www.interh.net

Napsal O webu (») 21. 8. 2004 v kategorii Kritika webů, přečteno: 698×


Popis webu: Poskytovatel bezdrátového (wifi) připojení k internetu pro oblast Brno-venkov + test rychlosti připojení

Typický čtenář: Modemista :)

Částka za kterou bych udělal podobný web: 4000,-

Použitý SW: PSPad, TopStyle Lite, Illustrator

Použité technologie: XHTML Strict, CSS, PHP, MYSQL

Jak dlouho jsem jej tvořil: 2-3 týdny

Jak dlouho se věnuji tvorbě webu: 2 roky, intenzivně asi 6 měsíců

Autor: Michal Pazderský
Autor: Michal Pazderský
Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
scheni z IP *** | 21.8.2004 00:55
Hmm tak to je moc dobre. Jednoduche, prehledne, hezke, validni...
Nemam zadnou pripominku...
pjotr z IP *** | 21.8.2004 09:10
. prehľadná grafika
. zladené farby, ktoré neunavujú
. pekný kód
. celkový dojem zo stránky: super
#lama z IP *** | 21.8.2004 21:50
Nemam moc casu na kritiku, takze pozdeji, ted jen jedna pripominka:
- aktivni polozka menu by neskodila
#lama z IP *** | 21.8.2004 21:53
Este neco... kod je pekny, IE je divne, ale obcas je tam predivovano (hlavicka).
Fred z IP *** | 22.8.2004 10:24
Moc moc se mi líbí ty komentáře v kódu. Nikdy si totiž nejsem jist s uzavíracím divem . smajl
Fingarfae z IP *** | 22.8.2004 10:49
propracovaná grafika, a pokud jde o kod tak se mu nedá nic moc vytknout,spíš nic než moc. smajl
Michal Pazderský z IP *** | 22.8.2004 11:32
Díky fšem za kritiku. Jsem potěšen. Ani jsem netušil že bude tak kladná. Je to totiž můj první zveřejněný projekt. Vím o sobě že nejsem dobrý grafik ale uznávám, že to sladění se mně vzhledem k mým schopnostem povedlo a dost možná pochybuji o tom že někdy udělám něco lepšího. Zkuste prosím více záporné kritiky. I maličkosti. Zajímají mě hlavně oblasti SEO a přístupnost.
smajl
Michal Pazderský z IP *** | 22.8.2004 11:46
To: #lama
Omluvte mě že nevím co je aktivní položka menu. Předpoklámám že to je položka "menu" která poukazuje na to, že to pod tim nebo vedle toho je právě menu. Jstli se pletu, tak my to pls objasněte. Jinak mi ještě není jasné
> IE je divné.
No testoval jsem to z msie-developer-pack-2k-xp-2k3 na verze IE 5.01 SP2 a 5.5 SP2 no a na sestkovou verzi SP1 a vse bylo v poradku krome preloaderu u toho testu rychlosti. V Opere, Konqueroru a Mozile to taky zobrazovalo spravne. Muzete pls udat verzi v které to zobrazuje divne, popř. o jakou chybu se jedná.
Michal Pazderský z IP *** | 22.8.2004 12:48
To #lama
Ještě jsem se chtěl zeptat jak moc vadí když je tam příliš moc divů. K té hlavičce rád uvítám nějaké nápady jak jinak to takhle udělat aby se to správně zobrazovalo. Díky
#lama z IP *** | 22.8.2004 13:18
To IE je divne neznamenalo, ze se to v IE zobrazuje blbe, to IE divne znamenalo, ze kvuli nemu pouzivate az prilis divu, coz je zbytecne.
Aktivni polozka menu je to, ze kdyz se prave nachazim v novinkach, tak bude polozka menu "Novinky" zvyraznena (treba jako pri :hoveru)
Michal Pazderský z IP *** | 22.8.2004 13:40
To #lama:
Aha, uz je mi to jasné. Nad tim aktivním menu sem uvazoval, ale uz se me do toho nechtelo. Asi ale máte pravdu, vzdyť to zabere pár minut. Díky za info
kareem z IP *** | 22.8.2004 16:04
Nevim proc je menu <dl>. Nebylo by lepsi <ul>? V uvodni strance bych zamenil:
<tr>
 <td class="td">tarif</td>
 <td class="td">rychlost </td>
 <td class="td">cena </td>
</tr>
za:
<thead>
 <th>tarif</th>
 <th>rychlost </th>
 <th>cena </th>
</thead>

Michal Pazderský z IP *** | 22.8.2004 16:25
to kareem:
Někde jsem četl že pro lepší sémantiku webu u menu je použití dl. Bohužel si už zdroj nepamatuji ale matně si pamatuji že na mě působyl důvěryhodně. Přesný rozdíl mezi tagy tr a thread my není jasný, tak pokud my to objasníte, budu velice rád. Má to vliv z pohledu sémantiky nebo SEO?
kareem z IP *** | 22.8.2004 21:13
Podle mě je menu spíše neuspořádaný seznam, než seznam definic. A rozhodně mi přijde lepší použít pro záhlaví tabulky tagy přímo k tomu stvořené a ne vytvářet si vlastní třídy. Více o tabulkách ve článku: interval.cz/clanek.asp?article=2582 a dalších dílech tohoto výborného seriálu.
Fred z IP *** | 22.8.2004 21:57
Můj pocit je, že by to klidně mohl být seznam definic, ale muselo by to mít název seznamu definic a stejně bych dával dovnitř do dd ještě ul. Podotýkám je to můj pocit, nikde se to nedá pořádně dohledat. Kdyžtak mně prosím někdo opravte. Budu rád. Představuju si to takhle
<dl><!--definition list= seznam definic -->
<dt>Okna</dt><!--definition term= název seznamu definic -->
<dd><!--definition description = popis vysvětlení definice -->
<ul><!--unordered list = neuspořádaný seznam , ol uspořádaný seznam narozdíl od ul je číslovaný-->
<li>Plastová</li><!--list items = položka seznamu -->
<li>Dřevěná</li>
<li>Ceník oken</li>
</ul>
</dd>
</dl>
<dl><!--definition list= seznam definic -->
<dt>Dveře</dt><!--definition term= název seznamu definic -->
<dd><!--definition description = popis vysvětlení definice -->
<ul><!--unordered list = neuspořádaný seznam , ol uspořádaný seznam narozdíl od ul je číslovaný-->
<li>Plastové</li><!--list items = položka seznamu -->
<li>Dřevěné</li>
<li>Ceník dveří</li>
</ul>
</dd>
</dl>

?????? Nejsem si jist
Fred z IP *** | 22.8.2004 22:03
To  Michal Pazderský : Ať už je to co jsem napsal výše správně či ne, chybí Vám tam  <dd> </dd>, takže ta zamýšlená sémantika nějak ztrácí účel. Nějaká literatura je tady http://www.maxdesign.com.au/presentation/definition/
Michal Pazderský z IP *** | 23.8.2004 08:33
2 karem & Fred:
S těmy tabulkami souhlasím a s výčty máte asi taky pravdu. Děkuji. Teď mě napadlo, že v tom zdroji o kterém jsem psal to bylo asi myšleno pro menu se 2 úrovněmi podkategorií což my připadne celkem logické a sémanticky lepší než vnořování. Máte ale pravdu, že v mém případě by bylo lepší (správné) použít neusp. seznam
Fred z IP *** | 23.8.2004 09:52
Asi ano smajl


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel třináct a deset