Sociální sítě, 22.díl - Friendster

Napsal Ondřej Platko (») 3. 10. 2009 v kategorii Internet, přečteno: 2457×

Co je Friendster


Friendster je sociální síť se sídlem v Sydney. Tato služba umožňuje, stejně jako spousta jiných, kontaktovat další členy, tento kontakt udržovat a sdílet myšlenky, obrázky, videa a další skrze profil či síť jednotlivých uživatelů.

F1

 

Friendster v číslech


Friendster má přes 90 milionů zaregistrovaných uživatelů a přes 61 milionů unikátních návštěv každý měsíc. Tento web má přes 19 miliard shlédnutí měsíčně a je mezi top 100 světových webů co se týče trafficu. Více než 90 procent trafficu pochází z Asie a to hlavně z Filipín, Indonésie, Malajsie, Jižní Korei, Singapuru a Číny.

Funkce


Friendster se, co se týče služeb, příliš neliší od svých větších příbuzných Facebooku a MySpace. Jako jeden z mála podporuje jak platformu Facebooku tak OpenSocial. Od roku 2007 se vyskytuje v mnoha jazykových mutacích, jako například ve vietnamštině, korejštině, čínštině, japonštině, thaištině a v mnoha dalších.

F2

 

Historie Friendsteru


Friendster byl vytvořen v roce 2002 v Kalifornii programátorem Jonathanem Abramsem a to ještě před spuštěním Facebooku, MySpace a dalších. Myšlenkou za Friendsterem bylo vytvoření bezpečnějšího a efektivnějšího prostředí pro poznávání nových lidí. Služba pak byla spuštěna v březnu roku 2003 a během několika měsíců měla již 3 miliony uživatelů. Friendster slavil velký úspěch a Abrams se objevoval na obálkách magazínů.

Financování


Friendster dostává stejně jako mnohé jiné sítě štědré dotace od soukromých subjektů. Celý projekt se rozjížděl se základním kapitálem 12 milionů amerických dolarů, jež dodali Kleiner Perkins Caufield & Byers, Benchmark Capital a další. Co je zajímavé, tak v roce 2003 odmítl management Friendsteru nabídku Google. Ten chtěl koupit tuto síť za 30 milionů amerických dolarů. Do konce roku 2008 pak Friendster obdržel od investorů zhruba 28 milionů dolarů.

 

Patenty


Co rozhodně není bez zajímavosti je, že Friendster vlastní čtyři základní patenty sociálních sítí a to:

  • „Connecting Users in an Online Computer System Based on Their Relationships within Social Networks“
  • „Method of Inducing Content Uploads in a Social Network“
  • „System and Method for Managing Connections in an Online Social Network“
  • "Compatibility Scoring of Users in a Social Network.“

Kromě těchto čtyř se pak snaží o získání i dalších. Zatím se ale nesnaží z dalších sociálních sítí vymoci peníze za využívaní „jeho“ patentů.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvě a deset