Photoshop v detailech 25.díl, Optimalizace ve stupních šedi 3.

Napsal (») 29. 1. 2008 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1561×

Optimalizace ve stupních šedi

Hodnocení a úprava kontrastu

V reálném životě vypadají tmavá a světlá místa úplně jinak než na obrazovce nebo vytisklé brožuře. Již při prvním pohledu zjistíte, že se výrazně liší, protože papír je docela mdlý a tisková barva není zcela tmavá. Z toho důvodu musíte využit plný rozsah odstínů od černé až po bílou, aby se vaše fotografie podobaly co nejvíce reálu.

Jezdce – Tmavé odstíny

Úpravou polohy pravého a levého horního jezdce v dialogu úrovní, můžete překvapivě zlepšit kontrast obrázku, dát mu živější vzhled. Když posunete levý horní jezdec, odstín přímo pod jezdcem a všechny tmavší odstíny (jak uvidíte v přechodu pod histogramem) budou černé. Proto přesunutí tohoto jezdce do polohy, ve které se dotkne prvního sloupce histogramu, posune v obrázku nejtmavší odstín šedé k černé a dodá mu pěkné tmavé stíny.



Jezdce – Světlé odstíny

Jestliže posunete pravým horním jezdcem, odstín přímo pod jezdcem a všechny světlejší odstíny budou bílé. Proto podobně jako v předcházejícím případě přesunutí tohoto jezdce do polohy, ve které se dotkne posledního sloupce histogramu, posune v obrázku nejsvětlejší odstín šedé k bílé a dodá mu pěkná bílá světla.



Upravíte-li oba tyto jezdce, obrázek využije plně rozsah odstínů stupnice šedi. Pokud jezdce přesunete ještě dál za začátek a před konec histogramu, bude kontrast ještě větší, ale riskujete ztrátu důležitých detailů během zpracování.

Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a nula