Základy reklamy

Napsal O webu (») 12. 9. 2005 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 1348×

Kam umístit reklamu

Možná jste již někdy přemýšleli, že by bylo možná vhodné umístit na své stránky reklamu, možná Vám to mnoho lidí vymlouvalo, že potom stránky ztratí svůj ráz a charakter, možná si to myslíte taky. Pravda ale je, že dnešní svět by se bez reklamy zhroutil jak domeček z karet, když zafouká vítr. Vy sám(a) to nezměníte a pokud se tomu nepřizpůsobíte, skončíte jako tem pomyslný domeček z karet ve víru tornáda. Reklama je nutnost, proto bychom měli začít přemýšlet, jak ji dostatečně využít, lépe řečeno co nejlépe využít.Většina tvůrců umístí na své stránky reklamu výměnnou, za naspořené kredity si potom koupí svoji vlastní kampaň, nebo využije kampaň placenou přímo, tedy za zobrazení či kliknutí na odkaz, aby tak snížili celkové náklady. Velmi důležitá otázka je, kam reklamu umístit. Probereme si to tedy trochu důkladněji.

Reklama I. řádu, tedy taková, která vede na stránky jiných serverů a není mimořádně lukrativní, by měla být v souladu s ostatními prvky stránek. Zásadně se vyvarujte reklam příliš odvádějící pozornost od obsahu stránky. U tohoto typu reklamy je dobré, aby návštěvník nejdříve zaregistroval obsah, nejlépe si ho přečetl a až potom začal zkoumat reklamní odkazy. Jako dobrá volba se jeví umístit kontextovou reklamu do sloupce pod menu, či jiné prvky, neměla by se ovšem vyskytnou úplně nahoře. Další vhodné umístění se jeví mezi textem a patičkou, kdy se prostor využívá pro cílenou kontextovou reklamu. Nyní ale přejdeme k obrázkovým banerům. toto řešení je o mnoho náročnější než prostý text, protože většina systémů generuje banery náhodně ( my máme na stránkách umístěn kód proviozovatele ), a tedy mívají různé barevné přechody... Tyto banery není možné umístit do struktury webu přímo, ale přes umístění do speciálního boxu, který odfiltruje rušivé přechody. Takový box nemusí být ani odlišen, je vhodné jej umístit do nadřazeného boxu s jinými prvky stránek, například pod "nejčtenější články" či podobné podřadnější prvky. Celý nadřazený box musí mít stejný barevný podlkad, který je nejlépe neutrální, pokud je na opačné straně podobný sloupek, měl by se podklad shodovat. Pokud umístíme baner pod text nad patičku, mělo by pozadí mít slabou barvu, nejlépe bílou či slabě modrou.

reklamu II. řádu, tedy ta, která je pro nás cennější, je vhodné do horních pozic, tak, aby uživatel sice začal číst, ale po určité době ho reklama zaujala nebo ho reklama zaujala hned, ale ne natolik, aby článek nedočetl, to by pak reklama nesplnila účel, poněvadž reklama nemá návštěvníka odlákat ze stránek, na které si něco přišel přečíst, ale pouze upozornit na možné další části rozlehlé sítě internet, kde by šlo pokračovat, až nás stránka přestane zajímat. reklama by tento čas neměla nijak zásadně ovlivňovat. Jistěže se najdou jedinci, kteří na reklamu kliknou i před alespoň letmým projetím anotace. Proto musí být rovnováha mezi kvalitou webu a lákadlu reklamy. Možná si nyní říkáte, co tady píši za blbosti, vždyť to, aby uživatel na reklamu kliknul a já z kliknutí získal nějaký profit je to nejdůležitější, ale není to tak docela pravda, důležité to jistě je, ale náš web je v té situaci přeci důležitější. Tedy raklamu II. řádu je nejvhodnější umisťovat mezi anotaci článek, pokud je pozadí neutrální ( kvůli čitelnosti také často bývá ). V těchto připadech také často víme, jaký baner se bude zobrazovat a tedy můžeme jej barevně sladit s okolními prvky. Druhé možné místo je vedle loga, jakoby do hlavičky. Tedy pokud tam nemáme obrázek, který by svým barevným schématem narušoval baner. Můžeme ho tedy doporučit většinou pouze na jednobarevné pozadí s jemným barevným nádechem.

Pokud se bude banner hýbat, měl by být jediným dynamickým prvkem stránky. Žádné jiné dynamické prvky by se neměly na dané stránce objevit. Například není vhodné umístit banner na stránku s online webkamerkou, protože by obě ubíraly část pozornosti uživatele. Vzájemně by se rušily. Existují i jiné druhy reklamy, použí vají se ale daleko méně. Jako příklad si můžeme uvést takzvaná pop-up okna. Ty se zobrazí mimo stránku do nového okna prohlížeče. Většina lidí má zakázáno reklamy tohoto typu zobrazovat ( což u bannerů zase tolik lidí ne ), tedy by z toho byl daleko menší výnos. Dále jsou lidé, kteří sice tuto ochranu zapnutou namají, ale pokud se jim pop-up okno zobrazí, okamžitě zavírají jak pop-up okno, tak stránku. Činí to většinou z averze k pop-up oknům nebo také si myslí, že stránka je zavirovaná. Pokud budeme muset řešit například dotazník, je lepší ho do stránky zakomponovat tak, aby se zdálo, že je její součástí, například pomocí flashe.
Autor: Tower
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel osm a deset