Queues
Asterisk umožňuje nejen přímé přepojení na zvolenou klapku, ale umožňuje umístit hovory do fronty, ve které čekají na vyzvednutí volným operátorem. V této frontě je obvykle volanému přehrávána nějaká skladby (music on hold) a zároveň je upozorňován na pořadí, ve kterém se ve frontě nachází. Je zde možno mnoho nastavení, která optimalizují práci operátorů:
Queue Name: název fronty
Queue Password: heslo ke vstupu agenta (operátora) do fronty
CID Name Prefix: pojmenování fronty, ze které hovor pochází. Zobrazí se na display telefonu
Wait Time Prefix: na display se zobrazí doba čekání volajícího zaokrouhlená na celé minuty
Static Agents: souží pro definování agentů (operátorů), kteří jsou vždy ve frontě přítomni. Jinak je možné přihlašování do fronty přes číslo fronty + * + extension + #. Př. 1*101#
Extension Quick Pick – rychlé přidávání agentů
Agent Announcement: přehrání skladby agentovi, odkud hovor přichází
Join Announcement: skladba přehrána volajícímu při vstupu do fronty
Music on Hold Class: výběr seznamu skladeb na pozadí (MoH)
Ringing Instead of MoH: přehraje zvonění místo MoH
Max Wait Time: maximální čas, který volající čeká na lince, dokud není poslán do failover
Max Callers: maximální počet volajících ve frontě
Join Empty: umožnění vstupu do fronty, kde není nikdo přihlášen
Leave When Empty: odstranění hovoru z fronty, kde není nikdo přihlášen
Ring strategy: nastevení vyzvánění operátorů
- ringall – hovor bude zvonit u všech
- roundrobin – hovor postupně zvoní u všech operátorů
- leastrecent – hovor zvoní u toho, kdo bral poslední hovor
- fewestcalls – hovor zvoní u toho, kdo má nejmenší počet hovorů
- random – náhodný výběr
- rrmemory – zlepšený round robin o to, že hovor zvoní nejprve u operátora, který neměl poslední hovor
Agent Timeout: doba zvonění u jednoho operátora než dojde k přepojení na druhého
Retry: doba, po kterou dojde k novému obvolání všech operátorů
Wrap-Up-Time: oddechový čas, dokud je operátorovi předán další hovor po vyřízení hovoru
Call Recording: zapnutí nahrávání příchozích hovorů
Skip Busy Agents: volba přeskočení agenta, který hovoří
Queue Weight: priorita fronty při předávání hovorů do více front (vyrovnávání zátěže)
Caller Position Announcements – oznamení pořadí ve frontě:
- Frequency – jak často se bude oznamovat
Announce Position: oznámení pozice
Announce Hold Time: oznamení, jak dlouho již čeká volající ve frontě
IVR Break Out Menu: oznamení hlasového automatu
Repeat Frequency: četnost opakování
Failover Destination: umístění hovoru v případě neúspěšného dovolání se
- Terminate Call
- hangup: zavěsit
- congestion: nedostupnost
- busy:obsazenost
Extension: přepojení na konkrétní klapku
Voicemail: přepojení do hlasové pošty
IVR: přepojení do vybraného hlasového automatu
Announcement: přepojené do dalšího oznámení