Přinášíme pro Vás stručný návod jak jednoduše dostat své webové stránky do vyhledávačů, resp. zlepšit jejich pozici při vyhledávání. Návod slouží ke stránkám zdarma , které nabízíme jako doplňkovou službu k webhostingu.
Když bylo zmíněno vyhledávání, v úvodu by bylo ještě dobré si jednoduše vysvětlit, jak vlastně samotný proces vyhledávání probíhá. V následujícím textu se budu se věnovat postupu vyhledávače Google (každý vyhledávač používá trochu odlišné algoritmy vyhledávání).
Vyhledávání
Každý vyhůedávač používá vyhledávací roboty, kteří neustále procházejí webové stránky společně provázané hypertextovými odkazy. Jako první se vyhledávací robot zaměří na samotné adresy webu. Adresy jsou následně řazeny do seznamu určeného na procházení obsahu. Tento proces se nazývá indexace. Pro koncového uživatele to v praxi znamená, že zadá do vyhledávače slova, která považuje za důležitá a vyhledávací robot projíždí svůj seznam a řadí výsledky podle relevantního obsahu. Relevance a samotné koncové pořadí, je ovlivněno mnoha dalšími faktory, například pagerankem, který v podstatě vyjadřuje počet zpětných odkazů na danou stránku.
Pár dobrých rad, které zlepší pozici ve vyhledávačích
V následujících bodech rozebereme jak postupovat při základní optimalizaci webu pro vyhledávače a demonstrujeme tyto techniky použité v praxi na jednom z našich webů ( www.vejmola-production.cz – natáčení svateb, plesů kulturních událostí), který je vytvořen pomocí redakčního systému od Banan s.r.o.
Výběr vhodné domény
Při výběru té správné domény je dobré mít na paměti, že vhodně vybraná doména vám podstatně pomůže vylepšit pozici. Pro náš ukázkový web www.vejmola-production.cz by tedy byla vhodnější doména, která by obsahovala primární činnost subjektu, například www.natacenisvateb.cz.
Titulek webu
Zvolíme si jedno slovo nebo spojení, které bude charakterizovat celý web. Pokud například se zabýváme focením v Ostravě. Zvolíme za klíčové slovo "fotostudio Ostrava", nebude volit pouze "fotostudio" - protože čím obecnější slovo, tím hůře půjde dostat do předních výsledků vyhledávání. V administraci našich stránek pak jej nastavíme následovně.
Tedy v případě našeho klienta, byla zvolena následující klíčová slova: natáčení plesů, svateb, kulturních událostí. V tomhle směru by bylo vhodnější zvolit jedno nejdůležitější spojení, například natáčení svateb Prostějov.
Nadpisy jednotlivých stránek
Každou stránku je možné optimalizovat pouze na jedno klíčové slovo nebo spojení. Určíme si tedy další klíčová slova nebo spojení a při psaní článků, je používáme. Níže uvedená ukázka je zaměřena na optimalizaci pro spojení natáčení svateb Prostějov. Spojení napíšeme do názvu článku a následně použijeme i v samotném textu. Ideální jsou 2 – 3 slova, která přesně charakterizují požadovanou činnost a vybraný region zájmu, například natáčení svateb Prostějov.
Obsah stránky - výběr klíčových slov
To nejdůležitější je správný obsah stránky. Pamatujte, každou stránku můžete optimalizovat pouze na jedno slovo nebo slovní spojení. Zvolíme si tedy správné klíčová slova. Klíčová slova si určíme sami, podle toho co si myslíme, že by klienti mohli vyhledávat nebo může pomoci například našeptávač na seznamu.
Pokud jde o stránky www.vejmola-production.cz, zde náš klient optimalizoval svoje texty pro klienty, kteří se zajímají natáčení svateb v Olomouckém kraji, respektive na Prostějovsku. Do textu se snaží vložit co nejvíce klíčových slov, avšak ne na úkor kvality textu. V textu je výhodné klíčová slova vyznačit tučně. Zde ukázka:
Jak je patrné z ukázky, do malého odstavce je možné vložit dostatek klíčových slov, aniž by přitom utrpěla smysluplnost daného textu.
Aktualizace webu
Vaše webové stránky je velmi výhodné často aktualizovat, ideálně každých 14 dnů a do textu novinky opět vložit relevantní klíčová slova. Častější aktualizace webu zaručí častější návštěvu robotů. Na ukázkovém webu jsou prováděny aktualizace velmi často, viz. obrázek níže.
Zpětné odkazy
Velmi důležitým prvkem optimalizace je dostatek zpětných odkazů. Zpětné odkazy je možné zajistit:
1/ odkaz na svůj web uvádějte například v podpisu v diskuzích, či na facebooku, ve svých publikacích na stránku upozorněte v tematických diskuzích na internetu,
2/ stránku registrujete do všech možných katalogů (seznam, centrum, atlas, atd ... ), tuto službu nabízíme , pokud máte o tuto službu zájem, kontaktujte naši nonstop technickou podporu ,
3/ požádejte weby svých kamarádů o výměnu odkazů.
Důležité je, aby stránky, na kterých se Váš odkaz bude nacházet, měli vysoký page rank, tyto stránky přestavují pro Google vysokou relevanci .
Monitoring návštěvnosti
Důležité je také sledovat, jak se vyvíjí návštěvnost, jak kdo hledá webové stránky, jestli přicházejí lidé z referenčních stránek nebo jaká zadávají klíčová slova. Tedy případně si text upravit podle nejčastěji zadávaných klíčových slov. K tomuto účelu slouží například analytický nástroj google analytic .