Textová reklama

Napsal O webu (») 7. 10. 2005, přečteno: 2714×

Představení textové reklamy

Pokud vezmeme soubor nabízených internetových reklam, základní rozdělení bude asi na grafické, tedy ty, které obsahují obrázky, animace atd., a na textové, které obsahují pouze písmo, maximálně písmo jiné barvy než je černá a nějaký barevný rámeček. My se dnes budeme bavit o reklamě textové.

Textová reklama se stává čím dále víc oblíbenější a to tím, že má daleko menší objem dat než grafická reklama, tedy stránky se daleko rychleji načítají. Rychlost je důležitá pro obě strany, přináší to komfort uživateli, kteří nejsou v dnešní době zvyklí čekat dlouho, a s tím souvisí i zájmy provozovatele serveru, který si chce uživatele udržet, což se neshoduje s dlouhou dobou načítání jeho stránek. Dalším neméně důležitým faktorem je skutečnost, že jsou uživatelé již dosti imunní proti klasické bannerové reklamě, která se náhodně, maximálně s ne moc dokonalým cílením, jako je zákaz konkurence a umístění na jeden typ serveru, zobrazuje na stránkách, kdežto textovou reklamu lze celkem účinně cílit dle momentálních potřeb, jako jsou obsah textu a čas. U jiných druhů reklamy lze využít čas a shodu několika málo prvků, což je nepřesné.

Nejdůležitější je, aby návštěvník nebral textovou reklamu jako reklamu, ale jako součást peobírané problematiky, odkazy na dopňující informace. Nejčastěji se bloky textové reklamy umisťují těsně za článek, kde čtenář očekává odkazy na další zdroje informací, či do bočních lišt. Tato možnost se považuje jako jedna z nejlepších, protože návštěvníka nijak nevyrušuje od čtení, ale poskytuje informace. Tento typ reklamy u nás nabízí například eTarget, adContext, BBKontext. Jinou formou reklamy je zvýrazňování slov přímo v textu, kdy při najetí se nám zobrazí bublina (BBText). Tento druh již částečně odvádí pozornost, čtenář očekává doplnění konkrétních informací, což prozatimní systém BBText neumožňuje a zobrazuje pouze reklamu, která obsahuje dané slovo bohužel bez jakéhokoli duchaplnějšího cílení, jako je tomu při zobrazování kontextových bloků na konci a na boku článku. Od této reklamy se totiž očekává ještě více, že se má stát součástí zmiňovaného textu, ale v trochu jiné podobě. Jelikož je již tak dosti agresivní, nemělo by se jí zobrazovat mnoho, maximálně pár slov textu. Přitom v v blocích by se nemělo zobrazovat více jak 4 reklamní odkazy.

Pokud se rozhodneme použít některý reklamní systém na našich stránkách, měli bychom se držet maximálně dvou míst, kde jej umístíme. Přitom bychom měli eliminovat jiné druhy reklamy. Při reklamě je nutné aby návštěvníka upoutala, ale nikoli aby nám jej přebrala, či jinak odradila prohlédnout si naše stránky, proto by se reklama na první stránce s odkazy a základním představením měla vyhnout. Na podstránkách s jednotlivými texty bychom měli použít pouze jeden druh reklamy a to tak, že jednotlivě blízké typy podstrtánek by měli obsahovat vždy stejný druh. Uvedu příklad: na serveru publikujeme odborné články a za každým článkem zobrazujeme v boxu kontextovou reklamu, dále zde máme články, kde "plácáme" o svém životě, zde můžeme použít jiný druh reklamy, třeba něco na způsob BBText.

Kontextové reklamní odkazy jsou placeny od kliku, tento systém (ppc) je výhodný pro zadavatele reklamy, kteří platí až za jednotlivé ryby, které se s chutí zakosly do návnadym (a háčku). Pro majitele serveru to již zase tak výhodné není, jelikož musí počkat, až se někdo chytne (aby dostali zaplaceno) a dále musí reklamu do stránek vkusně zakomponovat, vybrat systém, který se nejvíce hodí jejich potřebám. Záleží na zadavateli reklamy, zda zvolí správný reklamní text, který bude přitahovat zákazníky ( a ti bodou klikat). Větši na systémů má jakousi pojistku, že když nemá reklamní kampaň údernost, tedy lidé na ni neklikají, stáhnou ji. Kampaň, na kterou nikdo nekliká nemá žáden užitek a nevyhovující jak pro server, tak pro společnost. Zadavatele to nic nestojí, ale nezíská nové klienty = prodělal. Nikdo na tom nemá zájem. Je tedy důležité zeptat se, jak je systém proti tomu chráněn.
Autor: Tower
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel deset a jedna