Facebook reklamy – jak na ně? (III. část)

Napsal Kicom.bloger.cz (») 26. 2. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 1317×
kicom/fb-uvod.jpg

V dnešním pokračování seriálu o reklamách na Facebooku se podíváme na konkrétní případ toho, jak zacílit reklamu na vybranou skupinu uživatelů. Důležité je také vědět, proč vůbec reklamu cílit z obecného pohledu na internetový marketing. Pokračovat budeme pro větší přehlednost na konkrétním příkladu video-studia zaměřeného na natáčení svateb.


Proč cílit?

Když se vykašlu na cílení skupiny uživatelů a reklamu nechám zobrazovat všem, tak ji přece uvidí více lidí - to je dobře, ne? NE! To je špatně a velmi. Reklama nemá zahlcovat lidi, které nezajímá - znáte tu typickou situaci - váš oblíbený film přeruší reklama. Co uděláte? Já obvykle jdu na záchod nebo přepnu. Marketing není o vnucování produktů a služeb lidem, které o ně nemají zájem - marketing je především o hledání svého segmentu trhu, kde budou mít lidé o můj produkt zájem. Neberte si příklad z Horsta Fuchse, který denně spamuje v televizi - je to sice člověk, který díky marketingu dokázal zbohatnout, ale rozhodně to není dobrý příklad. To jsem trošku odbočil, ale pro správné pochopení to bylo nezbytné…


Pokuste se tedy vždy zacílit tu skupinu lidí, které Váš produkt opravdu něco přinese. Reklamy na FB nabízejí velmi mnoho možností - pro mou stránku www.vejmola-production.cz jsem cílil následovně:

  • Lokalita: Česká republika - bohužel FB stále neumí cílit regiony (alespoň u nás). Kdyby to šlo, upřesnil bych svůj region ještě alespoň na Moravu nebo ideálně jen na Olomoucký kraj.
  • Věk: 17 – neomezeno – později pochopíte, proč jsem zacílil relativně nepřesně (jiná položka mi to vytřídí mnohem efektivněji). Obecně je však velmi důležité věk správně určit, ne však v mém případě.
  • Pohlaví: pouze ženy - proč? O organizaci svatby se obvykle stará skoro vždy pouze nevěsta. Ženichovi je vcelku putna, jestli tam budou lilie nebo karafiáty. Zkuste se dobře zamyslet nad svou službou či produktem a vyberte jen to správné pohlaví. Jak budete cílit třeba army-shop?
  • Klíčová slova: zde vyberte něco z toho, co by uživatelé mohli mít v profilu. V mém případě jsem nic takového nenašel – dole v komentářích mi můžete poradit.
  • Vzdělání: vybral jsem všechna – svatbu mají jak vysokoškoláci, tak vyučení…
  • Pracoviště: bez specifikace – i když si dokážu představit službu, kde byste vyloženě cílili na zaměstnance dané společnosti. Například rozvážka potravin přímo do dané firmy apod.
  • Vztah: Zasnoubená – vidíte zde ten obrovský potenciál facebooku?
  • Jazyky: Čeština – především proto, že stránky ani v jiném jazyce nemám (vidím v tom samozřejmě malou slabinu)

Důležité je celou dobu sledovat, jaký je odhad počtu oslovených lidí. Číslo by nemělo být extrémně malé ani velké, ale záleží také, co prodáváte.

Targeting


Takže po dnešku vidíte, jak výrazně Vám Facebook může pomoci najít si přesně svou skupinu uživatelů či zákazníků. Opakuji, že nemá smysl obtěžovat lidi masovou reklamou - tento způsob oslovení je na ústupu – lidé už jsou marketingem otupělí a já se jim nedivím. Závěrečné doporučení: prodávejte jen kvalitní produkt, kterému sami věříte a marketing zaměřte pouze tam, kde najdete svého zákazníka. Příště se podíváme na to, jak reklamu financovat a jak navrhnout optimální rozpočtovou strategii.

Štítky: facebook
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Petra z IP 77.85.12.*** | 11.7.2011 17:34
Mám zacíleno na uživatele z ČR, ale reklama se evidentně objevuje i u uživatelů v zemi, kde žiji (žiji v zahraničí). To je nepříjemné, nestojím o zahraniční fanoušky (už jich bohužel kvůli této chybě několik mám). Nevíte, kde je chyba? smile


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel sedm a šest