Jak dostat web na vyšší pozici ve vyhledávání – SEO seriál II

Napsal Kicom.bloger.cz (») 17. 5. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 3398×
kicom/seo.gif

Abychom celé SEO správně chápali, je třeba též porozumět samotným vyhledávačům. A právě o principech jejich fungování si dnes něco povíme. Jelikož světovou jedničkou je Google a v ČR je to Seznam, budu celý seriál orientovat právě na jejich vyhledávače ale principielně je to skoro pro všechny stejné.

 

Jak funguje vyhledávač?

Abychom na stránce s vyhledávacími výsledky (SERP – search engine result page) našli relevantní odkazy, je používán velmi sofistikovaný algoritmus, který dokáže vyhodnotit hledanou frázi a ukázat související webové stránky. Nikdo kromě samotných vývojářů systému přesně neví, jak jsou stránky algoritmem porovnány a hodnoceny – toto pořadí stránek je vypočítáno pomocí desítek všemožných faktorů a systém je navíc velmi často upravován a měněn aby se předcházelo používání tzv. Black hat SEO (zakázané a neetické metody, kterým se budu věnovat někdy na konci seriálu).

Základní princip je však velmi dobře znám – sestává se ze 3 základních kroků:

Seo-engineworkflow

  1. Crawling – vyhledávače používají malé programy, kterým se říká clawleři, boti nebo roboti. Tito procházejí webové stránky a „lezou“ na všechny odkazy, které najdou. Tímto způsobem vyhledávač získá informaci o tom, že dané stránky existují. No a z toho vyplývá pro SEO jedna zásadní poučka: Stránka, na kterou nikdo neodkazuje, pro vyhledavač neexistuje! Procházení stránek se v čase opakuje především v závislosti na tom, jak je stránka obnovována a doplňována a též v souvislosti s její popularitou.
  2. Indexing – na základě informací od robota se vytváří tzv. index. Vyhledávač si uloží textový obsah webu a příchozí odkazy (in-links) do vlastní databáze, aby v případě že je zadána související hledaná fráze mohl výsledky rychle vystavit na SERP.
  3. Ranking – V okamžiku, kdy je vyvoláno hledání, jsou stránky ohodnoceny a především seřazeny na SERP na základě relevance indexovaného obsahu a hledané fráze. Tato relevance se nikam neukládá a pro každé hledání je vyhodnocována znovu.

Co je tedy důležité vědět?

Z předchozího textu je tedy evidentní, že roboty na stránkách zajímají především dvě věci: obsah samotné stránky (on-page faktory) a odkazy, které na stránky vedou (off-page faktory). Také se říká, že obsah je král a linkbuilding (budování zpětných odkazů) je královna.

Seo-princip

Opět opakuji, že v přirozeném vyhledávání neexistuje, aby si někdo pozice kupoval! I tak se však na SERP můžete objevit pomocí placené PPC reklamy a přednostních výpisů, ale to je zase jiná pohádka a s  přirozenými výsledky to nemá co dočinění.

V příštím díle se už zaměříme na aktivitu přímo spojenou s aplikací SEO – analýzu klíčových slov. Těšte se!

Štítky: SEO seriál
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a nula