Photoshop v detailech 26.díl, Optimalizace ve stupních šedi 4.

Napsal (») 11. 2. 2008 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1171×
obrazky/seda11ikona.jpg

Skryté záchranné funkce

Výrobci Photoshopu mysleli na své uživatele, aby dosáhli maximálního kontrastu a nepřišli o detaily, tak vymysleli skrytou funkci v dialogu úrovní. Jmenuje se Režim prahu. Tato funkce umožňuje přesně vidět, které oblasti budou černé nebo bílé, což je důležité pro to, abyste nepřišli o podrobnosti. Tuto funkci aktivujete tak, že při posunu pravého nebo levého horního jezdce v dialogu úrovní přidržíte klávesu Alt.

Když přesunete levý horní jezdec v režimu prahu, obrázek zbělá, dokud se jezdec nedotkne prvního sloupce histogramu. V tomto okamžiku se začnou objevovat malé černé plošky. Jsou to plochy, které budou zcela černé. U většiny obrázků budete chtít mít jistotu, že nepřevedete na černou velké souvislé oblasti, proto přesuňte jezdec do polohy, ve které se objeví jen malé plochy. Také budete určitě chtít mít jistotu, že oblasti, které budou černé, obsahují detaily. Ty se zobrazí v režimu prahu jako šum (podobný televiznímu šumu), proto se ujistěte, že tmavé oblasti mají šum. Stejný postup musíte zopakovat s pravým horním jezdcem, abyste získali optimální kontrast. Existují tři věci, které mohou způsobit, že obrázek bude mít od začátku velké plochy černé nebo bílé barvy:

• Použitý skener není schopen snímat větší podrobnosti ve stínech

• Původní obrázek již na počátku prostě neměl žádné podrobnosti ve stínech

• Obrázek byl upraven bez kontroly režimu prahu



Před upravením



Po upravení


Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedenáct a jedna