V dnešním pokračování našeho seriálu si ukážeme, jak reklamy na Facebooku financovat. Člověk by si totiž mohl říct, že reklamu prostě zaplatí a kampaň se rozjede. Navrhnout však kampaň, která bude efektivní a přitom nebude stát moc peněz, to už je oříšek. Pojďme se tedy společně podívat na to, jak to provést…
Napřed si ukážeme, jaké nám FB vůbec dává možnosti. V zásadě jsou pouze dvě: CPM - platba za zobrazení a CPC - platba za kliknutí. U platby za zobrazení platíte facebooku za 1000 zobrazení vaší reklamy bez jakékoliv záruky, že někoho osloví nebo že na ni někdo klikne. U platby za kliknutí už dostanete záruku, že za vaše peníze na reklamu lidé reálně kliknou, platíte totiž právě jen v okamžiku, kdy se přes FB někdo dostane váš cílový web. Která varianta je lepší? Samozřejmě ta garantovaná, ne? NE! Pro každého platí něco jiného a jednou se vám může vyplatit CPM, jednou zase CPC.
Jak zvolit efektivní variantu
Pojďme se opět podívat na konkrétní příklad pro můj web video studia. Jak už víte z minulých dílů seriálu, můj core-business jsou svatební videa. Povedlo se mi díky Facebooku perfektně zacílit mou skupinu uživatelů, takže co myslíte, kterou variantu jsem zvolil?
Reklamy na Facebooku umožňují nastavit maximální denní rozpočet pro vaše reklamy. Nevím, zda je vůbec nějak omezen horní strop, ale minimum je 1USD denně. S tím už se dá velmi dobře kalkulovat, i když nemáte zájem do propagace vrážet obrovské sumy. Navíc můžete kampaň kdykoliv pozastavit. Já ji například testoval pouze 3 dny, abych se s ní seznámil a zaplatil jsem něco málo přes 60Kč (Facebook měsíčně automaticky strhne peníze ze zadané platební karty).
Vzhledem k tomu, že jsem svůj segment díky FB skvěle zacílil, zvolil jsem variantu CPM – platba za zobrazování. Počítal jsem s tím, že je velká pravděpodobnost, že z lidí, kterým se bude zobrazovat, na ni velké procentu klikne. A opravdu se tak stalo. Nastavil jsem denní rozpočet na 1USD a nabídl platbu 0,10USD za 1000 zobrazení (máte možnost systému nabídnout, kolik jste ochotní zaplatit za zobrazování – podle toho také vaši reklamu upřednostňuje před ostatními). Tím pádem jsem se denně dostal na 10 000 zobrazení. Denně mi přes FB přišlo na stránky něco okolo 40 lidí – uvažte ale, že to už jsou potencionální zákazníci a ne jen „zbloudilci“. Kdybych platil za „proklik“, zaplatit bych zhruba 0,20USD za jedno kliknutí a přivedl bych denně maximálně 5 lidí.
Jak vidíte, ne vždy je výhodné to, co se tak na první pohled jeví. Dobře se zamyslete, která strategie je pro vaši oblast výhodnější – s nadsázkou se dá říci, že čím lépe máte zacíleno, tím lépe pro vás bude fungovat strategie CPM – za zobrazení. Marketingu zdar! Příště Facebook dokončíme – podíváme se na vyhodnocení kampaně.