Počítačové firma Hewlett-Packard, zveřejnila svůj výzkum ohledně výběru notebooku. Ve své zákaznické studii uvádí že více než polovinu notebooků, které jsou kupovány do domácnosti vybírají ženy. Z výzkumu také vyplývá že, notebooky vybírají hlavně podle designu. Společnost, která patří mezi největší tuzemské prodejce přenosných počítačů, se proto rozhodla uvést na trh řadu malých notebooků, které jsou speciálně určenou právě pro ženy.
"Na základě zákaznických průzkumů jsme reagovali na vzrůstající oblíbenost domácích notebooků mezi ženami a připravili speciální edici jen pro ně," uvedl ředitel divize osobních počítačů české pobočky Petr Kheil.
Není to zase až takovou novinkou, jelikož již v roce 2004 ženy překonaly muže a staly se hlavními spotřebiteli domácích elektronických zařízení, uvedla Consumer Electronics Association. Ženy utratily asi 55 miliard dolarů z celkových 96 miliard dolarů vynaložených na technologické výrobky, mezi nejkupovanější patřily kamery, PDA, počítače pro domácnost. V současnosti ženy podle serveru she-economy.com stojí v USA za 66 procenty nákupních rozhodnutí týkajících se počítačů pro domácnosti.
Vivienne Tam je hlavní designerkou pro spoleřnost HP se specializací na mininotebooky pro ženy a propagovat jej bude zpěvačka Klára Vytisková ze skupiny Toxique. Design notebooku, který odráží vzhled kolekce Tam jaro 2010, je inspirován čínskou romancí "Motýlí milenci". Díky technologii HP Imprint je motiv integrován přímo v povrchu notebooku. A bubí dojem plastičnosti.
Jak je uvedeno Designe navrřený pro ženy je hlavním stavebním kamenem, ale HP jde dál a už od výrobse jde s programy, pro chatování, facebook, poslech hudby, a shlížení filmů. Prostřednictvím vestavěné kamery se může displej změnit v zrcadlo. I když HP ženský notebook stojí o něco více než klasický mininotebook jsou managerři hp pžesvědřeni o jeho dobrém prodeji. Počítač stojí 12.590 korun, cena běžných mininotebooků začíná kolem 8000 Kč.
Loni se v Česku prodalo 1,1 milionu počítačů, z toho dvě třetiny tvořily notebooky.