Konfigurace FreePBX
Pokud instalace proběhla v pořádku, naskytne se nám po zadání IP adresy serveru/admin následující pohled:
Po přihlášení doporučuji změnit heslo administrátora v odkazu administrators
Moduly
Nyní se pouštíme do instalace modulů, které budeme chtít používat.
Kromě již nainstalovaných, kterým provedeme update:
- Core, Feature Code Admin, FreePBX Framework, Systém Dashboard, Voicemail, Cystom Applications
nainstalujeme ještě (zvolte ve Check for updates online)
- FreePBX ARI Framework, Announcements,IVR,Queues,Ring Groups, Misc Applications, Misc Destinations, backup and restore, Print Extensions
Extensions (klapky)
První co je třeba nastavit jsou extensions. Zde můžeme přidat jednotlivé uživatele, kteří budou připojeni k ústředně.
Vybereme si SIP device a nastavíme
User Extensions – 101 – udává nám číslo klapky
Display Name – User1 – udává nám jméno, které se bude zobrazovat na display telefonu
CID Num Alias – volitelné – pokud chceme nastavit jiné číslo klapky pro interní volání
Outbound CID – volitelné – číslo, které se bude zobrazovat mimo naši síť
Ringtime – volitelné – doba přechodu od zvonění do voicemailu
Emergency CID – volitelné – číslo, které se zobrazí při volání na nastavená čísla tísňového volání
secret – doporučené – heslo pro přihlašování k ústředně
dtmfmode – rfc2833 – defaultní nastavení, předávání informací o vytáčení hovoru
Record Incoming – volitelné – nahrávání hovorů, možno nalézt ve voicemailu > call monitor
Record Outgoing – volitelné – nahrávání hovorů, možno nalézt ve voicemailu > call monitor
Status – volitelné – aktivace voicemail služeb
Voicemail Password – povinné heslo v případě používání voicemail
Email Address - povinný email v případě používání voicemail
submit – uložení uživatele
Takto si vytvoříme 2 uživatele a nyní již po zadání vytvořených údajů do telefonů může proběhnout první hovor mezi vytvořenými účastníky.