Pro koho je dobrý Twitter?

Napsal Kicom.bloger.cz (») 16. 3. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 3560×
kicom/twitter-bird.png

O sociálních sítích jsme tu už napsali mnoho. Zcela záměrně se tu už několik týdnů ale vyhýbám napsat článek o jedné z nejúspěšnějších…o Twitteru. Nechtěl jsem o něm psát především proto, že jej nepoužívám, ale poslední dobou je o něm hodně slyšet jakožto o propagačním kanálu pro internetový marketing, takže kdo chce do této oblasti alespoň trochu proniknout, měl by Twitter alespoň pochopit.

 

Co je Twitter?

Twitter je sociální síť, která nabízí služby „mikro-blogovacího“ systému. Že moc nechápete, co to znamená? Je to takový váš blog, kde se vždy můžete vyjádřit pouze 140 znaky. Proto se mu také často přezdívá SMS na internetu. Každý takový krátký příspěvek se nazývá tweet („štěbet, cvrlikot“) a je viditelný pro celý svět (pokud si viditelnost neomezíte). Takže kdo vás zná nebo se zajímá o vaše názory, může tweety odebírat. Délka zprávy je také velmi výhodná pro poslání klasické SMS, kterou lze ve speciálním tvaru poslat přímo „do Twitteru“.


Služba byla založena v roce 2006 Jackem Dorseyem a od té doby si vydobyla své postavení především ve Spojených státech, kde mají všechny tyto systému docela úspěch už od dob pagerů (, které se u nás mimochodem nikdy nechytly). Velkým propagátorem služby byl také prezident Obama, který zveřejňoval svoje tweety během volební kampaně – nepochybuji ale, že na to měl celým tým odborníků. No a tady se už začíná ukazovat, pro koho má twitter smysl.

Twitter

Twitter = personal branding

Služba má největší smysl pro ty, kteří potřebují na internetu vystupovat jako odborníci na libovolnou oblast a budují si svým mikro-blogem osobní značku – personal brand. Spousta významných programátorů, redaktorů a šéfů firem má svůj kanál i u nás a kdo chce číst jejich názory, může se připojit a sledovat je. Je to tedy jakási forma osobního PR. Twitter může také posloužit firmám, které se přes něj mohou vyjadřovat k novým službám nebo třeba i k politickému dění. Největší význam ale bude mít pro firmy, pro které je přímo internet polem působnosti. Už jsem viděl i použití twitteru jako komunikačního kanálu měst a samospráv s občanem. Starosta jednoho města (zapomněl jsem kterého) uveřejňoval skoro denně zprávy o dění, nových projektech, úklidu silnic…


Zkrátka a dobře, Twitter se dá použít na mnoho užitečných věcí. Dovolím si tvrdit, že největší význam bude mít pro budování PR, které je mimochodem významnou částí celého marketingu. Takže pokud jste firma působící na poli internetu nebo odborník na libovolnou oblast, začněte o používání alespoň přemýšlet.    

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a třináct