Nechejte si za zobrazení reklamy platit

Napsal O webu (») 25. 1. 2006, přečteno: 2730×

Provoz svých stránek můžete zaplatit i z příjmů z reklamy

Asi každý, kdo trochu přemýšlí o budoucnosti svých stránek, se pozastaví nad otázkou, zda chce doživotně své stránky sponzorovat, či je nechat na sebe vydělávat samy. Po dramatickém vývoji a zvratech není již pro nikoho nedostupné se připojit k reklamním systémům, které platí za klik - PPC (nejčastěji textová reklama) nebo za shlédnutí (nejčastěji obrázková - bannerová reklama). Hitem posledních dob se čím dál více stává kontextově cílená textová reklama, nejspíše hlavně kvůli jejímu nerušivému formátu. Klasická bannerová reklama již mírně polevuje, alespoň ta, jež je šířena za pomocí výměnnýc systémů.

Vyzkoušejte PPC



I když je tu možnost mít na stránkách svůj vlastní systém s platbou za proklik, nejpravděpodobněji ze zapojíme do sítě některého ze 4 dostupných poskytovatelů: AdContext, BBKontext, adFox nebo eTarget. Je zajímavé kolik systémů se u nás vytvořilo. Každý se však liší kvaůitou a také velikostí. Pro různé projekty se hodí rozdílné sítě, protože krom samotného nprogramování je důležitý počet inzerentů a reklamou pokrývané spektrum. Neméně důležitá je výše provize, kterou dostanete za zobrazení inzerátů na svých stránkách.

Nejdravější je snad adFox provozovaný NetCentrem, které vlastní například centrum.cz. Od podzimu minulého roky, kdy byl projekt spuštěn, se zaregistrovalo více jak 400 webů. Asi jen velmi málé procento uživatelů předpokládalo, že se textová reklama začne objevovat i na soukromých denících. Vše je pravděpodobně způsobeno politikou "příjmi každého" a dnes již slušným výčtem inzerentů. Naproti tomu nadšení trochu snižuje provize ve výši 20% minimální ceny kliku stanovenou na 5 Kč. S tím spojené první nabíjení kreditu v minimální výši 5000 Kč znamená velké problémy pro melé potenciální inzerenty, jelikož si tuto cenu nemohou dovolit. Tím je zbytečně ořezáváno spektrum reklam a zvětšuje se riziko, že reklamy nebudou cíleny efektivně. Minimální vyše kreditu k proplacení je stanovena na 1000 Kč korun.

Naopak systém AdContext provozovaný Computer pressem z Brna je poněkud stagnující.Rozšířeností na tom není zrovna nejlépe, což dokazuje, že reklamy jsou zobrazovány především na serverech vlastnící společnosti. Trochu komicky působí Digiaréna, kde jsou zobrazovány reklamy eTarget (server patří Computer pressu) V některý tématech na živě bohužel zřejmě není dostupná odpovídající reklama, a tudíž se zobrazuje inzerát na somotný AdContext, což je ale rozhodně lepší, než kdyby se zobrazovala naprosto nesourodá s tématem textu. Zajímavá je minimální cena za proklik stanovená na 1.5 Kč. Minimální kredit k proplacení je stanoven na 500 Kč v případě převodu na účet či 300 Kč v případě při převodu na Monetku. Co mi však hodně vadí je zobrazování v jednom inzertním boxu více reklam vedoucích na stejnou stránku. Několikrát se mi dokonce povedlo, že box byl plný reklam na Zlaté Mince, samozřejmě každá s jiným zněním textu, ale odkaz vedoucí na totéž místo. Samotnému systému hodně škodí nízký počet "zobrazitelů" reklam a potažmo i počet inzerentů. Z vlastního pohledu bych CP doporučil přidat na propagaci.

Nejstarším systémem je eTarget, který pochází původně ze Slovenska. S polu s ním provuzeje majitel také ještě nepříliš známý vyhledávač zoohoo.cz. Silnou zbraní je fakt, že je do něj zapojeno velké množství velkých (rozuměj navštěvovaných) projektů. Otázkou zůstává, ja vysoká je hodnota klikavosti, ale to zase jindy. Při pokusu o přijetí padne první potíž ve smyslu minimální návštěvnosti přihlašovaného webu, jelikož pro kontextové cílení požaduje minimálně 30000 zobrazených stránek za měsíc, čož je relativně dosti. Minimální cena zaproklik je stanovena na vysokých 5 korun, první dobití kreditu také není nikterak nízké. S dnešními podmínkami nedokáže eTarget u blogerů a podobně se jevících stvoření uspět. Jeho dráha bude směřovat spíše jako reklamní systém pro pár top serverů, což může být pro inzerenty velice zajímavé.

Jako poslední jsem si ponechal systém Billboardu BBKontext a BBText. Klasické okénka s reklamou na internetu moc nenajdete, zato BBText lze nalézt téměř na každém kroku. To se také projeví v dostupnosti relevantní reklamy pro daný způsob zobrazení, která je pro BBKontextmnohonásobně nižší, alespoň co jde odpozorovat ze stránek, kde systém běží. Dobrá cena za klik začínající od 1 koruny a možnost dobít si premium sms první kredit dává možnost plně ssystém nejprve otestovat. Dobrá zpráva pro webmastery je 60% provize, byť až po odeětení nákladů na prodej. Ať jsou BBtext inzeráty jakkoli cílené ( a obvykle se jejich obsah neslučuje s obsahem textu) tkví v nich budoucnost tohoto systému.

Přeměnte si kredity!



Naopak reklamních systémů využívající jako médium banner s platbou za zobrazení a případné kliknutí moc není. Některé výše zmiňované systémy tuto možnost však také podporují. V minulosti tuto možnost nabízela ireklama.cz, jejíž problémy a pozdní platby ale rozlobily mnoho zákazníků, a tudíž po špatné zkušenosti raději své kredity využili pro vlatní propagační kampaň. Nejlepší z řešení je se zapojit do projektů < a href=http://potenza.cz>potenza či efektiv, což jsou sprostředkovatelské projekty, ale máte stále jistou volnost. Z klasických výměnných systémů, které však umožňují zpětný odkup kreditů je například mujbanner. Již při prvním pohledu nalezneme informaci o spuštění nového systému, pomocí nějž si budete moci proměnit své kredity na peníze. Bohužel měl být projekt spuštěn 15.1., navíc i ostatní informace působí trochu chaoticky. Včela používá jako reklamní formáty takrvaný vyskakovací okénka (pop up), což je dosti kritizovaný formát hlavně kvůli jeho agresivnosti. Navíc pokud se okno zobrazí 1 uživateli pouze 1 za den, za to získáte 0,8 kreditu a pro proplacení musíte nastřádat 10.000, za co dostanete 250 Kč, tak je to zdlouhavé a nebál bych se říci nevýhodné. Na zcela jiném principu funguje systém Lišta, jak již název napovídá - půjde o zobrazování lišt na horním okraji stránek. Za 1.000.000 kreditů získáte 150 Kč, přičemž za každé zobrazení reklamního odkazu získáze 0,9 kreditu. Poněkud dobré pocity ze systému dosti kazí vzhled stránek, který je v některých prohlížečích rozházen, na což byl autor již před delší dobou upozorněn.
Autor: Tower
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a tři