Vzhledem k tomu, že naše články o internetovém marketingu mají poslední dobou relativně vysokou čtenost, rozhodl jsem se pokračovat s dalším zajímavým podpůrným nástrojem – Microsite. Určitě řada z vás podniká, alespoň v malém, jako já. A jako správní „podnikavci“ jistě máte ve svém portfoliu nějaký core-produkt nebo službu – svou vlajkovou loď, kterou se snažíte prodávat nejčastěji nebo která přináší největší zisk. Microsite je perfektní nástroj, jak onu loď dostat do popředí, resp. k zákazníkům.
Microsite?
Sluší se rozhodně začít tím, co to vlastně je ta „microsajta“ a jak nám může v byznysu pomoci? Z definice na wikipedii:
Microsite, je webdesignerským názvem pro speciální malý web, fungující jako doplněk hlavní webové prezentace. Rovněž ji lze označit za prostředek marketingu. Většinou jsou používány k prezentování specifického okruhu informací – ať již článků (nekomerčně) či produktů (komerčně). Na microsite může odkazovat hlavní prezentace anebo může být microsite od hlavní prezentace úplně oddělena – např. odlišným grafickým provedením, záměrem, cílovou skupinou atp. Hlavní rozdíl microsite oproti hlavní prezentaci je její účel a soudržnost skupiny informací oproti širokému rozsahu hlavní prezentace (např. firemního webu).
Naprosto trefná definice, sám bych to neřekl lépe ;-). Nás se tedy bude týkat varianta, kdy microsite vytváříme pro náš hlavní produkt či službu.
A microsite v praxi?
Určitě se vám to někdy stalo – přijdete na webové stránky a první, co na vás autor vybalí, jsou nějaké informace o firmě. „Společnost blabla byla založena v roce 123 a od té doby blabla“…tohle jako někdo čte? Mě to akorát přiměje k tomu, abych stránky opustil dřív, než mi něco nabídnou. Tohle je obecně chyba mnoha menších webů, ale zpátky k microsite – ta by totiž měla být orientovaná právě a pouze na jednu věc. Čtenáře by neměla zatížit nepodstatnými informacemi a také její struktura by měla být velmi jednoduchá. Především by však měla jasně vést zákazníka k cíli – tedy k objednání. Velmi dobře má třeba zvládnutu svou microsite společnost AVG, která zde nabízí svůj volně šiřitelný antivir. Informací je zde mnohem méně a přitom se dozvíte přesně to, co vás zajímá. Velmi rychle se také prokliknete ke stažení programu a přitom vám AVG ještě vcelku nenásilně nabídne placenou verzi.
Abych si tady taky přihřál trochu svou polívčičku, mrkněte se, jak propaguju svou vlajkovou službu já – už několik let se věnuji zpracování videa a mojí core-službou je svatební video.
Vytvořit microsite přitom nebylo vůbec obtížné. Úplně popravdě vám řeknu, že jsem pomocí kaskádových stylů jen upravil vzhled jedné ze šablon, které nabízí ke svému redakčnímu systému společnost Banán s.r.o. Zkuste vysledovat, jak jsou jednotlivé stránky provázány pro maximální efektivitu a účelnost. Abych se přiznal, já ani neumím HTML, ale pomocí onoho redakčního systému si stránky vytvoří každý (nebo to dokonce v Banánu udělají zdarma za vás) a přitom, jak určitě uznáte, vypadají velmi profesionálně. Obrovská výhoda microsite je, že ji můžete napěchovat klíčovými slovy - bude pak mnohem optimálnější pro vyhledávače.
Takže abych to shrnul. Máte svoje webové stránky? Máte na vstupní stránce informace o firmě? Dejte je někam hodně hluboko, nikdo je nečte…Máte nějaký produkt/službu, který/kterou chcete prosadit nejvíce? Vytvořte microsite!