Photoshop pro začátečníky 46.díl, Rozlišení 7.

Napsal (») 13. 10. 2008 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1065×
obrazky/zacikona.jpg

Multimédia/ Internet 2.

Věci poněkud komplikuje i to, že když obrázek otevřete poprvé ve Photoshopu, neuvidíte jej ve velikosti při tisku ani při zobrazení na webu, místo toho se zmenší, abyste jej viděli celý. Chcete-li vidět, jak velký bude obrázek při zobrazení v internetovém prohlížeči, musíte jej zobrazit ve 100% velikosti. Toho dosáhnete tak, že poklepete na nástroj Lupa nebo zvolíte menu Zobrazení/ Skutečná velikost. Pokud zjistíte, že je obrázek příliš veliký, existuje jednoduchá technika, kterou používám pro změnu velikosti obrázků určených pro Internet: Zobrazím obrázek ve 100% velikosti a zvolím menu Okna/ Navigátor. Přesunutím jezdce naspodu palety změňte velikost obrázku. Pokud tak nelze obrázek dost zmenšit, použijte ikonky hor, tak se můžete dostat ještě dál. Jakmile se dostanete na potřebnou velikost, poznamenejte si procentuální hodnotu, která se objeví v levém dolním rohu palety Navigátor. Ta značí, jak přesně je nutno změnit velikost obrázku, aby se v internetovém prohlížeči objevil v této velikosti. Nyní obrázek zmenšíme, zvolte menu Obraz/ velikost obrazu, označte položku Převzorkovat obraz a potom v roletové nabídce délkových jednotek zvolte procenta a zadejte do příslušného pole hodnotu zmenšení z palety Navigátor. Když klepnete na OK, můžete si všimnout, že se obrázek velmi zmenšil. Chcete-li vidět, v jaké velikosti se zobrazí v internetovém prohlížeči, poklepejte na nástroj Lupa. Měli byste vidět přesně to, co jste zamýšleli.



Video 1.

Pixely, které utvářejí dokument otevřený ve Photoshopu, jsou dokonale čtvercové. V podstatě všechny pixely, jež vytvářejí obraz (nezávisle na použitém programu), jsou hranaté. Ve Photoshopu se to hodí, když ale přijde na digitální video, je to zcela jiný příběh.

Když obrázek zobrazíte na videomonitoru (kterým může být i vaše televize nebo videokamera), obrázek bude stlačený. To se děje proto, že hardware rendruje pixely jako obdélníky, a ne jako čtverce. Jak moc deformovaný obrázek bude, záleží na použité technologii zobrazení (NTSC normální, NTSC širokoúhlá, evropský PAL). Každý z uvedených formátů produkuje jiný druh zkreslení, a to vodorovným nebo svislým stlačením či natáhnutím obrazu.

Míra zkreslení může být vyjádřená jako poměr mezi výškou a šířkou při rendrování videa. Pokud bude výška v pixelech čtyřnásobně větší než šířka, budeme hovořit o poměru 4:1. Photoshop to zjednodušuje na faktor č. 4. Jde pouze o popis rozdílů mezi výškou a šířkou, kde se základní měrná jednotka šířky bere jako 1. Problémem zde je, že někdy narazíte na poměr 4:3, který říká, že pokud je šířka rozdělena na tři stejné části, výška se bude rovnat čtyřem těmto stejným částem. Chcete-li tento divný poměr transformovat na faktor 1, vydělte druhé číslo prvním číslem (v našem příkladě to bude 3 : 4 = 0,75).



Pixely, které mají šířku větší než výšku, budou mít faktor menší než jedna. Pixely, jež jdou vyšší než širší, budou mít pro změnu faktor vyšší než jedna.

Chcete-li vytvořit svůj vlastní charakteristický poměr stran, najeďte do menu Obraz/ Poměr stran obrazových bodů/ Vlastní poměr stran. Aktuálnímu dokumentu bude přiřazen nový poměr stran obrazových bodů, který bude přidán i do nabídky možností pro budoucí využití.




Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel devět a sedm