bbText - nový formát reklamy

Napsal O webu (») 11. 11. 2005, přečteno: 2535×

Má šanci se nový druh reklamy prosadit?

Na tuzemském trhu se stále častěji snaží prosadit nové reklamní formáty. Je to zapříčiněno zejména různým psychickým, ale i technickým blokováním standardních formátů. Nejprve se měnily proporce grafických bannerů, nyní se čím dál více dostává do popředí reklama textová. Nemyslete si, že by grafické bannery nějak strádaly, paralelně na nich prostě vzniká jiný proud.Dnes se zaměříme na textovou reklamu a to konkrétně jeden druh, a to bbText.

BBText je relativně novou službou, která vyvolala značné reakce. Pojďme se tedy podívat, jak vlastně funguje. Do stránky je vložen Javascript, který odkáže na robota . pokud robot nalezne slovo či souvětí, na které je zadavatelem cílená reklama, předá je systému a ten dané slovo pomocí JS dvojitě zeleně podtrhne a při najetí zobrazí odkazovací bublinu s reklamním textem. Majitel stránky si sám určí kolik se má zobrazovat odkazů. Následně systém odkazy střídá, tedy neměli byste nalézt 2x po sobě stejný odkaz na stejném místě, popřípadě se neopakuje více odkazů. Pronajímatel má poté část ze zisku, tedy 60% z ceny za klik (zobrazení aniž by na něj návštěvník klikl se neproplácí).

Proč tolik kritiky...?



Systém si předsevzal vysokou laťku, bohužel některé aspekty nejsou ještě plně vyřešeny. Pokud budeme mít cílení v boxu pod článkem, nevadí menší odchylky a inzerce může odpovídat na celý obsah článku, naopak pokud musí odkaz být relevantní na daný odstavec, na danou myšlenku, která se právě probírá, cílení není a ani nemůže být úplně přesné. V systému však je místo pro zlepšení. Stěžejním pilířem celého nápadu je rychlé doporučení stránky rozvíjející či doplňující tu současnou, tím že je odkaz přímo v textu jej uživatel chápe přínosněji a přidělí mu tak vyšší důraz. O to více však musí být odkaz šetrnější, což přímo souvisí s danou šíleností a nově s textem reklamy. V samotném textu spočívá úspěšnost kampaně, tedy celkovou hodnotu výkon/cena. Pro některé může být problém nechtěné najetí na odkaz a následné zobrazení reklamní bubliny. Pro tyto případy se bublina zobrazí až po krátkém časovém intervalu, vždy se ale může stát, že na něj nechtíc najedeme. Proti tomu se nejde bránit jinak, než v povolení rentabilního počtu inzerátů tak, aby návštěvníky nebyly brány jako něco omezujícího. V dnešní internetové konkurenci tedy je důležité najít správný poměr pro zobrazování reklamy a obsahu stránky. Někteří poukazovali na fakt, že si není těžké splést reklamní odkaz bbText a odkaz vložený přímo autorem daného textu.Záměna je možná spíše při použití podtrženého textu, například nadpisu,a tučného písma (bold). Ve většině jiných příkladů na odkaz klikne v domění, že se jedná o odkaz vložený přímo autorem je osoba neznalá této služby. Teď může někdo namítnout, že odkazy vložené systémem jsou defakto vložené přímo majitelem stránek, jelikož dal svolení a sám umístil do struktury kódu onen JavaScript, podepsal smlouvu. Pravda je asi někde uprostřed, případné filosofování nechám na Vás pod článkem v komentářích.

A co dál?



Pomyslné dveře jsou otevřené, nyní jimy prochází pouze zlomek toho, co by mohlo. Systém se pořád ještě neprosadil a není jisté, zda se vůbec někdy prosadí. Jeho zeměření je spíše na menší a střední weby, velké většinou mívají svoje vlastní systémy nebo používají radeji osvědčené formy, samozřejmě, že se najdou vyjímky. Na příliš malé weby se také příliš nehodí. Základní využití tedy budou internetové časopisy a blogy. Další vývoj by se měl zaměřit zejména směrem přesného cílení. Velice mě zaujala možnost si "vypnout" jednotlivé reklamní inzeráty na
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Jan z IP 194.228.11.*** | 25.7.2014 12:31
Co se týče reklamy, tak jsem nikdy nechtěl nic násilného. Nemám moc rád prodejní text, raději střízlivé vytvoření a tvorba webů grawe-art.cz/


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a deset