Zlepšení pozic ve vyhledávačích, SEM aneb platíme za to

Napsal Mgr.Radovan Kaluža (») 12. 9. 2007 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 1723×

SEM, marketing založený na vyhledávačích

Zkratka SEM znamená Search Engine Marketing, v překladu toto znamená marketing ve vyhledávačích (search engine = angl. vyhledávací stroj). Většinou se jedná o textovou reklamu. Oproti SEO je SEM službou placenou, jedná se o výhodný nákup pozic ve vyhledávačích.

Zaměření na cílený prodej
Oproti jiným reklamním kampaním, například banerovým, nebo kampaníí v rádiích či televizi, se SEO zaměřuje na klienty hledající určitý typ produktů či služeb. U obecnějších reklamních kampaní, nás nutí k určité akci a nakonec si koupíme i to, co jsme nechtěli. Toto u SEM není možné.

Konkrétní řešení pro e-shop

  • je třeba nakoupit odkazy na klíčová slova, cena za klíčové slovo je různá, v závislosti na atraktivitě slova, většinou se pohybuje kolem 5 – 7 korun/proklik.

  • Rozmyslíme si, jaká klíčová slova a spojení použijeme, například první část bude zaměřena na léčbu akné, navrhneme tedy slova a slovní spojení:

    -Léčba akné

    -Akné

    -Přípravky proti akné

  • Slova a slovní spojení, volíme tak, že přemýšlíme co bychom sami zadali, kdybychom danou věc vyhledávali.

  • Vytvoříme reklamní kampaň.

  • Nyní můžeme zjistit, kolik lidí si daný výrobek objedná za použití reklamy (například vložením malého dotazníku u objednávky, s dotazem, jak naše stránky našli).


  • Například za 100 prokliků zaplatíme 500Kč, a objednávku učiní 10 lidí, máme tedy náklady na klienta 50Kč, i když prvotní čistý zisk na klienta bude nižší, máme šanci,že postupem času, tento klient, který nás stál hodně peněz na reklamě, přijde sám.

    Kampaň doporučuji založit na
    - adwords.google.com
    - etarget.cz
    - adfox.cz
    - bbkontext.cz

    Ukázka z nastavení kampaně bbkontext, kterou jsem volil pro webhostingovou firmu banan.cz.



    Jako klíčová slova jsem zvolil: php, mysql, internet, doména, webhosting. Je možné zadávat přesná slovní spojení jako například „kvalitní webhosting“, nebo volná slovní spojení "php,webhosting". Většina systémů poskytuje i dobrou nápovědu.

    Reklamy se poté budou zobrazovat na cizích webstránkách. První ukázkou je reklama na centrum.cz s využitím reklamního nástroje adfox:


    reklama na adFox

    Druhou ukázkou je adwords od google.com:





    V některých případech se podaří zakoupit i výhodné pozice v katalogu seznam.cz . Seznam.cz nabízí většinou sponzorované odkazy v pravém rohu, garance první stránky, a klasicky sponzorované pozice při vyhledávaní.

    Pravděpodobně se již nevyplatí investovat do reklamy na centrum.cz (využíváme-li systém adfox, tak tam již reklamu máme) a na atlas.cz. Ceny bývají podobné jako u seznam.cz, a reklamy získáme méně.

    Po registraci do katalogů jako je seznam.cz nebo centrum.cz můžeme očekávat, že nám brzy bude volat jejich obchodník a přesvědčovat nás o výhodnosti koupě reklamy na jejích katalogu. Z mé vlastní zkušenosti tak učinili centrum.cz a seznam.cz. Pokud budeme dobrými obchodníky a budeme znalostmi o možnostech reklamy a popřípadě i SEO převyšovat obchodníka, je možné že nám brzy zavolá a nabídne velice výhodnou cenu.

    Jako další způsob reklamy můžeme použít banerovou reklamu, popřípadě jinou alternativní reklamu, nebo přímo kontaktovat daný server s žádostí, že máme zájem o reklamu. Ale tento způsob již nepatří do kategorie SEO ani SEM.
  • Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

    Komentáře

    Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
    Článek ještě nebyl okomentován.


    Nový komentář

    Téma:
    Jméno:
    Notif. e-mail *:
    Komentář:
      [b] [obr]
    Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel čtyři a deset