Jiří Peterka ze na toto téma detailně rozepsal na lupě.
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3432
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3439
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3469
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3470
Jak se chránit? Třeba změnit OS.
Citace z lupy:
Když jsem se ptal na to, jak dopadne případná reklamace, odpověď vyzněla tak, že účastník má šanci vyreklamovat pouze to, co je u jednotlivých spojení nad 20 minut (tedy když byl připojen např. 25 minut, má šanci dostat zpět hovorné za pět minut).
Mají reklamace šanci? ... Šanci by ale měli s jiným argumentem, pokud by jej ovšem dokázali náležitě podepřít důkazy. Linky začínající na 976 jsou totiž určeny pro poskytování datových služeb se speciální tarifikací, ale nikoli pro "obecný dial-up", pro který jsou určeny linky začínající na 971 (kam dial-upoví uživatelé běžně volají). Pokud tedy příslušný "poskytovatel služeb" na lince začínající na 976 nabízí jen speciální obsah (a řádně informuje zákazníka o ceně, a tento ji vědomě akceptuje), pak je to v souladu s číslovacím plánem. Pokud ale na těchto linkách nabízí jen "průchod" do běžného Internetu (a snaží se oblafnout uživatele tím, že se normálně pohybuje po Internetu), pak by to mělo být porušením číslovacího plánu - a tady by postižený mohl mít šanci uspět s případnou reklamací (zřejmě až u regulátora). Musel by to ovšem prokázat...