Validita pro web je totální hovadina.

Napsal O webu (») 1. 10. 2009 v kategorii PHP/HTML, přečteno: 4347×
http://radovan.bloger.cz/obrazky/radovan.bloger.cz/it/opice.gif

Vytvořil jsem skvělý systém, tento blog. Obsahuje unikátní funkce, které jinde nejsou (např. třídění diskusí několika způsoby). Zeptal jsem se klientů, co by rádi zlepšili, a klienti odpověděli opravdu konstruktivně - přibývá nám nyní asi 10 nových funkcí za týden. smilePotom jsem se ptám v jednom fóru, co by se dalo zlepšit. A slyším, jaký jsem kretén, že nemám web validní. Bloger.cz je validní, ale ne za každou cenu. Validita je totiž totální buzerace organizace W3C, která taky nemá validní web  !!

Ani W3C ani LUPA.CZ ani GOOGLE není validní

W3C káže validitu, sám ji nemá

Šok, milí čtenáři, kteří masturbujete nad validitou. Ani Váš bůh W3C není validní - na ukázku dávám screen na jeho stránku, kde mají chybu.

Validatorerror

LUPA.CZ oblíbený web valid-onanů, ani ten není validní

Ano, kolegové z lupy taky nemají validní web.

Validator-lupa

GOOGLE.COM a ostatní úspěšní taky nevalidní

Gigant GOOGLE má určitě dostatek kvalitních lidí, aby měl validní web. Ale ať hledám jak hledám, seznam.cz, zive.cz ani idnes.cz nejsou validní - idnes.cz má stejně jako lupa.cz validní úvodní stránku, pro ostatní už to ovšem neplatí.

Proč tedy psát validní weby

Kódeři nevalidní weby nepíšou schválně - čistý web bez obsahu bývá sám o sobě validní. Poté ovšem přibude word editor, nějaká reklama, autoři něco vloží a web již validní není. Udržet validitu za každou cenu by bylo nesmírně nákladné. Vezměme si například word editor - málokdo jej bude programovat a místo toho použije již hotové řešení. Nevalidní.

Mé skvělé produkty, jejichž vývoj z větší části řídím, jsou validní jen některé. Klienty nezajímá validita. Mé projekty se však vždy zobrazí ve všech majoritních prohlížečích, tedy 99.999 procentům klientům se zobrazí správně. Prohlížeč, který by podporoval pouze validní weby, nemá šanci na existenci. Představme si prohlížeč, ve kterém zobrazíte jen jednu stránku ze sta. To asi chtějí onani validity. Rád bych zde upozornil, že validita nezaručí stejné zobrazení všude, ale pouze tvrdí, že web je napsán podle pravidel, které mnohdy zbytečně buzerují.

Klienty e-shopu zajímá, jestli je e-shop pěkný, jestli v administraci rychle vystaví fakturu, mají dobře vyřešenou tiskovou frontu, jestli e-shop spolupracuje s programem pro tisk poštovních dobírek a tak dále. Klienti e-shopu neví nic o validitě webu.

Klienty blogera zajímá, jestli dokážou vložit článek nebo své fotky z dovolené, změnit vzhled anebo smazat nechtěný komentář. Klienti blogera neví nic o validitě webu.

K čemu je validátor

- je to vhodný debugger webového kódu, řekne mi, kde jsem nechal otevřený DIV

- pokud přesvědčíme klienta, že má web nevalidní a že jej nutně musí mít validní, můžeme na tom docela hodně vyinkasovat

- je to moderní a hodně lidí nad tím onanuje (nalepí si na web XY-valid) - většinou se jedná o lidi, kteří mají neúspěšné projekty a tak léčí si tak mindráky

 

Závěrem chci říct, že bloger.cz validní bude. Validní bude vždy úvodní stránka, ale abychom předělávali celý systém a hledali, co kde klient nevalidního vloží, to opravdu možné není. Budeme se vždy raději věnovat novým vzhledům a novým funkcím.

 

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Kráťa z IP 31.47.100.*** | 7.11.2012 22:53
"...Ach jo. Validita není na houby: a) zaručuje, že se web zobrazí v rozumné podobě v jakémkoliv prohlížeči..." A na takovou blbost jsi přišel jak? Viz má zcela validní stránka, která se zobrazuje v každém prohlížeči jinak krata.bubakov.net/ruzne/validni/
Franta z IP 89.248.248.*** | 15.5.2011 11:26
Tak s tímto příspěvkem naprosto souhlasímsmile Jsem na tom úplně stejněsmile Narazil jsem na to náhodou, přes google. A první dojem, jen hrůza z toho šílenýho a nepřehledného řazení odpovědí...nikdy nevím, kde je jaký vlákno atd. Děs. A pak narazím na tento článek a přesně ta věta mě taky zaujala, jak někdo vytvořil skvělý blog s unikátními funkcemismile Chápu radost z toho, že se ti něco povedlo. Navíc ti to banán dává, koukám zdarma. No, nic proti gustu, ale...ale nicsmile
Martin z IP 93.99.177.*** | 14.3.2011 21:39
Validace je pěkná věc, ale né vždy je užitečná, i když máte podle W3C validní web, stejně nastanou případy, kdy se vám grafika rozjede v IE nebo Firefox nebo Opeře... Ať si říká kdo chce co chce... Pokud chcete tu ikonku validace na web, gratuluju stal jste se majtelem webu bez náštěv. Každá lepší aplikace potřebuje vyjimečné aplikace co přitáhnout uživatele a néé vždy jsou validní ...
sssaw z IP 90.177.246.*** | 1.5.2010 21:26
A ještě bych dodal, že samochvála smrdí. To vy tady děláte dost často sebe chválíte ostatní haníte.
sssaw z IP 90.177.246.*** | 1.5.2010 21:21
Když už píšete takhle tr...ý článek, tak nepoužívejte vulgarismy. Ale v jednom máte pravdu, také mě nebaví dělat validní web za každou cenu, ale pokud narazíte na uživatele, který na něm trvá je to otravné.
Kuťák z IP 217.112.175.*** | 22.3.2010 23:47
A co ještě k tomu všemu chudáček SEO ? smile smile
Kuťák z IP 217.112.175.*** | 22.3.2010 23:44
Chlape, ty sa zrotuj, ty tu píšeš jak je validní stránka na hovno, hlavně že sám máš blogara validního (teda nepočítam CSS - to je celkem hodně loow smile smile smile) a přitom by stačila klidně i drobná chyba v kódu a web máš na 3 části, to že jsi se nesetkal s tím, že nevalidní web NEOVLIVNIL zobrazování stránky neznamená, že se tak stát nemůže. Tak tu lidi neoblbuj hňupinama.
sakren z IP 90.176.248.*** | 8.1.2010 18:23
Poprvé jsem se podíval na tyhle stránky a hned mě zaujal titulek jak někdo vytvořil skvělý blog s naprosto unikátními funkcemi, které jinde nejsou.. Řekl jsem si, že se podívám na celý článek a na to jak tady někdo machruje s úplně obyčejným blogem.. A výsledek? Z toho článku a z těch komentářů jsem břečel smíchy.. smile Hlavně když jsem si uvědomil, že ten, kdo tohle napsal ani neumí pořádně česky a jen se vytahuje.. A jinak můj první dojem? Už sem v životě nevkročím
VVV z IP 81.19.4.*** | 5.11.2009 12:09
Ach jo. Validita není na houby: a) zaručuje, že se web zobrazí v rozumné podobě v jakémkoliv prohlížeči, b) ve spojení se sémantikou značek se stává takový web přístupný jak pro postižené spoluobčany, tak pro zařízení s horší zobrazovací jednotkou, c) zvyšuje pozici v organických výsledcích vyhledávání d) zrychluje rendering webové stránky.
Udržet validní web i na velkém projektu lze, sice jsou prvotní náklady větší, ale ve výsledku se vrátí - viz výše.
Weby tvořím validní a problém mi to nedělá. Kdo však nechce, ten nemusí.
| 25.10.2009 23:16
je to takové razítko odvedené práce programátora, četl jsem zajímavý článek na epravo.cz, kde se psalo kdo je zodpovědný za vadi na naprogramové věci, když odevzdám něco s razítkem prošlo bez chyby validátorem, tak úpravy se již řeší jako servis za peníze a ne náhrada. Tedy plus a ne mínus.
Karel z IP 94.112.194.*** | 3.10.2009 21:48
Ty už nevíš na co bys Tvou debilitu svedl viď? Ty "vysokoškoláku"! smile
asi si nečetl článek celý a podíval ses pouze na nadpis smile
Karel z IP 94.112.194.*** | 2.10.2009 23:43
Radovane Radovane, Ty seš ale vůl! Pokud se domníváš, že mít validní web je hovadina, jak píšeš a nabízíš svým klientům weby nevalidní, pak Ti něco poradím: VYSER SE NA TO A VĚNUJ SE NĚČEMU, ČEMU ROZUMÍŠ. Rozhodně to ale asi nebude nic, co jakkoli souvisí s tvorbou webů!
Karel z IP 94.112.194.*** | 2.10.2009 23:30
Plně souhlasím. Autor článku "Validita pro web je totální hovadina" je s prominutím totální idiot! Nejenže mele nesmysly - web W3C je plně validní: (http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.w3.org%2F&%20charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0), ale je vidět, že ví o podstatě validního kódu stránek kulový! Nebudu tomuto šaškovi zde radit všechny důvody, proč je DOSLOVA NUTNÉ mít stránky validní. Stejně tak jeho nesmyslný argument u webu lupa.cz. Tento web je úplně o něčem jiném. Ale škoda slov. Jak říkám, soulasím - je to vůl!
Pago z IP 62.77.94.*** | 29.8.2009 12:19
si dobrej kreten...jestli chces mit v kodu sračky, je to natobě... ja osobně zastavam validni kodsmile
Haluska z IP 94.241.77.*** | 15.7.2009 12:46
Autor článku má pravdu.
Nevim co pořád všichni řešej validitu. Sám provozuju pár webů - první z nich jsem validní udělal, další už ne. Prostě je to zbytečnost. Prohlížečům je to stejně jedno, jestli je web validní, nebo nevalidní, obyčejným lidem taky - stejně se to zobrazí všude stejně, pokud tam neni nějaká fatální chyba.
Nevalidní weby vaděj jenom těm vymatlanejm rejpalům, co se po večerech nuděj, páč jim protějšek nedá smile a pak hledaj po netu nevalidní weby a na fórech se jim vysmívaj...
Seph z IP 80.250.7.*** | 22.6.2009 12:51
Opravdu se bavím touto diskusí v návaznosti na článek. Celkem se tam ohrazuješ proti "onanům" a lidem, kteří "masturbují" nad validní stránkou a přitom sám okamžitě odpálíš každý link s tím, že není validní.. Když je ta validnost tak na hovno, tak proč jí zkoumáš u každé stránky, na kterou sem dá někdo link?
DarkKnight z IP 93.91.243.*** | 16.6.2009 22:33
tak hochu zaplat, ja mam web validni (dle w3.org i w3.cz)
Alastor_Kopál z IP 85.71.21.*** | 8.6.2009 16:47
Pch ty validátorní systémy sou na hovsmilesmile
30krát tam zobrazí ">" že to není ukončené a jak tam mám dát asi údaje ?

<table width="50px">
a on to chce
<table>

úplně k hovsmilesmile  vsadím veškeré své peníze na PayPal že jediná stránka kterou tento validátor schválí je ona sama. Takže kdo chce jít na tu stránku - berte výsledky s rezervou !!!

P.S. - člověk který pomlouvá google nebo W3C a přitom si neumí naprogramovat vlastní web (musí používat systémy které mu web vygenerují) tak ten nemůže být psychycky zdravý
3RR0R_B4 z IP 79.127.233.*** | 22.3.2009 13:58
smile ? smilesmilesmile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a jedna