Křivky kreslené od ruky
Chcete- li křivku změnit, nejste omezeni pouze na přidávání a posouvání bodů. Jiným způsobem definování křivky je její nakreslení od ruky, které je možné po klepnutí na ikonu tužky ve spodní části dialogu křivek.To, co nakreslíte, však musí být čára jdoucí zleva doprava. No zkuste to – zkuste nakreslit kružnici. Nepůjde to. Je to proto, že dialog křivek je jako sloupcový graf a pro jeden odstín nemůže mít dva sloupce. Jen tak pro legraci nakreslete opravdu divokou čáru napříč mřížkou a podívejte se na obrázek. Nakreslení vlastní čáry nástrojem tužka je zpravidla lepší pro zvláštní efekty než pro jednoduchou úpravu obrázku.
Podívejme se krátce na některé věci, které můžete udělat nástrojem Tužka.
Vyhlazování. Po vytvoření křivky nástrojem Tužka můžete klepnout na tlačítko Vyhladit, aby se čára, kterou nakreslíte, vyhladila. Zkuste na něj několikrát klepnout, aby se křivka vyhladila.
Převedení na body. Abyste převedli čáru nakreslenou nástrojem Tužka na normální křivku, klepněte na ikonu křivky.
Kreslení rovných čar. Nástrojem Tužka můžete také kreslit rovné čáry. Stačí přidržet klávesu Shift a klepnout do mřížky a Photoshop spojí body vytvoří rovnou čáru.
Posterizace. Nakreslíte-li nástrojem Tužka tvar připomínající schody, můžete dosáhnout stejného efektu, jako kdybyste použili příkaz Posterizovat.
Vstupní a výstupní hodnoty
Hodnoty Vstup a výstup v dolní části dialogu křivek vám umožní dosáhnout při úpravě obrázku velké přesnosti. Hodnota Vstup udává odstín šedi, který měníte. Hodnota Výstup udává, jaký bude tento odstín po úpravě. Jsou-li všechny body na křivce zobrazeny jako prázdné čtverce, vstupní a výstupní hodnoty se budou vztahovat k poloze myši. Vstupní hodnota udává, který odstín šedi je přímo pod ukazatelem. Výstupní hodnota vám prozradí, který odstín šedi (výška sloupce grafu) dostanete, pokud přesunete křivku na pozici myši.Vyzkoušejte to. Nejprve klepněte na ikonu křivky (ne na tužku) a pak se přesvědčte, že na křivce není žádný bod plný. Dosáhnete toho tak, že přesunete myš do takové vzdálenosti od křivky, až se změní na bílou šipku, a pak stiskněte tlačítko myši. Nyní posouvejte myší po mřížce. Všimněte se, že se hodnoty Vstup a Výstup mění. Informují vás pouze o tom, které odstíny šedi jsou přesně pod ukazatelem a přesně nalevo od něj. Pokud obkreslíte tvar křivky, hodnoty vstupu vám přesně ukážou, co křivka dělá s odstíny v obrázku.