Co je to LinkedIn
LinkedIn je sociální síť, vytvořená hlavně pro obchodní účely – s tím se váže i to, že není přístupná od 13. let, ale až od 18. Také má trochu jiný přístup k některým součástem sociálních sítí. Smyslem této sítě je možnost vytvořit si síť obchodních partnerů, kterým bude moci uživatel důvěřovat. Zajimavé je že kontaktem (tedy druhou stranou vztahu) nemusí nutně být člen sítě.
Historie
LinkedIn vznikla na sklonku roku 2002 a do plného provozu přešla v květnu následujícího roku. Jejím zakladatelem je bývalý CEO Reid Hoffman.V polovině roku 2008 pak rozšířila své služby o LinkedIn DirectAds. Jde o funkci sponzorované reklamy.
Ke konci roku 2008 se pak LinkedIn otevřela dalším webovým službám, když spustila „Applications platform“. Uživatelé díky tomu mohou dnes provázat své profily například s Amazonem, TypePadem a s dalšími.
K červnu 2009 mělo LinkedIn 43 milionů registrovaných uživatelů ze 170. různých profesních odvětví.
Funkce
Seznam kontaktů se dá využit v této síti mnoha způsoby. Uživatelova síť se totiž neskládá jen z jeho kontaktů, ale zahrnuje tři úrovně. To znamená, že součástí sítě jsou i kontakty kontaktů a v poslední úrovni také kontakty kontaktů uživatelových kontaktů. Takto se můžete seznámit s novým obchodním partnerem skrze ověřený vztah.
LinkedIn se dá využít k získání práce či obchodních příležitostí díky doporučením svých kontaktů. Zaměstnavatelé také můžou takto vypisovat volná pracovní místa a k nim i přidávat seznam potencionálně vhodných kandidátů. Při hledání práce tak můžete využít nějakého společného kontaktu pro zvýšení šance přijetí.
Zajímavostí je, že LinkedIn nemá otevřenou registraci. Výše jsem zmínil, že ve vztahu nemusí být jen dva uživatelé ale i uživatel a neuživatel. Právě takovýto vztah je podmínkou pro přijetí do této sociální sítě, což má napomoci vybudovat atmosféru důvěry.
Kromě možnosti vytvářet skupiny v rámci profesí, absolventů různých škol či různých profesních odvětví nabízí LinkedIn i funkci ne nepodobnou Yahoo! Answers. Tato funkce se jmenuje LinkedIn answers a umožňuje celé komunitě klást libovolné otázky. Na rozdíl od Yahoo jsou však otázky zde obchodního a profesionálního charakteru, navíc je vždy známá totožnost jak tázajícího se, tak odpovídajících. Z dalších služeb zmíním už jen mobilní verzi, která funguje od února 2008.