Sociální sítě, 28.díl - Amie street

Napsal Ondřej Platko (») 25. 10. 2009 v kategorii Internet, přečteno: 1330×

Co je to Amie Street 


Amie street je napůl sociální sítí, napůl hudebním online indie obchodem. Sama o sobě tvrdí, že se snaží být nejzábavnějším způsobem jak objevit a koupit novou hudbu.

Historie


Amie street vznikla počátkem roku 2006 s tím že veřejná alfa byla odstartována 4. června téhož roku. Jejími zakladateli jsou tehdejší studenti univerzity v Brownu: Elliott Breece, Elias Roman, a Joshua Boltuch. Katalog Amie Street se od té doby neustále rozšiřuje. Tato síť také navázala partnerství s mnohými indie vydavatelstvími jako jsou například CD Baby, Daptone Records nebo The Orchard. V listopadu 2007 byla ve spolupráci s Turbolinuxem spuštěna japonská verze. S tím se váže i oznámení o prodeji dalších, nehudebních produktů, hlavně japonského původu.

Unikátní funkce


Hudebníci mohou na stránku nahrávat své písničky, čímž zároveň i umožňují jejich koupi. Cena se různi podle zájmu. Celé to funguje na základě poměrně zajímavého systému kdy každý uživatel si může vydělat kredity tím, že někomu doporučí nějakou píseň. Pokud ta píseň byla dobrá, a ten jemuž byla doporučena si ji koupí, zvedne se její cena a doporučující si vyzíská nějaké ty kredity.

Písnička, poté co je nahrána má nulovou cenu a ta se tedy postupně zvyšuje. Dříve byl dostupný kalkulátor, jež ukazoval jak bude cena narůstat, ten je však nyní tajný a nárůst závisí na mnoha faktorech včetně momentálního objemu prodaných písní na celé síti. Maximální cena jedné libovolné písně je 98 centů.

Hudba je zde nahrávána v populárním formátu mp3, s průměrným bitrate 256kbit/s. Podpora dalších formátu je připravovaná.

Sociální aspekt


Web umožňuje vytváření vazeb, tedy opět přátelství, primárně za účelem objevování a doporučování hudby. V síti je integrován Meebo pro možnost komunikace. Samozřejmostí je i slučování do skupin převážně dle hudebních zájmů či možnost stát se fanouškem nějaké kapely či hudebníka.

Charitativní činnost


Amie street se snaží podporovat charitu především prodejem hudby. Nabízí několik desítek písní v ceně půl dolaru, Výtěžek z těchto písní jde na některou z dobročinných nadací. Další benefiční akcí byla kampaň „Make A Difference“, kdy za každé bezplatné stažení jedné ze dvou nabízených písní byly přispěny na fond Creative Visions Foundation 2 dolary.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a třináct