Vzali jsme si na paškál čtyři firmy, zabývající se webhostingem a správou domén.
Vzali jsme si na paškál čtyři firmy, zabývající se webhostingem a správou domén. Zaměřili jsme se hlavně na jejich přístup k zákazníkovi a řešení vzniklých problémů. Se všemi níže uvedenými firmami máme určité zkušenosti a o ty se s vámi podělíme. Na stupnici 1-5 hvězdiček hodnotíme technickou podporu (1 nejhorší, 5 nejlepší).Media4Web (hodnocení **)
Slušný a solidní design stránek Vás možná přesvědčí nechat si spravovat doménu od této společnosti. Jaká je jejich technická podpora? Nečekejte zázraky. Při registraci přes webhostingovou firmu neočekávejte, že od nich dostanete registrační email, musíte si je sami vyžádat, alespoň takovou zkušenost máme my. Nastavení domény máte možnost provádět přes změnové formuláře, jejich použití ovšem není příliš intuitivní a prvouživateli stránek media4web připraví nejednu pernou chvilku. Technická podpora přes mail je spíše špatná, než dobrá. Pokud admin předpokládá, že vystačí s dvouslovnou odpovědí na uživatelovy otázky, případně jej ještě v podtextu označuje za hlupáka, je to jeho volba, ale měl by si uvědomit, že i nezkušený uživatel = platící zákazník. Na stránkách mají nonstop telefon a pro své klienty i icq.
Pipni (hodnocení *)
Slušný webhosting, intuitivní rozhraní pro správu webu i mailu, dobrá dostupnost. Proto je škoda, že v hodnocení technické podpory pipni.cz naprosto propadl. Web pipni.cz obsahuje klasický FAQ, na webu je k dispozici fórum, dokonce je zde i možnost kontaktu přes ICQ. Proč tedy tak negativní hodnocení? Vše je o lidech - admin pipni.cz by měl trávit dny maximálně zavřený v serverovně a na kontakt s uživateli si najmout placenou sílu. Pomineme to, že od samého počátku pipni.cz tvrdili, že freehostingová služba bude neustále zdarma a bez omezení (nedávno pro freehosting odsekli SMTP) a tím tedy uživatele klamali, ale nemůžeme odpustit chování právě k neplatícím (za hosting) uživatelům. Pokud se chce admin chovat stylem - máte to zadarmo a proto si nestěžujte, měl by s freehostingem raději skončit a věnovat se jen "plnohodnotným uživatelům".
Ignum (hodnocení ****)
Správce domény i poskytovatel webhostingu a serverhostingu. Technická podpora na úrovni, kontaktovat je můžete mnoha způsoby: emailem + formulářem, telefonem i na zdarma hotline lince, faxem. Nechybí ani rozhraní pro nastavení domény i webhostingu přes web. Jednání s uživatelem solidní,i když se občas stane, že při delším řešení složitějšího problému na vás pozapomenou a musíte se emailem připomenout, také reakce na dotazy přes email by mohly být rychlejší. Přesto se Ignum.cz může počítat mezi moderní společnosti s velmi dobrým supportem.
Pes (hodnocení *****)
Zkušenosti s technickou podporou u společnosti PES.cz jsou jen kladné. Možnosti kontaktu jsou odstupňovány tím, jaký druh služby máte zaplacenou, vždy tedy víte na co máte nárok a to vám pes.cz splní. Pěkné je i rozhraní pro správu přes web. Nejrychlejší reakce očekávejte při kontaktu přes formulář, můžete použít klasický email, fórum i nonstop telefonní linku. I u freehostingu byl náš požadavek přes mail splněn do několika minut a pak jsme už čekali jen na replikaci záznamu. Maily se neztrácejí a reakce je velmi rychlá. Moderní společnost s vynikající péčí o zákazníka.