Game Maker je dobrý (ne-li skvělý) nástroj pro tvorbu klasik v novějším kabátu. Abych to upřesnil, asi málokterým očím dnes lahodí rozlišení 320x200 (i když tací hráči se také najdou = klasika je klasika), ale dokážete si představit Flashback v rozlišení 640x480 nebo 1024x768, v 16ti či 32 bitové barevné hloubce a s kvalitní XM hudbou? A to nemluvím o DirectX efektech (např. dynamické světlo nebo částice). To máme zástupce plošinovek, pak jsou i další klasiky jako je skrolovací arkáda Tyrian, adventura The Legend of Kyrandia: Book One, strategie Dune a možná i 3D RPG The Elder Scrolls: Arena, i když si myslím, že GM není nejvhodnější pro tvorbu 3D her co se týče poměru komplexnost/rychlost. O programování toho moc nevím (i když algorytmus, jenž je základem každého programování chápu), natož o C++, ale pro mě osobně je lepší vzít GM, popřemýšlet o typu hry a jejím vzhledu, funkcích atp. a začít tvořit, než se půl života učit nezáživný programovací jazyk a poté být při programování obklopen stohy příruček a knih typu "1001 rad a příkladů pro C++". Nemluvě o tom, že bych z toho byl otrávený dříve, než bych napsal základ programu a celý projekt by šel do háje. Chce-li někdo programovat komplexnější a "serióznější" hru v C++ ať založí tým, nebo se k některému přidá, protože sám něco takového těžko vytvoří. Pokud si to dobře pamatuji, v závěrečných titulcích hry Atlantis byl odhad, kdyby celou hru od A do Z tvořil jeden člověk denně, trvalo by mu to asi 25 let. A přesto by dnes leckdo nad Atlantis ohrnul nos. C++ je dobrý a vyznat se v něm je pro mě umění, ale není to nejlepší pro rychlou tvorbu jednodušších her. Jde to jak v GM, tak i v C++. Ať si každý vybere podle svého.