Úvod
Pokud chceme získat určité informace na internetu, např.o firmě provozující internetovou kosmetickou poradnu, máme několik možností, jak se k požadovaným informacím dostat:přidání odkazu do seznam.cz
na který vyhledávač se zaměřit aneb Scóre českých vyhledávačů
Při optimalizaci pro vyhledávače je vhodné si uvědomit, jakým poměrem lidé jednotlivé vyhledávače využívají. Využil jsem veřejná data z http://www.toplist.cz/global.html ze dne 5.února 2006, a je zcela zřejmé, že více než polovina lidí chodí z vyhledávače na seznam.cz, a dalších cca 13 procent přichází z jeho katalogu, tedy seznam.cz má cca 68 procent lidí přicházejích ze seznam.cz, 20 procent nás navštíví z vyhledávače google.com, kupodivu pouze 6 procent má centrum.cz využívající vyhledávače morfeum. A zcela zanedbatelné necelé jedno procento má altas.cz, vyživající jyxo. 2,5 procenta patří google.de, toplist.cz, google obrázky a zoznam.sk, což pro nás nemá již téměř žádnou hodnotu, neboť se jedná převážně o cizince.Hledání v katalogu seznam.cz nepatří mezi optimalizace pro vyhledávače, při zápisu stránky do katalogu na seznam.cz nebo centrum.cz se snažíme o tutéž optimalizaci. V popisu stránky, by měly být uvedeny všechny hlavní fráze a slova, která budeme potom optimalizovat i pro fulltextové vyhledávače.
Podíl využítí českých vyhledávačů:
Seznam fulltext 54,6
google 20
seznam katalog 6,4
centrum 2,9
atlas 0,8
ostatní 2,5
Jak si nás vyhledávač najde
Než vůbec dojde k prvnímu navštívení stránek z vyhledávačů, musí si nás vyhledávací služby zařadit do svých katalogů. Vyhledávací pavouk tedy musí objevit naši stránku. Musíme se zařadit na některou ze stránek, kterou již zná. Což není až takový problém, protože pokud se uložíme do některého z větších katalogů, nebo uděláme příspěvek do diskuze na známém webu, zajisté dosáhneme úspěchu.indexace stránek
Další možností je zapsání www stránek do pořadníku k indexaci stránek. Toto však většinou není důležité. A pokud nemáme určitý RANK (příští článek), je to zbytečné.