Facebook reklamy – jak na ně? (II. část)

Napsal Kicom.bloger.cz (») 22. 2. 2010 v kategorii Internet, přečteno: 2356×
kicom/fb-uvod.jpg

V dnešní 2. části článku se podíváme, jak navrhnout reklamu přímo na míru vašemu produktu či službě. Navíc si též vysvětlíme, jak postupovat, aby reklama byla co nejefektivnější z marketingového hlediska.


Abychom se stále nebavili jen o teorii, ukážu vám dnes, jak jsem Facebook použil pro reklamu přímo svých stránek – dokážete tak dobře pochopit konkrétní cílení reklamy a navíc vám můžu poskytnout konkrétní čísla. Moje stránky najdete na doméně www.vejmola-production.cz, – jedná se o stránky videostudia a v současnosti je moje nejsilnější zaměření na natáčení svateb (především v Olomouckém kraji). Denní přístupy se pohybují někde okolo 30 lidí, což pravda není mnoho, ale to je dáno velmi specifickým segmentem služeb (kdo z vás někdy hledal svatebního kameramana? – v lepším případě ho budete hledat jednou za život). Stránky jsou díky redakčnímu systému mého hostingu (www.Banan.cz) velmi dobře SEO optimalizované (o tom zase jindy), ale i tak jsem chtěl vyzkoušet, jak oslovit ještě více potenciálních zákazníků a už teď vám můžu říct, že díky reklamám na FB jsem se dostal denně někam na 70 lidí, což je více než dvojnásobek normálu. A přitom mě to stálo jeden americký dollar denně.

 

Jak na to?

Samozřejmě potřebujete mít svůj účet na FB, dole kliknete na odkaz „Reklama“ a ve třech jednoduchých krocích si reklamu vytvoříte:

Dnes se podíváme na 1. krok - Design reklamy – nedá se úplně mluvit o designu jako takovém, protože vzhled reklamy je na Facebooku unifikovaný. Jsou zde však 4 položky, které je třeba vyplnit:

 

  • Cílová URL – máte možnost zvolit cílovou webovou stránku, kam bude reklama odkazovat – v mém případě www.vejmola-production.cz/nabidka-sluzeb (je nejlépe směrovat zákazníky co nejblíže informací, které je mohou zajímat, tak aby je nezdržovali blbosti)
  • Název – krátký a výstižný nadpis, který upoutá – ideálně třeba otázka. V mém případě „Plánujete svatbu?“. Jak vidíte, je třeba je vnést do reklamy co nejvíce marketingových taháků. Útočte na city, klidně se pusťte do kontroverze. Nadpis zkrátka musí upoutat.
  • Text reklamy – 135 znaků máte na to, abyste svou reklamu trošku rozvedli, ale opět není třeba psát žádné podrobné informace. Opět jde jen o marketing. V mém případě: „Nechte si svůj velký den zvěčnit na DVD s krásnou hudbou, fotkami a vkusnými efekty! Ohromte své známé překrásným svatebním videem!“
  • Obrázek – není povinný, ale bez něj bych se do reklamy snad ani nepouštěl. Obrázek má maximální velikost pouze 110 x 80 pixelů a není zde tedy prostor pro nějaké detaily. Vyberte něco jasného a opět si uvědomte, že zde jde jen o marketing, ne o umění!

A takto pak vypadá reklama, která se zobrazuje lidem v právé části stránek Facebooku:

Fb-ad


V příští části se podíváme na 2. a 3. krok - jak reklamu ideálně zacílit na správnou skupinu uživatelů a jak rozvrhnout financování.

Štítky: facebook
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a devět