jsme zatím vytvořili naši raketu. Raketa však vypadá zcela fádně a chybí zde nějaké barvy, které by zakryly škaredost objektu. Dále si vytvoříme také prostředí z předefinovaných textur. V 3d maxu je složka která obsahuje základní textury pro jednoduchou práci. Složka obsahuje další podsložky které mají různé druhy textur - dřevo, cihly, dlaždice, kov apod. číst dál

Americký prezident zveřejnil svůj „bezdrátový plán“

(») | 21. 2. 2011 | přečteno: 3024× | komentáře: 0
wireless.jpgPrezident Barack Obama plánuje investici 10,7 miliardy dolarů na vybudování celostátní bezdrátové sítě pro krizové pracovníky. Pěti miliardami dolarů pomůže Američanům získat mobilní přístup k vysokorychlostní internetové službě a 3 miliardy dolarů půjdou na výzkum a vývoj. Což znamená, že 18,2 miliard amerických dolarů půjde na bezdrátový širokopásmový plán. číst dál

3D studio max - objekty 2. díl

(») | 21. 2. 2011 | přečteno: 1198× | komentáře: 0
banan/img/logomax.pngUf, tak jsme již zvládli 2 překážky které jsou sice naučné ale na druhou stranu poměrně nudné. Dnes to sice taky nebude nejlepší ale posuneme se do bodu který nazývám "osahání". Ukážeme si (osaháme) objekt a budeme jej trochu upravovat jako plastelínu dítě. Také si ukážeme další modifikátor "Mesh smooth". Co dělá, o tom se necháme překvapit. Dále si vysvětlíme co to je renderování scény a následně ukážeme. Každopádně buďme zatím trpěliví a ne moc hr do práce. číst dál

3D studio max - prostředí 1. díl

(») | 19. 2. 2011 | přečteno: 1838× | komentáře: 0
banan/img/logomax.pngBudu předpokládat, že máte 3D max již nainstalovaný, nedoporučuji však instalovat český jazyk z toho důvodu, že veškeré materiály jsou ve větším případě v angličtině, navíc trochu procvičení toho anglického jazyka neuškodí. Dále si popíšeme některá základní tlačítka uživatelského rozhraní programu. Dále bych byl velmi rád kdyby jste se podívali na klávesové zkratky(ZDE). Věřte, že né vždy je myš potřebná. Klávesové zkratky šetří čas! číst dál

3D studio max - úvod 0.díl

(») | 18. 2. 2011 | přečteno: 3956× | komentáře: 0
banan/img/logomax.png3D studio max je profesionální software pro tvorbu grafiky vizualizací a animace. Pochází z rodiny grafických softwarů jako je CAD, Maya od firmy Autodesk (záštita Yost group). Těchto softwaru není tolik bezdůvodně. Každý se zaměřuje na určitou část týkající se modelování. 3D max bývá používán v postprodukci, při výrobě reklam, filmů a v televizním průmyslu, pro architektonické a konstrukční vizualizace a často slouží i k tvorbě grafiky do počítačových her. číst dál

kritika stránekJan Chvistek - zedník Ostrava

O webu (») | 17. 2. 2011 | přečteno: 2995× | komentáře: 4, poslední: 13. 7. 2013
kritika/janchvistek.jpg.jpghttp://www.janchvistek.cz/
Popis webu: Web pro menší ale šikovou zednickou firmu z Ostravy.
Částka za kterou bych udělal podobný web:
Použité technologie: redakční systém www.banan.cz
Jak dlouho jsem jej tvořil:
Jak dlouho se věnuji tvorbě webu:

Autor: banan.cz
Kontaktní e-mail: číst dál

Photoshop v praxi 66. díl - Digitální vlasy

(») | 16. 2. 2011 | přečteno: 2409× | komentáře: 0
1-linki-psd/vla17.jpgV tomto návodu si ukážeme, jak vytvořit vlasy, které pak můžete použít například při kreslení postaviček, nebo při různých fotomontáží. číst dál

Nejnebezpečnější místa na webu - Část 3.

(») | 16. 2. 2011 | přečteno: 3925× | komentáře: 2, poslední: 13. 10. 2013
danger-internet.jpgV dnešní části seriálu o nejnebezpečnějších místech na webu si povíme něco o procházení výsledků ve vyhledávačích a škodlivých přílohách v souborech PDF. číst dál

Python - praktický příklad na OOP (11. díl)

(») | 15. 2. 2011 | přečteno: 1958× | komentáře: 1, poslední: 22. 4. 2011
banan/img/python-logo-glassy.pngNa závěr tutoriálu věnovanému OOP si ukážeme praktický příklad kde budeme ukládat zboží do skladu se dvěma parametry (název a kód). číst dál

Nejnebezpečnější místa na webu - Část 2.

(») | 15. 2. 2011 | přečteno: 3954× | komentáře: 0
danger-internet.jpgKaždého uživatele internetu jistě trápí nebezpečí přicházející právě z webových stránek, a proto jsem se rozhodl psát nový seriál o tom, kde na internetu si dát pozor, aby Vás nic nepřekvapilo. číst dál

Nejnebezpečnější místa na webu - část 1.

(») | 14. 2. 2011 | přečteno: 3787× | komentáře: 1, poslední: 25. 2. 2011
danger-internet.jpgKaždého uživatele internetu jistě trápí nebezpečí přicházející právě z webových stránek, a proto jsem se rozhodl psát nový seriál o tom, kde na internetu si dát pozor, aby Vás nic nepřekvapilo. číst dál

Photoshop v praxi 65. díl - Vánoční baňka

(») | 11. 2. 2011 | přečteno: 2384× | komentáře: 0
1-linki-psd/ban28.jpgJelikož se jsou tady Vánoce, tak se naučíme vytvářet další obrázek, který můžete použít jako vánoční přání pro své blízké a přátelé. Dneska si ukážeme jak snadno nakreslit baňku. číst dál

Apple válí!

(») | 11. 2. 2011 | přečteno: 1337× | komentáře: 0
banan/img/images_3.jpgJak je vidět podle statistik firmy Apple, že lidé stále víc a víc s oblibou využívají platformu Applu - aplikace vytvořené právě tímto výrobcem. Společnost oznámila, že z internetového obchodu Apple Store bylo již více než 160 miliony uživatelů iPhonů a iPadů z celého světa staženo více než 10 miliard aplikací za pouhých dva a půl roku a ohromujících 7 miliard aplikací jen v minulém roce.  číst dál

Popularita Google Chrome nezná hranic, aneb bezpečí Google Chrome.

(») | 9. 2. 2011 | přečteno: 1320× | komentáře: 0
banan/img/gchrom.pngGoogle nabídne tomu, komu se podaří prolomit zabezpečení prohlížeče Chrome, odměnu ve výši 20 000 amerických dolarů. Je to prý spíše motivovace pro březnové hackerské klání Pwn2Own, na finanční prémií ve výši 20 000 dolarů, kterou obdrží ten, komu se jako první podaří prolomit zabezpečení prohlížeče Chrome s obranným mechanizmem sandbox, si brousí už hackeři zuby. číst dál

Python - OOP v praxi (10. díl)

(») | 8. 2. 2011 | přečteno: 1647× | komentáře: 0
banan/img/python-logo-glassy.pngseOOP je programovací přístup, kdy jsou objekty definovány pomocí metod (funkce, činnosti nebo události) a vlastnosti (hodnoty, charakteristiky), což je čitelnější, opakující se použitelný kód. Řekněme, že píšete program, kde je třeba sledovat více automobilů. Každé auto má jiné vlastnosti, jako je vzdálenost, barvu a nejvyšší rychlost, ale naštěstí pro nás mohou vykonávat některé společné akce, jako brzdění, zrychlování a otáčení. Namísto psaní kódu zvlášť pro každé auto bychom mohli vytvořit třídy s názvem 'auto', která bude "plánem" pro každý konkrétní vůz. číst dál

Python - začínáme s OOP (9. díl)

(») | 5. 2. 2011 | přečteno: 1953× | komentáře: 0
banan/img/python-logo-glassy.pngNyní se pustíme do něčeho, co se do doby asi před pěti lety považovalo za náročné téma. V současnosti se již objektově orientované programování stalo normou. Jazyky, jako jsou Java a Python disponují možností programovat objektově, což využíváme při programování i jednoduchých aplikací. Takže o čem vlastně objektové programování je? číst dál