SEO: pár triků pro optimalizaci

Napsal O webu (») 14. 7. 2005 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 2219×

Dnes vám odhalím několik tajů SEO.

SEO: pár triků pro optimalizaci

Tímto článkem bych chtěl začínajícím, avšak HTML znalým, webdisegnérům trochu objasnit a přiblížit problematiku SEO. SEO je zkratka pro optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Pokud tedy budete na svých stránkách dobře používat SEO, můžete se dostat na první příčky vyhledávačů, což rozhodně není k zahození. Nějaký vzorec na optimalizaci pro vyhledávače ode mně nečekejte. Takový vzorec si programátoři vyhledávačů pečlivě střeží, protože kdyby to bylo tak snadné a každý si mohl zoptimalizovat stránky podle určitého algoritmu, znamenalo by to naprostý chaos ve vyhledávání. Webotvůrci by optimalizovali stránky pro nejhledanější fráze a všechny výsledky hledání by byly dosti nepřesné a zkreslující. Pojďme si tedy ukázat nejpoužívanější finty pro SEO.

Njedůležitější je snad pro všechny vyhledávače titulek stránky. Do značky title bychom tedy měli s rozmyslem umístit nějakou frázi, nebo několik slov odpovídající zaměření celé stránky. Ovšem hustota slov v titulku je omezena. V titlu stránky by se mohlo kupříkladu objevit Ferda Mravenec --- webdesign, tvorba webu.

Stejně důležité je pro vyhledávání i URL stránky. Tato adresa by tedy rovněž mělo odpovídat obsahu stránky. Takové URL stránky by mohlo vypadat například takto: www.mravenec.cz/webdesign-tvorba-webu

Vyhledávače rovněž oddělují nadpisy od ostatního textu a tyto nadpisy rozdělují podle jejich priority. To znamená, že do nadpisu h1, který má v textu největší prioritu, bysme měli umístit také nějaký nadpis vystihující celou stránku. Dbejme ale na to, aby se nadpis h1 objevil v dokumentu pouze jednou. Stejným způsobem můžeme využívat i ostatní nadpisy h2, h3, atd.

Rozhodně nezanedbatelný je pro vyhledávač takzvaný pagerank. Pagerank je číslo od nuly do desíti, které dává vyhledávači informaci o důležitosti dané stránky. Toto číslo je ovlivněno mnoha aspekty, které každý vyhledávač přebírá podle vlastních kritérií. U Googlu jsou těmito aspekty například kvalitní obsah, množství odkazů na tuto stránku a jejich pagerank, nebo text u odkazu.

Stále je také ještě vhodné do kódu stránky umístit takzvané metatagy. Některé vyhledávače je sice ignorují (nejznámeším ignorantem metatagů je Google), ale stále se ještě vyplatí přidat pár bajtů do kódu s klíčovými slovy stránky a získat tím další návštěvníky.

Dalo by se říct, že optimalizace pro vyhledávače je nový druh vědy. Ovšem dokonalé zvládnutí této vědy, SEO, ještě nezaručuje vysokou návštěvnost. Vždy bychom měli myslet na přístupnost, použitelnost a samozřejmě na kvalitu obsahu. Na web s kvalitním obsahem a pravidelnou aktualizací se podívá víc lidí, než na stránku "bez obsahu", s dokonale zvládnutým SEO. Na takovou stránku se lidé budou rádi vracet.
Autor: Ondřej Kůrka
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Hernigalaxir z IP 193.85.188.*** | 2.1.2012 00:43
Super, zkusil jsem to podle toho na www.hernigalaxie.cz .


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a dvanáct