Dialer-možná jste na řadě právě Vy!

Napsal O webu (») 13. 7. 2004 v kategorii Internet, přečteno: 1751×

150kč hodina internetu?To dnes není problém!

Dialer-možná jste na řadě právě Vy!

Poslední dobou je častějším jevem případ,kdy dojde obálka s vyúčtováním od Telecomu a po otevření s hrůzou čím dál více lidí zjištuje fakt,že učet je desetitisícový a to díky připojení k internetu.

Podstata tohoto problému:
Připojit se k internetu dnes není problém a variant je mnoho.Základem je standardní modem s připojením na celorepublikové číslo přes různé operátory jako je Tiscali,Contactel atd.Ale podstata problému je program Adult Dealer nebo Aktive-X a dnes nově i vir či Trojský kůň,který vám bez Vašeho souhlasu a vědomí (odpojení reproduktor modemu,aby nebylo slyšet nové vytáčení) připojí počítač na tzv. linky se zvláštním tarifem (až 150Kč za minutu). Nejvíce ohroženi jsou uživatelé připojeni přes standardní modem.Jedině připojení přes kabel,Wi-fi atd je zatím bezpečné a tyto programy nemají šanci.Co je třeba upozornit,že toto platí i pro uživatele připojené k internetu přes mobilní telefon tedy GPRS!!. Uživatel pak toto přepojení zpravidla nedokáže zjistit (pokud nemá k dispozici nějaký bezpečnostní program sledující tarifikaci aktuálního připojení k internetu) a po celou dobu může pracovat normálně s internetem,ale už za částku 150 Kč za minutu.

Jak se to může stát?:
Dnes už dávno neplatí,že se Vám toto může stát jen na stránkách s erotickým obsahem,ale je to zatím nejčastější jev.Jak už bylo uvedeno může to způsobit i ,,vir" tzv trojský kůň.Další variantou je Aktive-X (možné v prostředí prohlížeče Internet Explorer). Je třeba si uvědomit,že tyto programy se maskují jako neškodné programy!Můžete se setkat i s webem,který tuto službu nabízí (většinou 60kč za minutu) a odměnou je zpřístupnění erotického obsahu.Ale právě tyto stránky jsou nebezpečné v tom,že podle zákona je provozovatel takové stránky nucen k tomu,že návštěvník musí být upozorněn,že bude přepojen na linku s dražším tarifem a nebezpečí je,že některé stránky na toto sice upozorňují,ale text s upozorněním je velice maskován!!

Jak se chránit:
Pokud máte internet přes GPRS a dialer Vás přetočí na linky s dražším tarifem tak to lze poznat přímo na displeji mobilního telefonu,kde je přímo vidět,že bylo ukončeno připojení přes gprs!! Jednou z nutností jak tomuto předejít je nastavení IE na nejvyšší zabezpečení.To Vás ale 100% neochrání.Jako další je velice nutné zvažovat a dávat pozor,které programy budete spouštět a pokud si nejste jisti původem programu tak tento program raději vůbec nespouštět.Jednou z možnost ochrany je i program Connection Meter,který Vám hlídá vytočené připojení k internetu a aktive-X.V případě změny telefonního čísla Vás program upozorní.Tato funkce je ,ale funkční po zaplacení registračního poplatku,který činní zhruba 230kč. Asi nejjistější variantou je zablokování odchozích hovorů do zahraničí a na linky se zvláštním tarifem.To lze udělat u Telecomu za měsíční poplatek a u připojení GPRS přes mobilní telefon tato aktivace,,blokování hovoru"stojí jednorázově kolem 250kč. Český Telecom navíc nabízí službu Datarif kde bude délka spojeni max.20min!Toto ale platí pouze u čísel začínajících 976. Pro více informací je třeba se obrátit na operátora Telecomu,kde získáte bližší informace.

Pamatujte na to,že Telecom reklamace neuznává a soudní spor zřejmě prohrajete,protože hovor či data byli provolány. Berte v úvahu,že právě Vám se to může stát!
Autor: Wall

Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Aleš Janda z IP *** | 21.5.2004 09:47
Nevím, jak jste přišli na to, že je povolena jen jedna pomlčka. Pomlček může být v názvu neomezeně, nesmí být však na začátku ani na konci a nesmí se vyskytovat 2 pomlčky za sebou. Příklad? www.prince-of-persia.com.

To by mě zajímalo, kdo je vůbec ta "redakce".
banan.czMgr.Radovan Kaluža | 21.5.2004 15:23
jedna pomlčka myšleno že nejsou povoleny dvě za sebou, za to se omlouvám, dále doménové jméno nesmí začínat ani končit znakem pomlčka

redakce jsou: doborovolní přispivatelé, několik studentů, a další jedinci
neO z IP *** | 21.5.2004 21:11
mam take pekny priklad:
www.vysokozdviznevoziky-paletaky-manipulacnitechnika-desta-nissan.com/
a huste je, ze to funguje :d. fakt lol...
Dano z IP *** | 22.5.2004 12:32
http://www.0-------------------------------------------------------------0.dk/bubblegum.php/tux_drink.jpg
banan.czMichal | 22.5.2004 14:28
Byly myšleny dvě a více -- za sebou pro doménu CZ.
Smith z IP *** | 13.7.2004 12:36
Tak nechápu, jak to může platit pro GPRS?
Sám ho mám, a už se mi to stalo, chtělo mě to připojit přes jiné číslo, jenže to nepřipojilo.
Wall z IP *** | 13.7.2004 16:14
Jasne.Ono pripojeni pres mobil je pres GPRS a ne klas.hovor tedy cislo jako treba kdyz jsem pres Tiscali tak tocim 97xxxx.Ale u GPRS se toci *99# coz je prave neco jineho.Dialer toci normalni cislo prak.jako hovor!!Pak ale zalezi pokud dejme tomu Eurotel ma smlouvu s danou firmou!Pokud ma tak se pres cislo pripojite a je to v ....
Wall z IP *** | 13.7.2004 16:18
Zkracene:mas stesti ze operator nemel smlouvu s provozovatelem toho cisla!
Smith z IP *** | 13.7.2004 16:20
No a to je ono, mě to začalo vytáčet, ale mobil to ignoroval a přerušil.
BTW: mám T-Mobile.
Wall z IP *** | 13.7.2004 22:39
No to se divim na Eurotelu o tomto vedi a maji i nekolik pripadu Dialeru,takze asi tu ta moznost je.Sice treba mensi nez u Telecomu ale je.Ja mam raci nastaveny blokovani odchozich hovoru.Jistota je jistotasmajl
Fookyo z IP *** | 14.7.2004 11:17
jojo tam moznost tu je.tak bacha
Ladinnn z IP *** | 15.7.2004 13:09
No ja jsem taky četl neco s mobilem a neco o tomto
Smith z IP *** | 15.7.2004 14:06
Pokud máte GPRS od T-Mobile, tak vám nic nehrozí...vlastní zkušenost.
Smith z IP *** | 24.5.2004 17:43
A jste si tím jisti ???
neO z IP *** | 24.5.2004 18:07
proc ne? ja ano... mas nejaky jiny NECIM PODLOZENY nazor?
Smith z IP *** | 24.5.2004 19:04
Pokud vím, tak v Německu už dávno jsou domény s diakritikou, a v ČR probíhá testovací provoz na doménách třetí úrovně.
Plaváček z IP *** | 25.5.2004 11:00
Bohužel je to prozatím nepoužitelné, protože pro Internet Explorer potřebuju extra plugin. Takže na domény s diakritikou ještě na pár let zapomeňte.
Smith z IP *** | 25.5.2004 15:02
Použitelné to je.
Sice IE to přímo neumí, ale Mozilla, Mozilla FireFox a Opera to už umí dávno.

A můj názor na domény s diakritikou je takový, že kdych znal toho kdo to vymyslel, zastřelil bych ho.
Vláďa z IP *** | 26.5.2004 17:25
domény s diakritikou ? to je pěkná krávovina, protože to nebude fungovat v cizině !
Smith z IP *** | 26.5.2004 18:05
Kravina to je, protože budeš mít doména.cz a nějaký brit, američan nebo francouz se tam nebostanou protože ta doména je s diakritikou.
banan.czMichal | 28.5.2004 13:50
Jedna věc je technická možnost diakritiku použít a druhá její využití, momentálně prakticky nepoužitelné.
Smith z IP *** | 28.5.2004 14:02
S tím nesouhlasím, v německu je již několikset domén s diaktritikou.
RItchie z IP *** | 13.7.2004 12:52
Jiří Peterka ze na toto téma detailně rozepsal na lupě.
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3432
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3439
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3469
www.lupa.cz/clanek.php3?show=3470

Jak se chránit? Třeba změnit OS.

Citace z lupy:
Když jsem se ptal na to, jak dopadne případná reklamace, odpověď vyzněla tak, že účastník má šanci vyreklamovat pouze to, co je u jednotlivých spojení nad 20 minut (tedy když byl připojen např. 25 minut, má šanci dostat zpět hovorné za pět minut).

Mají reklamace šanci? ... Šanci by ale měli s jiným argumentem, pokud by jej ovšem dokázali náležitě podepřít důkazy. Linky začínající na 976 jsou totiž určeny pro poskytování datových služeb se speciální tarifikací, ale nikoli pro "obecný dial-up", pro který jsou určeny linky začínající na 971 (kam dial-upoví uživatelé běžně volají). Pokud tedy příslušný "poskytovatel služeb" na lince začínající na 976 nabízí jen speciální obsah (a řádně informuje zákazníka o ceně, a tento ji vědomě akceptuje), pak je to v souladu s číslovacím plánem. Pokud ale na těchto linkách nabízí jen "průchod" do běžného Internetu (a snaží se oblafnout uživatele tím, že se normálně pohybuje po Internetu), pak by to mělo být porušením číslovacího plánu - a tady by postižený mohl mít šanci uspět s případnou reklamací (zřejmě až u regulátora). Musel by to ovšem prokázat...

poi z IP 212.71.151.*** | 8.2.2005 09:24
co je ta diakritika?
asssasasas z IP 212.71.151.*** | 8.2.2005 09:26
4 4 4
asssasasas z IP 212.71.151.*** | 8.2.2005 09:26
4 4 4
materfaker z IP 62.168.123.*** | 9.2.2005 19:22
nevravim ze tie domeny neexistuju ale podla RFC 1035 nieco take NEMOZE existovat:

<domain> ::= <subdomain> | " "

<subdomain> ::= <label> | <subdomain> "." <label>

<label> ::= <letter> [ [ <ldh-str> ] <let-dig> ]

<ldh-str> ::= <let-dig-hyp> | <let-dig-hyp> <ldh-str>

<let-dig-hyp> ::= <let-dig> | "-"

<let-dig> ::= <letter> | <digit>

<letter> ::= any one of the 52 alphabetic characters A through Z in
upper case and a through z in lower case

<digit> ::= any one of the ten digits 0 through 9

Note that while upper and lower case letters are allowed in domain
names, no significance is attached to the case.  That is, two names with
the same spelling but different case are to be treated as if identical.

The labels must follow the rules for ARPANET host names.  They must
start with a letter, end with a letter or digit, and have as interior
characters only letters, digits, and hyphen.  There are also some
restrictions on the length.  Labels must be 63 characters or less.

Andrew z IP *** | 31.5.2004 19:14
http://www.castaweb.tk/
Iavn z IP *** | 2.6.2004 20:20
Tyto stránky se mne moc libi. Pekny clanky.... smajl
Golradir z IP *** | 2.6.2004 20:33
přímo "krása"
Mike z IP *** | 13.7.2004 14:37
Jeden z našich reklamních serverů bez vědomí uživatele instaluje a používá .dll knihovnu. A reklamy na Vás skáčí i ze stran, které mají "solidní" obsah.
Fookyho z IP *** | 13.7.2004 16:24
smajl to je fakt dneska se clovek musi bat vsude
Choosen z IP *** | 13.7.2004 18:06
je to svinstvo...smajl
Pepa z IP *** | 13.7.2004 22:47
Tak se vykašlete na Telecom a jděte jinam
Ladinnn z IP *** | 14.7.2004 10:12
ono stačí naladit stránky s cracky a jste v prčicích.Je to hustárna dnes se člověk musí strachovat jak na ulici tak na internetusmajl smajl
IRQ z IP *** | 10.8.2004 19:28
To máte pravdu...Budmě zatím rádi že tö nejede na wi-fi
kermitt z IP *** | 10.8.2004 19:53
Vypadá to velice pěkně... Ale ten kód...smajl
viruzz z IP *** | 10.8.2004 20:18
IRQ: na wi-fi to nejede? uff, to som rad...
Wall z IP *** | 11.8.2004 01:18
vcelku peknysmajl
proc je tu muj prispevek od jinudsmajl smajl
Pepa z IP *** | 13.7.2004 22:11
A je to návod nejspolehlivější. Navíc vytáčené připojení je naprosto nejdražším možným - zvažte tedy změnu svého poskytovatele a typu připojení.
Ladinnn z IP *** | 13.7.2004 22:55
dobrej napad,ale kdyz kabel u nas neni a chci mit net tak si ho na prst nechytim.Jsou to kur..vy i ten Telecom!!!!!!!
Pepa z IP *** | 13.7.2004 23:20
Odkud jste?
Pepa z IP *** | 13.7.2004 23:36
Nevím, kde bydlíte, ale mám zkušenost, že většina lidí se ani nepokusí něco jiného hledat.  Kromě lidí na vesnicích již téměř každý má nějakou možnost. Možná, že zatím opravdu pro vás nic neexistuje, ale pro někoho jiného ano. A ten, protože je líný hledat a dělat, dělá zisky teleshitu. Ten si je svými otroky (klienty) tak jistý, že si dělá, co chce. Kdyby všichni, co jej nemusí sponzorovat, to udělali a našli si jiného poskytovatele, tak by se musel k těm zbylým chovat lépe. Pochopil jste již, jak jsem to s odchodem myslel?
Pepa z IP *** | 13.7.2004 23:42
A komu asi zůstávají? Opravdu by mě to zajímalo?
Pepa z IP *** | 14.7.2004 00:07
Tak to ano, z dialerů ano. Já myslím ty zlodějské sazby, které účtuje za "normální" připojení. Nebo se vám snad zdají přiměřené?
Pepa z IP *** | 14.7.2004 00:15
Ale mě jako zákazníka to příliš nezajímá-navíc ta částka je v hrubém nepoměru ve prospěch teleshitu. Dokud jsem měl teleshit, platil jsem nejméně 1500 měsičně a internet jsem příliš nevyužíval. Já osobně jej potřebuji nutně - komunikace, informace apod. Teď mám net od jiného poskytovatele - platím 344 Kč (vč. DPH) a mám 92 kbps, neomezený čas i data. Teleshit chce stále jen omezovat. Jak jsem již napsal, vy možná jinou možnost nemáte, ale spousta lidí ji má a přesto se nechá okrádat, využívat a omezovat. Proč to asi dělají? Já osobně to nechápu
Pepa z IP *** | 14.7.2004 00:28
No vidíte, že se něco našlo. Dovolím si dva dotazy - kde bydlíte (alespoň rozlišení město/vesnice) a za kolik tu wifinu budete mít?
vladek z IP *** | 14.7.2004 02:17
2 Austin : Uteč k wi-fi, je to levnější a bezpečnější. I když počáteční náklady jsou vyšší, během 1 roku se ti vrátí x-krát. Potom už ti budou dialery brzdit pouze start systému, když budou hledat modem, jenže to se naučíš odstraňovat a jsi v suchu.
Ladinnn z IP *** | 14.7.2004 10:04
Nejde o to okdkud ,ale třeba v Praze taky neni všude dostupnost UPC,Karneval připojení k netu.To samé u Wi-fismajl
Wallematte z IP *** | 14.7.2004 11:04
Telecomu jde jen určité procentro.Více než polovina jde těm podvodníkům!Ale ono kdyz je učet 15tis tak je to i slušná částka pro Telecom.Navíc je spousta lidí co dluží kolem 30-50tissmajl
Pepa z IP *** | 14.7.2004 15:12
to Ladinn: Ale to já netvrdím. Já jen tvrdím, že existují blbci (pardon),kteří jsou u teleshitu i přesto, že u něj být nemusí. Uvedu příklad - kamarád stále brečel, že musí být u shitu. Tak jsem se na to podíval a zjistil jsem, že si může vybrat z nabídky 5 poskytovatelů. Takže nakonec řešil dilema, kterého zvolí. A takhle je na tom velká část lidí. Jenomže ten kamarád potřeboval, abych já sedl k internetu, poskytovatele mu našel a on si tam jenom zavolal nebo napsal mail. Kdyby si každý sedl k internetu a zkusil hledat, tak garantuji, že velká část najde "toho svého" poskytovatele. Ale oni si nesednou, oni hledat nezkusí - oni budou jen brečet a nadávat. Těmto lidem ty účty přeji (ne za dialery, ale za net), protože je to jejich chyba, že je musí platit.
Pepa z IP *** | 14.7.2004 22:31
To mě těší. Každý, kdo odejde od teleshitu, mě potěší stejně, jako když jsem jednoho z ředitelů teleshitu nazval zlodějem. Ale co vím, tak existuje spousta firem, které nabízejí  internet pro obyvatele větších domů, ve kterých velká část populace žije. Zkuste se podívat i tímto směrem.
Pepa z IP *** | 14.7.2004 22:56
Ta firma je nová nebo jste ji objevili az nyni? Jak jsem již psal, jsem z Ostravy - je tu takových firem hned několik, ale přesto jsou lidi, kteří mají shit. Ale když se s nimi bavím, tak jen nadávají. A když jim nabídnu něco jiného, tak řeknou - to by bylo drahé(myslí aktivační poplatek), pracné (vyběhat povolení) atd. Tak co s nimi?
Pepa z IP *** | 14.7.2004 23:07
Asi tak nějak. Komu není rady, tomu není pomoci. Já už bych se s trvalým připojením loučil jen těžko, jak jsem si na to zvykl. Nemuset čekat, nemuset se omezovat, moci stahovat atd.
Wallematte z IP *** | 14.7.2004 23:24
Tjn,ale spis to je tak,ze dostupnost dobreho pripojeni za rozumny peniz u nas nenismajl
Pepa z IP *** | 14.7.2004 23:37
to Wallematte: já mám za 344 měsičně - 92 kbps, neomezený čas i data. Plně mi to stačí. Co byste požadoval vy? ADSL - musíte mít teleshit, navíc je skoro všude omezený trafik. Nešlo mi o peníze, ty by byly, ale já jsem chtěl něco bez nich, abych mohl linku zrušit.
vladek z IP *** | 18.7.2004 03:13
2 Wallematte : 64 - 128 kbps nesdílených, 7/24 on-line, no traffic, HW firewall, za nějaké pětikilo je moc? S porovnáním telecomem bych za jeden měsíc aktivního surfování projel tak deset tisíc (ne-li více). Co se týče kvality sítě, jeden mnou zaznamenaný výpadek za 5 měsíců, trvání cca 3 min., internet používám denně min. 6 hod.
Wall z IP *** | 18.7.2004 04:09
to Austin,Pepa?Vladek:jo te je parada i to wi-fi atd ale u me neni KABEL,WI-FI,ADSL atd.Proste prdel jak ... !
la z IP 62.240.190.*** | 21.4.2006 18:56
Mám zřejmě hloupý dotaz, ale pro nás nevzdělance to znamená, že se to nemůže stát pokud mám internet on-line. Takže ne přes telecom atd.
la z IP 62.240.190.*** | 21.4.2006 18:57
Mám zřejmě hloupý dotaz, ale pro nás nevzdělance to znamená, že se to nemůže stát pokud mám internet on-line. Takže ne přes telecom atd.
Patriot z IP 86.49.63.*** | 21.4.2006 21:35
Patriot poučuje: Dialer Vás může ohrozit pouze v případě, že máte vytáčené připojení (jinak též modem nebo dial-up), pokud máte pevné připojení, třeba ADSL, pak Vám žádné \"nebezpečí\" nehrozí.
PS: Jestli je tady nějaký admin, tak ať pls přidá do serverového skriptu ořezání lomítek při vypisování příspěvků do diskuze. stripsplashes(string string);
la z IP 62.240.190.*** | 22.4.2006 19:08
Moc díky. Jen jsem si nebyla jistá


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a dvě