Možná se jednoho dne potkají dva lidé a nebudou vědět jak spolu komunikovat protože v dnešním světě kompjůtrů to už nějaký ten pátek funguje tak, že velkou část volného času lidé komunikují přes internetové rozhraní. Prostředky jako je ICQ, Facebook, Skype a mnoho dalších již "pohltilo" milióny lidí, je však pravda, že komunikujeme 100x rychleji než před 100 lety ale je to opravdu přínos pro naší mentální stránku?
Stále více zákazníků by upřednostnilo využití internetu a nových technologií přímo v obchodech. Více než polovina nakupujících by uvítala virtuální poradce či porovnávače cen na dotykových obrazovkách. Zákazníci dnes dostupné technologie využívají zejména k porovnávání cen výrobků a k úspoře času. Vyplývá to alespoň z aktuální studie společnosti Cisco.
Podle průzkumu chtějí lidé ve Velké Británii a USA mít možnost nakupovat modernějšími způsoby. Obchodníci by podle výsledků výzkumu měli vyjít vstříc technologicky založeným zákazníkům a zkombinovat výhody nakupování prostřednictvím webových stránek s přednostmi nakupování přímo v kamenném obchodě. Mnoho lidí by také ráda využívala možnosti internetu a dalších technologických nástrojů, jako jsou dotykové obrazovky, video prodavači či sociální sítě, přímo v obchodě. Cca 54 procent by si přálo mít v obchodě k dispozici na dotykových obrazovkách porovnávač cen a produktů a recenze ostatních zákazníků. Virtuálního video poradce s přístupem na web by na velkých obrazovkách či tabletech uvítalo 44 procent dotazovaných.
Podle nedávné studie:
- 63 procent zákazníků využívá dostupné technologie k tomu, aby našla výrobek za nejvýhodnější cenu.
- 47 procent dotazovaných lidí využívá technologie, aby ušetřili čas.
- 25 procent hledá nejkvalitnější produkty.
Jak ze studie vyplývá, většina zákazníků upřednostňuje způsob, kdy si zjistí podrobnosti o výrobcích online namísto toho, aby se o nich poradili s prodavači. Pravděpodobně je to kvůli tomu, že lidé nevěří prodavačům, kteří chtějí prodat a prodat. Jeden ze tří dotazovaných využívá Facebookové stránky obchodů a webové stránky se slevovými kupóny a čtvrtina zákazníků navštěvuje stránky zaměřené na hromadné nakupování, jako je Groupon nebo v České republice jeho obdoba Slevomat.
Studie popsané výše zpracovala společnosti Cisco IBSG Retail a Research & Economics Practice a zúčastnilo se ji 1000 zákazníků ve Velké Británii a USA.