Jak zlepšit pozici webu ve vyhledávačích

Napsal (») 25. 10. 2009 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 13466×
seo1.png

Přinášíme pro Vás stručný návod jak jednoduše dostat své webové stránky do vyhledávačů, resp. zlepšit jejich pozici při vyhledávání. Návod slouží ke stránkám zdarma , které nabízíme jako doplňkovou službu k webhostingu.
Když bylo zmíněno vyhledávání, v úvodu by bylo ještě dobré si jednoduše vysvětlit, jak vlastně samotný proces vyhledávání probíhá. V následujícím textu se budu se věnovat postupu vyhledávače Google (každý vyhledávač používá trochu odlišné algoritmy vyhledávání).

Vyhledávání

Každý vyhůedávač používá vyhledávací roboty, kteří neustále procházejí webové stránky společně provázané hypertextovými odkazy. Jako první se vyhledávací robot zaměří na samotné adresy webu. Adresy jsou následně řazeny do seznamu určeného na procházení obsahu. Tento proces se nazývá indexace. Pro koncového uživatele to v praxi znamená, že zadá do vyhledávače slova, která považuje za důležitá a vyhledávací robot projíždí svůj seznam a řadí výsledky podle relevantního obsahu. Relevance a samotné koncové pořadí, je ovlivněno mnoha dalšími faktory, například pagerankem, který v podstatě vyjadřuje počet zpětných odkazů na danou stránku.

Pár dobrých rad, které zlepší pozici ve vyhledávačích

V následujících bodech rozebereme jak postupovat při základní optimalizaci webu pro vyhledávače a demonstrujeme tyto techniky použité v praxi na jednom z našich webů ( www.vejmola-production.cz – natáčení svateb, plesů kulturních událostí), který je vytvořen pomocí redakčního systému od Banan s.r.o.

Výběr vhodné domény

Při výběru té správné domény je dobré mít na paměti, že vhodně vybraná doména vám podstatně pomůže vylepšit pozici. Pro náš ukázkový web www.vejmola-production.cz by tedy byla vhodnější doména, která by obsahovala primární činnost subjektu, například www.natacenisvateb.cz.

Titulek webu

Zvolíme si jedno slovo nebo spojení, které bude charakterizovat celý web. Pokud například se zabýváme focením v Ostravě. Zvolíme za klíčové slovo "fotostudio Ostrava", nebude volit pouze "fotostudio" - protože čím obecnější slovo, tím hůře půjde dostat do předních výsledků vyhledávání. V administraci našich stránek pak jej nastavíme následovně.

Vejmola-titulek-webu
Tedy v případě našeho klienta, byla zvolena následující klíčová slova: natáčení plesů, svateb, kulturních událostí. V tomhle směru by bylo vhodnější zvolit jedno nejdůležitější spojení, například natáčení svateb Prostějov.

Nadpisy jednotlivých stránek

Každou stránku je možné optimalizovat pouze na jedno klíčové slovo nebo spojení. Určíme si tedy další klíčová slova nebo spojení a při psaní článků, je používáme. Níže uvedená ukázka je zaměřena na optimalizaci pro spojení natáčení svateb Prostějov. Spojení napíšeme do názvu článku a následně použijeme i v samotném textu. Ideální jsou 2 – 3 slova, která přesně charakterizují požadovanou činnost a vybraný region zájmu, například natáčení svateb Prostějov.

Vejmola-nadpis-stranek

Obsah stránky - výběr klíčových slov

To nejdůležitější je správný obsah stránky. Pamatujte, každou stránku můžete optimalizovat pouze na jedno slovo nebo slovní spojení. Zvolíme si tedy správné klíčová slova. Klíčová slova si určíme sami, podle toho co si myslíme, že by klienti mohli vyhledávat nebo může pomoci například našeptávač na seznamu.

Seo1
Pokud jde o stránky www.vejmola-production.cz, zde náš klient optimalizoval svoje texty pro klienty, kteří se zajímají natáčení svateb v Olomouckém kraji, respektive na Prostějovsku. Do textu se snaží vložit co nejvíce klíčových slov, avšak ne na úkor kvality textu. V textu je výhodné klíčová slova vyznačit tučně. Zde ukázka:

Text-klicova-slova
Jak je patrné z ukázky, do malého odstavce je možné vložit dostatek klíčových slov, aniž by přitom utrpěla smysluplnost daného textu.

Aktualizace webu

Vaše webové stránky je velmi výhodné často aktualizovat, ideálně každých 14 dnů a do textu novinky opět vložit relevantní klíčová slova. Častější aktualizace webu zaručí častější návštěvu robotů. Na ukázkovém webu jsou prováděny aktualizace velmi často, viz. obrázek níže.
Plocha

Zpětné odkazy

Velmi důležitým prvkem optimalizace je dostatek zpětných odkazů. Zpětné odkazy je možné zajistit:
1/ odkaz na svůj web uvádějte například v podpisu v diskuzích, či na facebooku, ve svých publikacích na stránku upozorněte v tematických diskuzích na internetu,
2/ stránku registrujete do všech možných katalogů (seznam, centrum, atlas, atd ... ), tuto službu nabízíme , pokud máte o tuto službu zájem, kontaktujte naši nonstop technickou podporu ,
3/ požádejte weby svých kamarádů o výměnu odkazů.

Důležité je, aby stránky, na kterých se Váš odkaz bude nacházet, měli vysoký page rank, tyto stránky přestavují pro Google vysokou relevanci .

Monitoring návštěvnosti

Důležité je také sledovat, jak se vyvíjí návštěvnost, jak kdo hledá webové stránky, jestli přicházejí lidé z referenčních stránek nebo jaká zadávají klíčová slova. Tedy případně si text upravit podle nejčastěji zadávaných klíčových slov. K tomuto účelu slouží například analytický nástroj google analytic .


Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Luďka z IP 2a00:1028:83c8:*** | 4.4.2014 14:16
Nejlepší je oslovit odborníky od Impnet. Jsou to profesionálové na svém místě www.impnet.cz/  Mám e-shop a optimalizuji u nich každý měsíc.
Diverzant z IP 82.145.216.*** | 28.8.2012 16:16
Takze kdyz sem zadam muj web : www.urbex.cz , tak mi to pomuze ? ;-)
Jakub Hamala z IP 83.240.82.*** | 28.11.2009 13:37
Pěkný den, pokud o problematice SEO toho víte tak málo, ja to vypadá, že víte, tak ji nabízejte hloupým klientům, kteří jsou za ni ochotni platit. Nepište o tom  odborné články.
| 28.11.2009 15:00
To, že zde poukazujeme klientům různé možnosti jak si zlepšit pozici ve vyhledávačích jim jenom prospěje.
To, že se Vám nezdá teorie tohoto článku je názor Váš.
Klienty hloupé nemáme to bych si vyprošoval.
Někteří klienti jsou pouze méně znalí než jinačí uživatelé a proto je zde tento článek.
rakosnice_k z IP 88.102.194.*** | 23.12.2009 16:05
Můj názor je na to takový, píšete o něčem, v čem moc neděláte, ale budiš, každá zada dobrá.
Ale daleko serióznější je dát odkaz na opravdu odbornou pomoc.
Jinak slibovat stránky zadara a chtít za to peníze je trošku na hlavu, nemyslíte? viz webnode.cz estranky.cz atd. tama jsou zdarma, ale tady chcete pladbu hostingu a že by ho jinde museli platit taky, to je pro výsměch. Jsem členem na webnode už asi dva roky a mám tam 3 projekty. Mezaplatil jsem za to ani korunu a to co nabízí, je v pořádku.
Navíc si můžete prohlédnout vše, co tam je, ještě než si něco založíte, nebo v případě premium služeb obědnáte. Tady u vás by člověk kupoval zajíce v pytli. smile
| 23.12.2009 16:32
Myslím si, že víme o čem píšeme.Pokud si myslíte , že je to jinak nebráníme se nápadům ostatních a budeme rádi za každý nápad.

Slibujeme a také dáváme stránky zdarma, což je Redakční systém námi navržený a myslím si, že takhle nikdo nedává RS zdarma k webhostingu.(mluvím o vlastním řešení, joomla,drupal je samozřejmě zdarma).

S www stránkama zdarma (náš RS) jsou lidé spokojení, vylepšujeme jej a zdokonalujeme pro potřeby našich zákazníků.

To že platíte cenu za hosting a doménu tak ruku na srdce , kde neplatíte za vlastní doménu 2. řádu a prostor 10 GB s Online technickou podporou ??

Nekritituji webnode, estranky apod, dle mého úsudku to mají pěkné a vývojaři se určitě snaží to nemůžu odsuzovat, ale také tohle nemůžete odsuzovat Vy.

Kdykoliv když nám někdo napíše tak mu vytvoříme testovací stránky zarma což je kompletně funkční náš RS jenže je na testovací subdoméně.Snažíme se každému vyjít vstříc.

Pokud máte zájem není problém Vám zprovoznit testovací stránky zdarma na ozkoušení.
monika z IP 90.182.248.*** | 26.10.2009 18:23
smile
Marek Maťovka z IP 78.45.124.*** | 24.10.2009 22:53
"Každý prohlížeč používá vyhledávací roboty, kteří neustále procházejí webové stránky společně provázané hypertextovými odkazy." - Opravdu?
"V následujících bodech rozebereme jak postupovat při základní optimalizaci webu pro prohlížeče" - V článku jsem nic o optimalizaci pro prohlížeče nenašel. Mám pocit, že autor zcela nerozumí tématu, o kterém píše.
banan.czOndřej Platko | 24.10.2009 23:04
Hypertextové odkazy a sitemapy jsou základem pro crawling

Jde o optimalizaci webu vytvořených za pomocí našeho redakčního systému, ne webů obecně
Michal z IP 79.127.176.*** | 25.10.2009 09:59
Opravdu, v prvním odstavci je chyba, namísto vyhledávače je prohlížeč. Tuto chybku odstraním...děkuji za upozornění na chybu. Jedná se jednoduše o překlep....odstraním.
petr z IP 84.42.244.*** | 24.10.2009 15:21
ten redakční systém o www.banan.cz je fakt dobrý smile , díky !!
| 24.10.2009 15:23
Jsem moc rádi, že se Vám líbí smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a šest