Dobrý den,
na základě zkušenosti mého přítele bych se s Vámi chtěla podělit o zkušenost se službou zřízení internetu a pevné linky přes internet u operátora O2.Můj přítel šel dne 24.7.2009 do prodejny O2 v Liberci,kde si chtěl zřídit internet.Tam mu bylo sděleno,že již smlouvu na internet u O2 má,a je tam dluh činící cca. 6 tisíc korun.On však žádnou smlouvu nikde neuzavřel.Prodavač mu sdělil adresu,kde je internet na jeho jméno zřízený,a doporučil mu,ať si tam dojede a po dotyčném,který si na jeho jméno a nacionále internet zřídil,peníze vymohl.Jako další alternativu mu doporučil pouze soudní cestu.Jiná možnost,jak se bránit proti zneužití osobních údajů,prý není.Přítel nikde nic neobjednal,nesepsal ani nepodepsal.Jak je tedy možné,že teď je po něm vymáhán dluh 6 tisíc?Vím,že pro zřízení smlouvy přes internet jsou potřeba osobní údaje.Ani jeden netušíme,jak se k nim dotyčný dostal.Je možné všechno.Můžete s někým sedět v restauraci,odskočíte si na toaletu a on Vám mezitím prohledá tašku a opíše si údaje z Vašeho občanského průkazu.Další možnost je ztráta dokladu(což není náš případ).Každopádně-když kurýr doručí modem k dotyčnému,který si internet objednal,měl by ho ověřit podle průkazu totožnosti a chtít jeho podpis.To se však nestalo.Pokud bude O2 svalovat vinu na kurýra(samozřejmě též pochybil),je to hloupost.Je jejich povinností si to ověřit nebo ne?Do O2 jsem již psala stížnost.
S pozdravem
Miroslava Kozlovská
Autor: Miroslava Kozlovská