Jak dostat web na vyšší pozici ve vyhledávání – SEO seriál III

Napsal Kicom.bloger.cz (») 25. 6. 2010 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 3492×
kicom/seo.gif

Prvním krokem SEO je vždy nalezení keywords – slov a frází, které se nějakým způsobem vážou k tématu našeho webu a předpokládá se, že je budou hledat naši potencionální čtenáři. V této fázi se zatím nemusíme soustředit na to, jak nalezené fráze použijeme ve vlastním webu – pouze vytváříme seznam pro následné použití.

Pro nalezení vhodných keywords je vhodné použít všechny následující metody:

  1. Pokusme se odpovědět na otázku: Co řeší náš web/náš produkt/naše služby? – hledáme tedy jistá slovní spojení podle vlastního uvážení.
  2. Analýza konkurence – hledáme klíčová slova, která používá na webu naše konkurence a také ta, na které konkurence zapomněla. Jestliže je náš oponent silný, je lepší hledat fráze, na které svůj web soupeř neoptimalizoval, abychom opanovali alespoň část trhu.
  3. Použití online softwarových nástrojů – tyto podpůrné nástroje nachází různá příbuzná slova a slovní spojení na základě slov, které jim „předhodíme“. Navrhnou nám tak další keywords a navíc nám ukážou i popularitu hledanosti těchto slov. Nejznámější nástroje jsou: Google keyword tool, Wordtracker (placený) a Seznam Sklik – návrh klíčových slov.
  4. Synonyma, antonyma, homonyma – nakonec bychom do našeho seznamu měli zahrnout synonyma (která uživatele také mohou hledat), antonyma (když uživatelé hledají opak toho, co náš web řeší – tedy například problémy, se kterými můžeme pomoci) a homonyma (v případě, že uživatel klíčové slovo napíše špatně)

Keywords

Po této proceduře tedy máme kompletní seznam použitelných slov, která musíme nějak začlenit do našeho webu. Naše keywords by měli být primárně fráze o rozsahu 2-5 slov a měli bychom též zahrnout neobvyklá slovní spojení (následující díl seriálu vysvětlí proč). Jak už jsem zmínil výše, nemá velký smysl snažit se web optimalizovat na příliš konkurenční fráze – těžko se tak dostaneme na nějaké dobré pozici na výsledkové stránce. Stejně tak bychom se měli vyhnout použiti slov příliš technických, která nikdo nebude hledat (toto však neplatí na B2B (business-to-business) orientovaných stránkách, kde je žargon naopak velmi vítaný).

Štítky: SEO seriál
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel tři a čtyři