Photoshop pro začátečníky 52.díl, Křivky 2.

Napsal (») 30. 10. 2008 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1881×
obrazky/zacikona.jpg

Základní myšlenka křivek 1.

Protože dialog křivky umožňuje upravovat každý odstín šedi v obrázku (celkem jich je 256), pracuje trochu jinak než ostatní nástroje pro úpravy. Abyste získali jasnější představu o tom, co křivky dělají, sestrojme si vlastní dialog křivek pomocí něčeho, co dobře známe: jednoduchého sloupcového grafu – té primitivní pomůcky, kterou najdete skoro v každém časopise, brožuře, prostě skoro všude, kam se podíváte. Teď můžeme jeden graf skutečně dobře využít jako pomůcku pro pochopení křivek.

Co kdybychom vytvořili sloupcový graf, který by vyjadřoval, kolik světla používá váš monitor k zobrazení každé barvy v obrázku? Takový sloupcový graf by byl stejný jako všechny ty, které jste už viděli, vyšší sloupce by znamenaly více světla a nižší sloupce méně. Mohli byste pod každým sloupcem upřesnit příslušný odstín šedi a pak nakreslit vodorovnou čáru z vršku každého sloupce doleva, abyste na ose grafu mohli vyznačit, kolik světla každý odstín používá. Myslím, že by výsledek vypadal asi takto:



Mohli byste také snadno změnit graf, aby znázorňoval, kolik tiskové barvy (inkoustu) by použila vaše tiskárna na reprodukci obrázku. Když bychom tedy hovořili o barvě, kratší sloupce by znázorňovaly méně barvy a světlejší odstín šedi a vysoké sloupce hodně barvy a tmavý odstín. Abychom takovou proměnu grafu provedli, museli bychom prohodit všechny odstíny pod grafem, takže by tmavé byly pod vysokými sloupci a světlé pod nízkými. Výsledek by vypadal asi takto:



Dobrá, nyní, když máme představu, rozšíříme ji, abychom ji přizpůsobili skutečnosti. Náš základní sloupcový graf by mohl fungovat u jednoduchého loga s několika odstíny šedi (každý sloupec představuje jeden odstín), ale většina obrázků obsahuje mnohem více odstínů. Proto zvětšíme počet sloupců, ne? No více méně. Ve skutečnosti může obrázek obsahovat 256 odstínů šedi. Když však namačkáme 256 sloupců (pro každý odstín) do našeho grafu, už nebudou vypadat jako sloupce, ale změní se na jednotlivou hmotu. Jednotlivé sloupce nevidíte, protože mezi nimi již nejsou mezery.

A jsme u toho, naše obrázky obsahují 256 odstínů šedi, takže potřebujeme skutečně graf s tolika sloupci. Jsou-li však takto stlačeny dohromady, nemáme místo na to, abychom každý sloupec popsali. Nemohli bychom však přes ně položit mřížku a popsat ji? Pokud by tato mřížka nebyla dost podrobná, mohli bychom přidat ještě podrobnější mřížku.

Pokud jste mě dobře sledovali a dává vám to všechno smysl, pak jste pochopili princip, na němž jsou křivky založeny. Musíme jen zajít kousek dál. Vydržte mě sledovat a důvěřujte mi – všechny tyto podrobnosti vám velmi dobře poslouží, abyste porozuměli křivkám ještě hlouběji. Ukázkový graf, který jsme vytvořili, není ve skutečnosti tak užitečný… zatím. Neříká vám nic, co byste nemohli nalézt v paletách informací nebo barev. Například pokud chcete opravdu vědět, kolik barvy (nebo světla) by se použilo k reprodukci určitého odstínu šedi mohli byste jen otevřít paletu informací příkazem menu Okna/ Informace a přesunout myš do obrázku.



Paleta informací by znázorňovala, kolik barvy se v dané oblasti použije. Paleta barev (Okna/Barvy) je nastavena podobně a řekne vám, kolik barvy nebo světla tvoří odstín šedi. Hlavní rozdíl je v tom, že paleta informací vám dává informace o obrázku – typicky o místě, ve kterém se nachází kurzor, zatímco paleta barev vám dává obecné informace o tom, kolik barvy nebo světla tvoří určitý odstín šedi, a je na obrázku nezávislá.
Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a třináct