Posun sociálních sítí k realitě, aneb "geolokace"

Napsal (») 20. 8. 2010 v kategorii Mobilní sítě, přečteno: 2199×
mobily/geolokacni-sluzby.jpg

Ve světě se v poslední době rozšířily geolokační aplikace fungující v jazyce HTML 5 s pomocí GPS, které jsou schopny zjistit Vaši současnou pozici a použít ji v aplikaci. V USA chystá Facebook oficiální službu "Places" a ta má za úkol přiblížit život na sociálních sítích s reálným životem. V tomto článku naleznete čtyři aplikace, na kterých se služba "Places" nechala inspirovat.

1. Foursquare

Tato sociální síť začala fungovat v březnu 2009 a doposud dokázala přilákat přes 2,7 milionu lidí po celém světě. Můžete zde se svými přáteli sdílet svou současnou pozici a díky "odměnovému systému" získáváte body a odměny za objevování nových lokalit, nebo za opakované navštěvování stejných míst. Foursquare je také dobře hodnocen za kontrolu soukromí, protože pozici uživatele mohou vidět jen jeho přátelé a to pouze pokud se o ní rozhodne dát vědět.

Majitelé obchodů a restaurací tuto sociální síť kladně přivítali, jelikož svůj podnik mohou jednoduše a kvalitně zviditelnit. Například v jednom malém obchodě s oblečením nabídl majitel všem uživatelům Foursquare 25% slevy na vše, pokud budou jeho podnik pravidelně navštěvovat.

2. Gowalla

Gowalla je služba, která se zaměřuje především na cestování a odměňování. S každým "check-in", nebo-li zapsáním se v dané lokalitě uživatel dostane razítko do jeho cestovního pasu, který sleduje místa, jaké jsme navštívil. Uživatel také může sbírat body za výlety v předem vyznačených trasách, které designoval například National Geographic. Dále se v Gowalle získávají "digitální suvenýry", které se dají směnit za reálné ceny, jako je oblečení, filmy, vstupenky nebo gadgety.

3. Whrrl

Svět Whrrl funguje na principu doporučení někým jiným. To znamená, že se zde seskupují uživatelé do stovek "společností" ve kterých sdílejí podobné zájmy (cyklistika, zimní sporty, restaurace apod.). Společnosti mohou být objeveny návštívením různých míst a čím více se uživatel podílí na rozvoji společnosti, tím více získává odměn.

4. MyTown

Tato geolokační hra se zaměřuje na "nákup a vlastnictví" Vašich oblíbených obchodů, restaurací a dalších míst v reálném životě. MyTown uživatel přihlášením v lokacích získává odměny a následně kupuje real-life místa.

Zdroj: itnews.com

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel šest a jedna