Zlepšení pozic ve vyhledávačích, SEO úvod

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 1. 8. 2007 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 3001×
obrazky/seo-score.gifS velkým rozmachem fulltextového vyhledávání přišla zcela logicky snaha webmasterů, umístit se ve vyhledávačích pokud možno na předních místech. Tyto techniky dostaly odborný název SEO.

Úvod

Pokud chceme získat určité informace na internetu, např.o firmě provozující internetovou kosmetickou poradnu, máme několik možností, jak se k požadovaným informacím dostat:

  • někdo nám sdělí adresu webstránky (málo pravděpodobné)

  • nalistujeme si nějaký katalog, napřiklad seznam.cz, zde procházíme strukturou katalogu, abychom se k určité stránce dostali, je zapotřebí, aby majitel, nebo tvůrce stránek firmu do katalogu zařadil. Na zařazení do katalogu na centrum.cz a seznam.cz jsme v našem případě čekali zhruba týden. Přičemž krátce po zařazení do katalogu většinou ihned někdo z těchto portálů volá a pokouší se vás přemluvit, abyste využili placenou reklamu.


    přidání odkazu do seznam.cz

  • velmi častý způsob, jak získat požadovanou informaci je takový, že zadáme výraz (slovo, nebo více slov), který hledáme do některého z vyhledávačů. Za nejlepší považuji www.google.com, který obsahuje i vyhledávaní v různých jazycích. Z českých vyhledávačů je to jyxo.cz a také fulltextový vyhledávač od seznam.cz. Při optimalizaci pro vyhledávače se stránka objeví většinou ve všech velkých vyhledávačích, těmto technikám jak získat přední pozice ve vyhledávačích se říká SEO, tedy "Search Engine Optimization" optimalizace pro vyhledávače. SEO (optimalizace pro vyhledávací služby)

    na který vyhledávač se zaměřit aneb Scóre českých vyhledávačů

    Při optimalizaci pro vyhledávače je vhodné si uvědomit, jakým poměrem lidé jednotlivé vyhledávače využívají. Využil jsem veřejná data z http://www.toplist.cz/global.html ze dne 5.února 2006, a je zcela zřejmé, že více než polovina lidí chodí z vyhledávače na seznam.cz, a dalších cca 13 procent přichází z jeho katalogu, tedy seznam.cz má cca 68 procent lidí přicházejích ze seznam.cz, 20 procent nás navštíví z vyhledávače google.com, kupodivu pouze 6 procent má centrum.cz využívající vyhledávače morfeum. A zcela zanedbatelné necelé jedno procento má altas.cz, vyživající jyxo. 2,5 procenta patří google.de, toplist.cz, google obrázky a zoznam.sk, což pro nás nemá již téměř žádnou hodnotu, neboť se jedná převážně o cizince.

    Hledání v katalogu seznam.cz nepatří mezi optimalizace pro vyhledávače, při zápisu stránky do katalogu na seznam.cz nebo centrum.cz se snažíme o tutéž optimalizaci. V popisu stránky, by měly být uvedeny všechny hlavní fráze a slova, která budeme potom optimalizovat i pro fulltextové vyhledávače.

    Podíl využítí českých vyhledávačů:
    Seznam fulltext 54,6
    google 20
    seznam katalog 6,4
    centrum 2,9
    atlas 0,8
    ostatní 2,5





    Jak si nás vyhledávač najde

    Než vůbec dojde k prvnímu navštívení stránek z vyhledávačů, musí si nás vyhledávací služby zařadit do svých katalogů. Vyhledávací pavouk tedy musí objevit naši stránku. Musíme se zařadit na některou ze stránek, kterou již zná. Což není až takový problém, protože pokud se uložíme do některého z větších katalogů, nebo uděláme příspěvek do diskuze na známém webu, zajisté dosáhneme úspěchu.

    indexace stránek

    Další možností je zapsání www stránek do pořadníku k indexaci stránek. Toto však většinou není důležité. A pokud nemáme určitý RANK (příští článek), je to zbytečné.
  • Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

    Komentáře

    Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
    Článek ještě nebyl okomentován.


    Nový komentář

    Téma:
    Jméno:
    Notif. e-mail *:
    Komentář:
      [b] [obr]
    Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel tři a dvanáct