Vylepšení
V těchto dílech seriálu se budeme věnovat nezměrnému množství technik zdokonalování. Skutečnost je taková, že toto množství nejrůznějších způsobů zdokonalování obrázků nelze přesně určit. Možností, které Photoshop nabízí, jsou téměř neomezené a záleží pouze na vaší ochotě experimentovat. Myslím, že vám zde mohu nabídnout dobrý základ pro zvládnutí většiny postupů.Ve snaze tuto náhodnou sbírku technik nějakým logickým způsobem uspořádat, jsem tuto kapitolu seřadila podle režimů Prolnutí Photoshopu. Naleznete jej v horní části palety Layers (Vrstvy) a také na mnoha dalších místech. Režimy prolnutí jsou jednou z nejvýznamnějších funkcí Photoshopu.
Skupina režimů prolnutí
Vzhledem k tomu, že menu Režimy prolnutí tvoří jakousi mapu této kapitoly, začneme hned v horní části seznamu a budeme postupovat směrem dolů. V průběhu výkladu si dovolím udělat pár odboček, budu se však držet vytýčeného směru. Začneme způsobem organizace režimů a potom se pustíme do jejich aplikací.Režim Rozpustit
První režim prlnutí se nazývá Rozpustit. Pro někoho může být užitečný, ale já ho používám ze všech režimů nejméně. Ovlivňuje pouze částečně průhledné oblasti a mění je na rozptýlenou tříšť pixelů. Výsledkem je, že tyto oblasti působí dojmem šumu.Dovedu si představit použití tohoto režimu například na obalech za účelem vytvoření dojmu stínu nebo záře s efektem šumu okolo textu. Toho můžete dosáhnout celkem jednoduše přidáním stylu vrstvy Vržený stín nebo Vnější záře k vrstvě a nastavením režimu prolnutí Rozpustit v dialogu Styl vrstvy. Takový efekt jsem potřebovala vytvořit jen zřídka, takže přejdeme k dalším režimům prolnutí.
Režim zezadu
Většina režimu prolnutí se ve Photoshopu zobrazuje v roletce umístěné v horní části palety Vrstvy. Režim zezadu je však dostupný pouze v několika částech programu (u kreslících nástrojů a v dialogu Vyplnit). Režim Zezadu dovoluje změnám ovlivnit pouze průhledné části aktivní vrstvy. Práce s tímto režimem se podobá práci s vrstvou, která leží přímo pod aktivní vrstvou. Když budete na vrstvu s režimem Zezadu malovat, bude to vypadat, jako byste malovali pod aktivní vrstvu.Tento režim používám zejména ve spojení s menu Úpravy/ Výplň jako rychlý a snadný způsob doplnění chybějících částí vrstvy. Používám jej například při tvorbě prezentace, ve které by nemělo být vidět žádné kostkované pozadí. Toho dosáhnu například tak, že zvolím menu Úpravy/ Výplň, v roletce Použít označím volbu Bílá a vyplním průhledné plochy bílou barvou.
Pokud se vám bude zdát, že režim Zezadu nepracuje tak, jak má, nahlédněte do horní části dialogu a zkontrolujte, jestli je volba Zachovat Průhlednost vypnuta. Kdyby byla aktivní, nemohli byste pozměnit průhledné plochy a samotný režim prolnutí by vám nebyl k ničemu.
Režim vymazat
Tento režim se také objevuje pouze v některých částech Photoshopu (například u kreslících nástrojů a v dialogu Vyplnit) a funguje více méně stejně jako nástroj Guma nebo selekce oblasti s následným poklepem na klávesu backspace.Obvykle používám tento režim ke snížení krytí velkých ploch. Když otevřu dialog Úpravy/ Výplň, přepnu se na režim Vymazat a nastavím krytí na 40%, snížím tak krytí vrstvy o 40% a ponechám 60% neprůhledné.
Když se přepnete na režim Vymazat, Photoshop bude zcela ignorovat barvu, kterou přes danou oblast malujete nebo vyplňujete. Pozornost zaměří pouze na Krytí a využije aktivní malby nebo selekce k označení ploch určených k odstranění.
S režimem Vymazat se ve Photoshopu setkáte jen občas, přesněji řečeno ve spojením s nástrojem Čára, dále u nástroje Plechovka barvy, při práci se štětcem, s tužkou a dialogu vyplnit a tah.