Prach a škrábance
Filtr prach a škrábance používá stejnou technologii jako filtr Medián, pouze přidává nastavení Práh, které určuje oblasti stínů obrázku, jež budou filtrem dotčeny. Nastavení na nule se dotkne celého obrázku a bude působit stejně jako filtr Medián. Zvyšování nastavení Prahu bude omezovat změny v plochách, které mají podobný jas. Obvykle se filtr používá tak, že nastavíte Práh na nulu, abyste mohli pracovat s celým obrázkem, a posunujete Poloměrem do té doby, než zmizí šum. Abyste se mohli ujistit, že jste ztratili jen bezpodmínečně nutné množství detailů, změňte nastavení Práh na 255 a pak jej pomalu zmenšujte do té doby, než najdete nejvyšší hodnotu, která obrázek ještě pořád zbavuje šumu.Filtr Redukce šumu
Tento filtr je další novinkou Photoshopi CS2 a představuje jeden z profesionálních nástrojů pro odstranění šumu. Filtr dokáže zastoupit různé triky, které byste museli jinak provést v jednotlivých kanálech a při různých režimech prolnutí. Výsledná podoba grafiky po aplikaci tohoto filtru je často jemnější a obsahuje více detailů než původní verze. Až se pustíte do práce s filtrem, doporučuji přesunout všechny posuvné jezdce úplně doleva.Pokud v grafice zaznamenáte nějaký barevný šum (žluté, modré nebo červené tečky), přizpůsobte posuvný jezdec Redukovat barevný šum a ponechejte jej v místě, kdy se barevný šum rozplyne do okolí. Pokud zjistíte, že se šum projevuje převážně v jedné barvě, vyplatí se použít některou z pokročilých technik. Nejdříve se ale zaměříme na další základní úpravy.
Po úpravě barevného šumu nadešel čas pro odstranění zářivých bodů (tj. bodů, které se odlišují svým jasem). Uchopte posuvný jezdec síla a posunujte jím doprava tak dlouho, až vymizí většina zářivých bodů. Poté přesuňte posuvný jezdec Zachovat detaily úplně doprava a začněte opětovně snižovat jeho hodnotu do té doby, než najdete rovnováhu mezi redukcí šumu a detaily grafiky.
Grafiky uložené ve formátu JPEG někdy trpí šumem, který navozuje dojem, že grafika byla rozdělena na čtverce o stranách 8x8 pixelů. Nežádoucí šum do značné míry eliminujete aktivací volby Odstranit artefakty JPE. V každém případě se přesvědčte, zda volba nezničila příliš mnoho cenných obrazových detailů.
Pokročilý režim
Pokud grafika obsahuje velmi jemné detaily nebo příliš velký šum, měli byste uskutečnit ještě několik kroků v zájmu ochrany detailů obrazu. Barevné grafiky jsou tvořeny komponenty RGB nebo CMYK, kterým se říká barevné kanály. Šum bude obvykle převažovat v jednom z těchto barevných kanálů. Spíše než jednorázovou redukci šumu v celé grafice vyzkoušejte redukci v jednom samotném kanále. V opačném případě můžete ztratit velké množství detailů ve všech kanálech, i když se úprava mohla týkat pouze jediného kanálu (obvykle modrého nebo žlutého). Příště, až budete muset rázně zakročit posuvným jezdcem Síla, přesuňte jej zcela vlevo, přepněte se na volbu Rozšířený v horní části dialogu, a klepněte na záložku Podle kanálů. Následně budete moci prohlížet jednotlivé kanály a zjišťovat, ve kterém z nich se nachází nejvíce šumu. Až budete s úpravami jednotlivých kanálů hotovi, klepněte na záložku Celkové a pokračujte s úpravou grafiky.Červený kanál
Zelený kanál
Modrý kanál