SEO - metoda optimalizace webu (1.díl)

Napsal O webu (») 24. 4. 2007 v kategorii Vyhledávače, katalogy, SEO, přečteno: 3339×

Jak se dostat na první místa ve vyhledávačích

Co to je SEO?

Zkratka znamená Search Engine Optimization a česky by se dalo říct "Optimalizace pro vyhledávače".

K čemu je to dobré?

Když něco na internetu hledáte a nevíte kde, použijete nejspíš nějaký vyhledávač, kterých je na internetu spousta. Zadáte klíčová slova a dáte vyhledat. Který výsledek Vás zaujme? No většinou ten první. A proč je zrovna ten či onen odkaz jako první? Protože byl nejlépe přizpůsoben pro vyhledávač a právě tím se SEO zabývá.

SEO je metodologie, která upravuje webové stránky tak, aby byly pro vyhledávač ty nejkvalitnější a proto byly umístěny na prvních pozicích. Čím lepší pozice, tím více potencionálních zákazníků.

Jak eticky vylepšit web...

Pro použití SEO nevložíte na začátek webu pouze nějaký kód a hned je vše hotovo. Musíte pro to udělat mnohem víc.

Asi základem bude přesně směrovaný obsah. Na vyšších pozicích se umístí spíš nějaký jednotný web, který se zabývá určitou oblastí, než jiný, který se zabývá "vším možným". Důležité také je, aby byl pravidelně aktualizován!

Dalším faktorem je správnost (nikoli validita) HTML kódu. Nejdůležitější částí jsou nadpisy (<h1>, <h2>,...) a zvýraznění textu (<strong>,...). Naopak chybné je používání zápisu typu <font size="4"> apod.

Jednou z nejdůležitějších věcí je také zadání správného nadpisu mezi tagy <title></title>. Když se v titulku budou objevovat hledaná slova, je to rozhodně velké plus.

Další posun na vyšší pozice nám zajistí správné používání klíčových slov (keywords). Vyhledávač tyto klíčová slova hledá dále v textu stránky. Je-li jich málo nebo naopak hodně, priorita stránek klesá.

Velkým pilířem jsou taky zpětné odkazy. Odkazuje-li na Váš web mnoho jiných stránek, nejspíš to znamená, že Vaše stránky mají co nabídnout a proto se zvyšuje jejich hodnocení. Pokud je na Váš web odkazováno z jiných stránek se stejným zaměřením, opět se posouváte na vyšší pozice ve vyhledávači. Účinek je mnohem menší, pokud jde o web s jiným tématem (např. výměnná reklama,...).

Asi poslední věcí důležitou pro SEO jsou samotné odkazy. Jsou-li v odkazu hledaná slova
(např. http://www.domena.cz/pocitac-pro-narocne), zvýší se hodnocení stránek oproti nic neříkajícímu neurčitému URL
(např. http://www.domena.cz/clanek.php?kategorie=423&podkategorie=12 apod.)

Přeji hodně úspěchů a nejvyšší místa při optimalizaci stránek.
Autor: Beran Filip
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel pět a deset