Asterisk, možnosti, 2.díl

Napsal O webu (») 11. 8. 2009 v kategorii Mobilní sítě, přečteno: 2638×
obrazky/Asterisk_logo.png

Rozšíření (extensions)


Hovory mezi koncovými zařízeními - Jako každá PBX umí Asterisk zprostředkovat hovor dvěma účastníkům pomocí telefonního koncového zařízení.

Sdílení linky několika uživateli najednou (Line Trunking) – tyto linky jsou obvykle použity k připojení k veřejné telefonní síti (PSTN) nebo spojnice k jiné PBX. O kapacitě této linky a množství spojení, které je schopna linka přenášet, rozhoduje především šířka pásma linky.

Doplňkové služby – stejně jako komerční poskytovatel nabízí Asterisk celou řadu doplňkových služeb jako identifikaci volajícího či dokonce směrování hovoru podle ID volajícího. Jako další služby stojí za zmínku přidržení hovoru, zpětné volání, různé zvonění podle volajícího, přesměrování hovoru, apod.

Pokročilá distribuce hovorů – Asterisk je schopen přečíst atributy příchozího hovoru a podle nich konal další rozhodnutí. Hovor může být poslán do jednoho či několika rozšíření, může být nahráván, poslán do hlasové schránky, poslán do fronty či přiřazen konkrétnímu operátorovi. Tento systém umožňuje nejlepší možnou obsluhu zákazníků, kteří do sítě volají.

Licence – Jedním z hlavních rozdílů Asterisku oproti PBX je v tom, že není třeba dokupovat žádné speciální licence ke zprovoznění těchto služeb. Limitem jsou pouze použité hardwarové prostředky.

Záznamy hovorů – Asterisk si uchovává kompletní detailní záznam hovorů (CDR – Call Detail Rekord). Tyto záznamy ukládá buďto do určeného souboru nebo do databáze. Díky těmto informacím můžeme monitorovat provoz systému a zlepšovat tak účinnost celého systému. Nalezneme zde třeba i informace o délce hovorů, což může být směrodatné v pozdější analýze práce jednotlivých operátorů.

Nahrávání hovorů – Asterisk umožňuje nahrávání hovorů probíhajících přes PBX. Limitem mohou být hardwarové nároky této služby a zákony dané země související s tímto problémem.

IVR (Interactive Voice Response) – Interaktivní hlasový průvodce je revoluční službou snad v každém odvětví obchodu. Díky této službě můžeme použít Asterisk k poskytování 24 hodinové služby. Umožňuje přehrávání souborů, čtení textů či dokonce získávání informací z databáze.

Hlasový záznamník – jedná se o plnohodnotná hlasový záznamník se službou upozornění na zprávu pomocí emailu, kdy je možno dokonce připojit i zaznamenanou zprávu.



Literatura

GOMILLION, David, DEMPSTER, Barrie. Building Telephony Systems with Asterisk. Birmingham : Published by Packt Publishing Ltd., 2005. 162 s. ISBN 1-904811-15-.


Autor: Martin Mikulec

Štítky: asterisk
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel pět a tři