Facebook reklamy – jak na ně? (V. část)

Napsal Kicom.bloger.cz (») 8. 3. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 3962×
kicom/fb-uvod.jpg

V předchozích dílech našeho seriálu o reklamě na Facebooku jsme si už ukázali, jak reklama vypadá, jak ji vytvořit, zacílit a naplánovat rozpočet. Co je však ještě velmi důležité? Zanalyzovat, jak reklama fungovala, kolik nás opravdu stála a hlavně, zda nám něco přinesla. V dnešním pokračování se tedy podíváme, jak nám přímo Facebook zprostředkuje jednoduchou analýzu.

Dnes začnu trošku netradičně tím, v čem lidé při prvním kontaktu s marketingem hodně chybují. Především asi 9 z 10 majitelů firem neví, co to marketing vůbec je. Co to tedy vlastně je? Reklama? Průzkum? Uspokojení potřeb zákazníka? „Pí Ár“? Plán? Strategie? Marketing je totiž toto všechno a mnohem více. Dočtete se mnoho různých pouček a definicí, ale především je důležité vědět, co je cílem marketingu…ZISK! Samozřejmě, že těch vedlejších cílů může být taky celá řádka, ale pokud vám marketing negeneruje zisk, tak ho děláte rozhodně špatně.

Proč to zde píšu?

Spousta lidí vytvoří marketingový plán, zaplatí příslušnou sumu a pak sleduje, jak jim pěkně roste návštěvnost na webu. Hezké, ale k ničemu, pokud ona návštěvnost na sebe nenabaluje zakázky. Důležité je tedy vědět, že i když vám Facebook ukáže, že vám denně přivedl 200 lidí, tak si hlavně nezapomeňte spočítat, kolik z nich si reálně něco koupilo/objednalo. Pokud to nikdo neudělal, tak je něco špatně…

Teď k samotnému nástroji. Facebook vám ukáže všechny vaše kampaně v jedné přehledné tabulce a grafech. V tabulce se dočtete, kolika lidem reklamu zobrazil a kolik na ni reálně kliklo. Z toho také spočítá, kolik vás jedno kliknutí stálo (velmi zajímavé číslo, v případě, že platíte za zobrazení – viz. minulý článek). Zajímavé je také procento úspěšnosti reklamy (kliknutí/zobrazení). Z grafů pak poznáte, jak byla reklama úspěšná v daných dnech a kolik přivedla lidí.

Fb-tabulka

K čemu tyto informace?

Díky této naprosto jednoduché analýze můžete vaši reklamu vyladit tak, abyste ji za vlastní peníze maximálně zefektivnili. Například se můžete dozvědět, že je lepší spouštět ji mimo víkendy, že je pro vás lepší financování za „proklik“ než za zobrazení, že procentu kliknutí/zobrazení je mizerné a je tedy potřeba pozměnit znění reklamy nebo vyměnit obrázek za atraktivnější.

Fb-graf


Co říci závěrem – rozhodně nepodceňujte analytickou část. Neradujte se z toho, že na vaše stránky najednou chodí denně stovky lidí, pokud neobjednávají vaše zboží či služby. Nezapomeňte, že primárním úkolem marketingu je ZISK! Pokud je toto jediná informace, kterou si z článku odnesete, tak splnil účel na 90%.

Štítky: facebook
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
olooooo z IP 89.24.122.*** | 9.3.2010 17:34
smilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmilesmileafafa
Jindrik z IP 109.183.79.*** | 2.8.2011 19:33
Nejsem si přesně jistý zdali "primárním úkolem marketingu je zisk", ale to je spíše na filosofickou debatu. Jinak bych rád doplnil seriál o možnost financování Facebook kampaní propagačním kupónem. Tak lze velmi levně vyzkoušet různé varianty reklam či vyzkoušet zdali má konkrétní produkt/službu vůbec na Facebooku propagovat. www.facebook-kupony.cz


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a třináct