Asterisk, VOIP Systém, 3.díl

Napsal O webu (») 14. 8. 2009 v kategorii Mobilní sítě, přečteno: 1846×
obrazky/Asterisk_logo.png

VoIP Systém


Asterisk poskytuje možnost spolupráce IP protokolu s tradičními telefonními technologiemi. To že zvolíme Asterisk nemusí znamenat používání pouze Voice over IP pro volání. Systém podporuje VoIP bez placení jakýkoliv licenčních podmínek.

Většina společností má dvě samostatné sítě, jednu telefonní a druhou počítačovou. Co takhle tyto sítě spojit? Co by to znamenalo? Největší výhodou je redukce administrativní práce zaměstnanců, kteří se o sítě starají. Pokud telefonní síť provozujeme na IP protokolu, ke správě je třeba znát podobné informace jako pro správu počítačové sítě, není třeba mít speciálně školené lidi na telefonní síť.

Další výhodou je samozřejmě úspora po hardwarové stránce. Počítačová zařízení jsou postupem času stále levnější a levnější, kdežto telefonní zařízení zůstávájí na přibižnš stejných cenových relacích.

Ve většině telefonních systému je možno systém rozšiřovat tak daleko, co umožňuje maximální délka kabelů dána normami. Při používání VoIP může být několik uživatelů současně připojeno na Asterisk z několika různých míst. Mohou to být uživatelé používající IP telefony ve vnitřní síti, mohou to být uživatelé připojení k síti vzdáleně z opačného konce světa.

VoIP nám umožňuje využívat rozšíření kdekoliv máme po ruce rychlé připojení k Internetu.

Stejně jako můžeme připojit uživatele k PBX z domu, je možno přes Internet propojit i jednotlivé pobočky. Každá pobočka tak má svoji vlastní telefonní síť, ale navzájem jsou propojeni tunely, což nám zaručuje, že volání mezi účastníky takto propojených sítí je zdarma.



Pro ušetření nákladů na volání se používá tzv „Toll Bypass“ . Jedná se o to, že různé pobočky v síti jsou připojeny k různým poskytovatelům telekomunikačních služeb a podle cílové sítě hovoru je hovor směrován přes nejoptimálnějšího poskytovatele služeb pro danou cílovou síť.

Jednou z vychytávek je směrování hovorů na základě času. Představme si 2 pobočky, každá v různé časové zóně. Každá pobočka je otevřena v jinou časovou dobu. Hovor může být automaticky směrován na pobočku, která je právě otevřená a díky Internetu bez jakýkoliv nákladů navíc.

Existence všech těchto rozšíření neznamená nutnost je používat. Při používání mnoha rozšíření se správa tohoto systému může značně zkomplikovat, proto je nutné použité služby zvažovat.



Literatura

GOMILLION, David, DEMPSTER, Barrie. Building Telephony Systems with Asterisk. Birmingham : Published by Packt Publishing Ltd., 2005. 162 s. ISBN 1-904811-15-.


Autor: Martin Mikulec

Štítky: asterisk
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel sedm a šest