Nástroj Měřítko
S nástrojem měřítko můžete změřit vzdálenost mezi dvěma body nebo úhel, který mezi sebou svírají. To se vám může hodit zejména tehdy, když budete potřebovat přesně natočit nebo zvětšit nějaký objekt. Při táhnutí měřítkem se v liště voleb zobrazí úhel a délka tažené čáry. Jednotky měřítka budou stejné jako ty, které používají pravítka. Po vytvoření čáry ji můžete klepnutím a přetažením přemístit na jinou pozici nebo uchopit jeden její konec a přemístěním změnit délku či úhel.Chcete-li změnit velikost objektu tak, aby se vešel přesně mezi jiné dva objekty, změřte nejdříve jejich vzdálenost a pak najeďte do menu Obraz/ Velikost obrazu, ve kterém velikost objektu přesně definujete. Když budete chtít narovnat pootočený obrázek, natáhněte čáru podél hrany objektu, která má ležet ve vodorovné ose, a pak najeďte do menu Obraz/ Natočit plátno/ O jiný úhel a klepněte na OK. Photoshop automaticky zadá správný úhel pootočení, který jste definovali měřítkem.
Nástroj měřítko můžete použít i k definici úhlu mezi dvěma rovnými čárami. Když přidržíte tlačítko Alt a natáhnete ještě jednu čáru, zobrazí se v liště voleb a v paletě Informace údaj úhlu, který mezi sebou dva objekty mají.
Nástroj přechod
Zprvu se vám může zdát, že nástroj Přechod není ničím výjimečný. Když si nástroj Přechod prohlédneme podrobněji, tak zjistíte, že se může výborně hodit při vytváření různých efektů, obrazů nebo koláží. Bude pro vás pozoruhodný až přímo neocenitelný nástroj.Podívejme se nyní, jak se přechod uplatní u obrázku. Přechod vytvoříte pouhým klepnutím a táhnutím přes obrázek. V závislosti na typu přechodu (zvoleného v liště voleb) získáte různé výsledky.
Několik vysvětlení funkcí přechodu:
Lineární
Aplikujte přechod v délce čáry, kterou natáhnete. Pokud čára nebude přetínat celý obrázek, Photoshop zbytek obrázku vyplní spojitou barvou (se kterou jste začali a skončili přechod).
Kruhový
Vytvoří přechod, který začíná ve středu kruhu a směrem k jeho okraji se plynule mění. Bod, na který klepnete jako na první, určuje střed kruhového přechodu. Táhnutím do strany pak určíte směr přechodu. Všechny plochy mimo kruh budou vyplněny spojitou barvou (tedy tou, kterou přechod končí).
Úhlový
Otáčí se kolem kruhu jako na displeji radaru. Prvním klepnutím určíte střed otáčení a táhnutím myši určíte počáteční úhel.
Zrcadlený
Vytváří efekt podobný dvojité aplikaci lineárního přechodu.
Křížový
Podobá se kruhovému přechodu, vyzařuje ale z centra čtverce.
Když máte aktivní nástroj přechod a stisknete klávesu Enter, zobrazí se okno s nabídkou přednastavených přechodů. Tyto již nebudete muset hledat v liště voleb.