Asterisk, FreePBX - queues (fronty), 7.díl

Napsal (») 26. 12. 2009 v kategorii Mobilní sítě, přečteno: 2959×

Queues

Asterisk umožňuje nejen přímé přepojení na zvolenou klapku, ale umožňuje umístit hovory do fronty, ve které čekají na vyzvednutí volným operátorem. V této frontě je obvykle volanému přehrávána nějaká skladby (music on hold) a zároveň je upozorňován na pořadí, ve kterém se ve frontě nachází. Je zde možno mnoho nastavení, která optimalizují práci operátorů:

Queue Name: název fronty

Queue Password: heslo ke vstupu agenta (operátora) do fronty

CID Name Prefix: pojmenování fronty, ze které hovor pochází. Zobrazí se na display telefonu

Wait Time Prefix: na display se zobrazí doba čekání volajícího zaokrouhlená na celé minuty

Static Agents: souží pro definování agentů (operátorů), kteří jsou vždy ve frontě přítomni. Jinak je možné přihlašování do fronty přes číslo fronty + * + extension + #. Př. 1*101#

Extension Quick Pick – rychlé přidávání agentů

Agent Announcement: přehrání skladby agentovi, odkud hovor přichází

Join Announcement: skladba přehrána volajícímu při vstupu do fronty

Music on Hold Class: výběr seznamu skladeb na pozadí (MoH)

Ringing Instead of MoH: přehraje zvonění místo MoH

Max Wait Time: maximální čas, který volající čeká na lince, dokud není poslán do failover

Max Callers: maximální počet volajících ve frontě

Join Empty: umožnění vstupu do fronty, kde není nikdo přihlášen

Leave When Empty: odstranění hovoru z fronty, kde není nikdo přihlášen

Ring strategy: nastevení vyzvánění operátorů

  • ringall – hovor bude zvonit u všech
  • roundrobin – hovor postupně zvoní u všech operátorů
  • leastrecent – hovor zvoní u toho, kdo bral poslední hovor
  • fewestcalls – hovor zvoní u toho, kdo má nejmenší počet hovorů
  • random – náhodný výběr
  • rrmemory – zlepšený round robin o to, že hovor zvoní nejprve u operátora, který neměl poslední hovor

Agent Timeout: doba zvonění u jednoho operátora než dojde k přepojení na druhého

Retry: doba, po kterou dojde k novému obvolání všech operátorů

Wrap-Up-Time: oddechový čas, dokud je operátorovi předán další hovor po vyřízení hovoru

Call Recording: zapnutí nahrávání příchozích hovorů

Skip Busy Agents: volba přeskočení agenta, který hovoří

Queue Weight: priorita fronty při předávání hovorů do více front (vyrovnávání zátěže)

Caller Position Announcements – oznamení pořadí ve frontě:

  • Frequency – jak často se bude oznamovat

Announce Position: oznámení pozice

Announce Hold Time: oznamení, jak dlouho již čeká volající ve frontě

IVR Break Out Menu: oznamení hlasového automatu

Repeat Frequency: četnost opakování

Failover Destination: umístění hovoru v případě neúspěšného dovolání se

  • Terminate Call
  • hangup: zavěsit
  • congestion: nedostupnost
  • busy:obsazenost

Extension: přepojení na konkrétní klapku

Voicemail: přepojení do hlasové pošty

IVR: přepojení do vybraného hlasového automatu

Announcement: přepojené do dalšího oznámení


Štítky: asterisk
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a jedenáct