Pěstujeme si závislost?

Napsal (») 2. 3. 2011 v kategorii Internet, přečteno: 1044×
banan/img/monkeybrains-30mbps-internet-connection-speed.jpg

Možná se jednoho dne potkají dva lidé a nebudou vědět jak spolu komunikovat protože v dnešním světě kompjůtrů to už nějaký ten pátek funguje tak, že velkou část volného času lidé komunikují přes internetové rozhraní. Prostředky jako je ICQ, Facebook, Skype a mnoho dalších již "pohltilo" milióny lidí, je však pravda, že komunikujeme 100x rychleji než před 100 lety ale je to opravdu přínos pro naší mentální stránku?

Im-1

Stále více zákazníků by upřednostnilo využití internetu a nových technologií přímo v obchodech. Více než polovina nakupujících by uvítala virtuální poradce či porovnávače cen na dotykových obrazovkách. Zákazníci dnes dostupné technologie využívají zejména k porovnávání cen výrobků a k úspoře času. Vyplývá to alespoň z aktuální studie společnosti Cisco.

 Images_2Podle průzkumu chtějí lidé ve Velké Británii a USA mít možnost nakupovat modernějšími způsoby. Obchodníci by podle výsledků výzkumu měli vyjít vstříc technologicky založeným zákazníkům a zkombinovat výhody nakupování prostřednictvím webových stránek s přednostmi nakupování přímo v kamenném obchodě. Mnoho lidí by také ráda využívala možnosti internetu a dalších technologických nástrojů, jako jsou dotykové obrazovky, video prodavači či sociální sítě, přímo v obchodě. Cca 54 procent by si přálo mít v obchodě k dispozici na dotykových obrazovkách porovnávač cen a produktů a recenze ostatních zákazníků. Virtuálního video poradce s přístupem na web by na velkých obrazovkách či tabletech uvítalo 44 procent dotazovaných. 

Podle nedávné studie:

  • 63 procent zákazníků využívá dostupné technologie k tomu, aby našla výrobek za nejvýhodnější cenu.
  • 47 procent dotazovaných lidí využívá technologie, aby ušetřili čas.
  • 25 procent hledá nejkvalitnější produkty.

Jak ze studie vyplývá, většina zákazníků upřednostňuje způsob, kdy si zjistí podrobnosti o výrobcích online namísto toho, aby se o nich poradili s prodavači. Pravděpodobně je to kvůli tomu, že lidé nevěří prodavačům, kteří chtějí prodat a prodat. Jeden ze tří dotazovaných využívá Facebookové stránky obchodů a webové stránky se slevovými kupóny a čtvrtina zákazníků navštěvuje stránky zaměřené na hromadné nakupování, jako je Groupon nebo v České republice jeho obdoba Slevomat.


Studie popsané výše zpracovala společnosti Cisco IBSG Retail a Research & Economics Practice a zúčastnilo se ji 1000 zákazníků ve Velké Británii a USA.



Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a šest