Barvy automaticky
Při pokusech o celkové změny barevného rozložení často zažívám frustraci, zvláště když používám dialogy Úrovně nebo Křivky, a to proto, že se obrázek může transformovat nevídaným způsobem (mimo jiné díky tomu, že neovládáte pouze světla, střední tóny a stíny jako mnoho jiných typů přizpůsobení). Když mám problémy s dosažením celkového vzhledu, který jsem považoval, skončím tím, že klepnu na tlačítko Volby (jak v Křivkách, tak v úrovních), které mne odešle do dialogu Volby automatické korekce barev. Zde obvykle aktivuji volbu Zlepšit monochromický kontrast, abych zachovala barvy v oblasti světel a stínů. K celkovému posunutí barevného vyvážení pak zapnu volbu Přitahovat na neutrální střední tóny a klepnu na šedé barevné políčko ležící vedle názvu Střední tóny.Implicitně by mělo být šedé, když jej ale posunete k nějaké barvě, změní se i celkový vzhled obrázku a rozvine se přes něj barevný závoj. To se bude hodit zejména pro dojem z fotografie, která bude mít teplejší barvy (více do oranžova/červena), nebo chladnější (více do modré/azurové).
Když klepnete na OK ve Volbách i v samotných Úrovních, budete dotázáni, zda byste rádi nových barev využili jako implicitních. Zvolte Ne, kromě situace, kdy byste chtěli stejným přizpůsobením upravit větší počet fotografií. Jinak by se vám mohlo stát, že použitím Automatické korekce barev nádech obrázku neodstraníte, ale naopak přidáte.
Automatickou korekci barev používám i v případě, kdy chci zkombinovat dva různé obrázky. Když bude mít jeden obrázek takzvaný žádoucí barevný nádech a druhý ne, nebudou po spojení budit dojem, že k sobě patří. Chce tedy, aby Photoshop přidal barevný nádech i druhému obrázku, a to analýzou světlých a tmavých oblastí (protože nádech se dotkne právě těchto oblastí, které by jinak barvy neobsahovaly). Nejdříve proto umístím obrázky vedle sebe, abych oba viděla. Potom se přepnu do obrázku bez barevného nádechu, najedu do menu Obraz/ Přizpůsobení a zvolím Křivky. Následně klepnu na tlačítko Volby, zvolím algoritmus Hledat tmavé a světlé barvy a vypnu funkci Přitahovat na neutrální střední tóny. Nyní jen zbývá zapojit správné barvy do oblasti světel a stínů. Klepněte proto na přepínač Stíny, aby se aktivoval výběr barvy, a přesuňte ukazatel myši nad obrázek obsahující požadovaný barevný nádech, ve kterém klepněte na nejtmavší místo. Dále klepněte na přepínač Světla, který rovněž aktivuje výběr barvy, a kurzorem označte v obrázku s barevným nádechem nejsvětlejší místo (vyhněte se však plochám přesvíceným úplně do bílé barvy). Poté klepněte na OK. Barevná škála aktuálně zvoleného obrázku by měla být v tuto chvíli přizpůsobena druhému obrázku.
Selektivní barva 1.
Automatická korekce barev není jediným nástrojem umožňující posunutí barev dle nejtmavších, nejsvětlejších a středním tónů. Když najedete do menu Obraz/ Přizpůsobení a zvolíte příkaz Selektivní barva, otevře se dialog, ve kterém v roletce Barvy zvolte barevné tóny, jež chcete změnit.Přesunem jezdců doprava posunete vybrané barevné tóny k jejich protějškům, uvedeným na levé straně lišty. Posunem jezdce doleva zase změníte barevné tóny k jejich protějškům na druhé straně barevného spektra. Přestože toto dialogové okno nabízí pouze lišty Azurová, Purpurová, Žlutá a K (černá), můžete barevný kanál přesunout i k červené, zelené a modré, a to přesunem jezdce doleva. Pokud zapnete volbu Relativní metoda, změní se odstíny vztahující se k prvotní barvě. To znamená, že když máte 50% azurové a přesunete jezdec Azurová na 10%, dostanete 55%, protože 10% z 50% dělá 5%. Druhou možností je metoda Absolutní, která jednoduše sčítá přesné hodnoty, které vepíšete. Když budete mít například 50% azurové a přesunete Jezdec Azurová na 10%, výsledkem bude 60% azurové, protože došlo k součtu obou hodnot.