Kdo z nás by ještě v dnešní době neslyšel o Facebooku, Facu, FB nebo „držkoknize“. Sociální sítě jsou všude. Kdo na nich není, je buď „out“, pozér nebo se prostě zařekl, že více online už být nepotřebuje. I ostatní média či politické strany už pochopily, že bez sociálních sítí nebudou dostatečně aktuální, takže svoje fanoušky mají „Otázky Václava Moravce“ nebo taky Jirka Paroubek. Zkrátka a dobře, sociální sítě se stávají významným hráčem na poli PR (public relations) a především marketingu. A právě na marketing zprostředkovaný Facebookem se dnes podíváme.
Metod, jak se na nejznámější sociální síti prosadit je hned několik, my si však dnes ukážeme pouze dvě nejzásadnější:
- Založte si stránku vaší organizace – každý, kdo alespoň trochu neusnul na vavřínech, si založil na FB stránku, která nese informace o jeho nadaci, společnosti, restauraci či klubu. Taková stránka jednak může sloužit jako oficiální zdroj informací, ale především má za úkol postarat se vám o nějakou tu propagaci. Odkaz na stránku můžete poslat lidem, o kterých si myslíte, že by je mohla zajímat – tímto způsobem získáte nějaké ty fanoušky a ti už efektem sněhové koule nabalí další. Všechny fanoušky pak můžete jednoduše informovat o nových událostech, produktech či promo-akcích. Odpadá tím otravné spamování, protože všichni se stali fanoušky dobrovolně.
- Vytvořte cílenou reklamu na vaše stránky či produkt – krása reklamy na FB je možnost ji přesně zacílit na Vámi definovanou skupinu uživatelů. Konkrétně můžete vybírat:
- Lokalita - ze seznamu vybíráte jednu zemi
- Pohlaví - cílit můžete na ženy či na muže
- Věk - můžete si vybrat jednu z věkových skupin
- Klíčová slova - vybíráte z toho, co mají uživatelé Facebooku uvedeno ve svém profilu
- Vzdělání – vybíráte požadované vzdělání
- Pracoviště - je možné zacílit i na zaměstnance konkrétní společnosti
- Vztah - můžete si vybrat zacílení na nezadaný / ve vztahu / zasnoubený / ženatý
- Zajímá se o - muže / ženy - opět podle toho co má uveden uživatel v profilu
Zde vidíte, že je velmi snadné oslovit jen konkrétní jedince, kteří budou mít o váš produkt zájem. Platí se buď za kliknutí na vaši reklamu nebo za každé její zobrazení – variantu si pak můžete zvolit. Jednoduše si také nastavíte, kolik jste za reklamu ochotni denně zaplatit (minimální rozpočet na den je stanoven na 1USD, minimální cena za klik je 0,01USD).
Reklama se pak denně může zobrazovat v právě části stránek facebooku a má předepsaný formát:
- Titulek maximálně 25 znaků
- Popisek maximálně 135 znaků
- Obrázek (nepovinný) o velikosti max. 110 × 80 pixelů
V pokračování tohoto článku se příště podíváme, jak navrhnout konkrétní marketingovou strategii pro danou společnost, takže i nadále sledujte Owebu.cz.