Jak dostat web na vyšší pozici ve vyhledávání – SEO seriál I

Napsal Kicom.bloger.cz (») 4. 5. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 3365×
kicom/seo.gif

V několika následujících článcích bych se rád zabýval problematikou SEO – optimalizací pro vyhledávače. Pro ty, kteří stále ještě trochu tápou – jde o to, jak dostat vaše stránky na vrchní pozice při zadání daných klíčových slov do Seznamu či Googlu. Pojmu SEO se v posledních letech věnuje až extrémní pozornost. Přitom dle mého to není zase až tak nic složitého. Jednoduše jen stačí vědět, jak na to. Sledujte tento seriál a dozvíte se vše, co jste kdy o SEO chtěli vědět a báli jste se zeptat ;).

Přístupové cesty

V první řadě je třeba říci, že vyhledávače tvoří zásadní procento přístupů na váš web. Přístupové cesty jsou 4…nebo vlastně jen 3 – hned se k tomu dostanu:

  • Přímý přístup – lidé zadají přímo adresu do prohlížeče (toto se stane, pokud máte hodně dobrou URL adresu nebo lidé vaši firmu znají)
  • Zpětné odkazy – lidé přijdou ze stránky, která na vás odkazuje
  • Vyhledávače – lidé zadají jistá klíčová slova do vyhledávání a poté se na základě výsledků rozhodnou, že navštíví váš web – zde je jasné, že čím vyšší pozice ve výsledcích, tím se dá předpokládat vyšší návštěvnost
  • Marketingové aktivity – bannery, PPC reklama apod.; tato kategorie je specifická, protože se v zásadě jedná zase opět jen o zpětný odkaz…proto ty úvodní rozpaky

Seo1

Vidíte, že přístup z vyhledávačů je naprosto zásadní. Odpovězte si sami, jak vy hledáte informace na internetu. Asi neprocházíte stránku po stránce…

Katalog není vyhledavač

Pozor, nepleťte si vyhledávač s katalogem. Například Seznam má svých katalogů hned několik – ten nejznámější je asi Firmy.cz. Je zde totiž jeden obrovský rozdíl, který musím zmínit – v katalogu si můžete koupit pozici. Pokud například chcete být první ve své kategorii instalatérů, lze takovou pozici vyjednat. V klasickém vyhledávání toto neexistuje a Seznam ani Google by to ani nepřipustili, protože by již nepůsobili důvěryhodně (i když si trošku pomáhají reklamou ve výsledcích). Ve vyhledávačích vždy rozhoduje relevance obsahu (alespoň se o to vyhledávače snaží - je třeba jim ale jít naproti pomocí SEO). I když se dá v katalogu hledat, jedná se spíše o zpětný odkaz a ne o přístup z vyhledávače.

Seo2

Velcí hráči

Je to zajímavé, ale patříme k asi 4 zemím na planetě (Česko, Rusko, Korea, Čína), kde ve vyhledávání nedominuje Google. Na českém internetu všechny ostatní zatím válcuje Seznam – stále si udržuje asi 60% všeho hledání. Druhý je právě Google se 30% a zbytek si mezi sebe dělí Centrum, Jyxo a ostatní. My se tedy budeme bavit v dalších článcích především o Seznamu a Googlu i když v zásadě je to stejně i pro všechny ostatní…

Příště se podíváme na to, jak vlastně vyhledávače fungují a proč je důležité to kvůli SEO vědět.

Štítky: SEO seriál
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Stanka z IP 37.48.41.*** | 26.11.2019 20:43
Tak to je super, díky za info, dost se o tohle téma teď zajímám a takhle pěkně pohromadě je to nejlepší. Taky jsem našla zajímavé články o seo tady topranker.cz/blog/ a mají to tam také dobré vysvětlené i pro lajky jako jsem já.
kužel z IP 178.41.145.*** | 2.4.2013 12:12
nemá to chybu......už som tam aj predal do UK.....
www.bazaar3.com z IP 84.16.32.*** | 29.3.2013 21:06
bourak z IP 84.21.109.*** | 9.5.2010 19:11
Super přívýdělek. Nejlepší současná klikačka, která vás zaručeně vyplatí.
gagabux.com/register.php/rimmer.html
Kicom - autor z IP 88.101.26.*** | 9.5.2010 11:39
další díl je už napsán, čeká na zveřejnění - do týdne tu bude
Ondra z IP 188.246.111.*** | 9.5.2010 02:50
Kdy bude další díl prosím? Zatím to vypadá slibně.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a třináct