
Jednodušší, přehlednější, lepší
Microsoft je nespokojený se svou nynější verzí Hotmailu. Konkurence Google a Yahoo ovládá většinu trhu s tímto zaměřením. Nová verze se měla zaměřit především na jednodušší ovládání a automatickou strukturovanost emailů. Tak aby se uživatel mohl v klidu věnovat obsahu zpráv a nemusel se starat o to kam je uložit, jak je roztřídit po přijetí apod. Nová verze by se měla okusit světlo světa na přelomu červenec a srpna.
Nový Hotmail bude automaticky třídit příchozí poštu do různých kategorií podle klíčových kontaktů uživatele a internetových sociálních sítí. Také nabídne náhledy na příchozí fotografie, klipy a další materiál, aniž by člověk musel přílohy otevřít nebo klikat na odkaz. V této možnosti vidím velký pokrok oproti původním verzím, jelikož právě klikání na nějaké obrázky se stávalo prostředkem šíření spamů.
Další nástroje budou sloužit tomu, aby se odesílání fotografií, videa a dalších příloh usnadnilo. Jedna z funkcí má také usnadnit synchronizaci Hotmailu s mobilními telefony. Není ještě zcela jasné, zda se Microsoft odhodlá k přizpůsobení funkcí i na mobilní zařízení například od Googlu, nebo jiným operačním systémem.
Od doby kdy se Hotmail stal vlastnictvím Microsoftu se jedná o nejradikálnější změnu, uvedl manažer Chris Jones, který na inovace dohlíží. "Naše služba nedělala to nejlepší, co mohla," dodal. Je až zarážející že v době kdy neustále přicházejí nové verze všech možných služeb se emailový web klient skoro nezmění. Microsoft doufá, že díky novým funkcím překoná pověst, že Hotmail je proti Googlu a Yahoo zastaralý. Přestože se Hotmail vyvíjel relativně málo, zůstal nejvyužívanější emailovou službou na světě. Podle průzkumu agentury comScore má 360 milionů uživatelů, zatímco druhá Yahoo jich má 284 milionů a třetí Gmail od Googlu 173 milionů.
V USA je situace, ale jiná než v celém světě. Yahoo má 95 milionů uživatelů a Hotmail 47 milionů. Jako třetí v USA je Gmail se 48mil. Todo by chtěl Microsoft změnit a probojovat se na první pozici i v USA. I když přiznal, že přebrat skoro 50% uživatelů Yahoo je téměř nemožné.