Photoshop pro začátečníky 24.díl, Nástroje 20.

Napsal (») 16. 7. 2008 v kategorii Grafika, CSS, přečteno: 1740×
obrazky/zacikona.jpg

Textura

Funkce textura umožňuje změnit krytí daného štětce na základě určité textury.



Posuvný jezdec Hloubka umožňuje aplikovat texturu v různém objemu. Pokud chcete použít jezdech Hloubka, musíte zaškrtnout políčko Texturovat každý otisk. Pokud zjistíte, že textura nemění vzhled stopy štětce, zkuste experimentovat s roletkou Režim tak dlouho, až obdržíte požadovaný výsledek.

Dvojitá stopa

Tato volba vám umožní namalovat stopu, která bude tvořena dvěma štětci zároveň. Barva se v tomto případě zobrazí pouze tam, kde se štětce překrývají. Metoda se výborně hodí pro vytváření efektu houby. Stačí pouze vybrat některý z normálních kulatých štětců v paletě Stopy nebo v nabídce Tvary špičky stopy a poté zvolit některý ze vzorů v nabídce Dvojitá stopa. Když se stopy nebudou kombinovat tak, jak byste si přáli, zkoušejte měnit nastavení v roletce Režim a mezery do té doby, než obdržíte požadovaný výsledek.

Dynamika barvy

Toto nastavení umožňuje průběžně měnit nanášenou barvu stopy. Kolísání popředí/pozadí bude měnit barvu stopy ve škále odstínů ležících mezi aktuální barvou popředí a pozadí. Kolísání odstínu oproti tomu způsobí náhodnou změnu barvy stopy. Čím vyšší bude kolísání, tím více se bude barva stopy různit. Kolísání Nasycení bude měnit živost a výraznost barvy stopy. Kolísání jasu bude barvu stopy náhodně zesvětlovat a ztmavovat. Posuvný jezdec Čistota nastavuje celkové nasycení barvy stopy. Nulová hodnota nezpůsobí žádnou změnu, záporná hodnota nasycení zmenší, zatímco kladná hodnota jej zvětší.



Další dynamika

Kolísání krytí a kolísání hustoty způsobují proměnlivost aktuálních nastavení štětce zadaných v liště voleb. Když některé z těchto nastavení pozměníte, Photoshop bude při nanášení stopy hodnoty průběžně měnit, nikdy však nepřekročí nastavení zadané v liště voleb.

Zbývající volby štětce

Podívejme se nyní na volby umístěné v levé dolní části palety. Volba šum dodá štětci s jemným okrajem zrnitost. Vlhká stopa sníží průhlednost středu štětce na 60%, a blíže ke hraně stopy bude krytí zvyšovat. Volba rozprašovač pouze doplňuje ikonu nástroje z lišty voleb (kterou zde můžete zapnout či vypnout) a má blízký vztah k nastavení Krytí a Hustoty v liště voleb. Krytí zde určuje maximum, které uvidíte skrze stopu štětce. Hustota zase určuje, jak rychle se dostane na zvolenou hodnotu krytí. Je-li hustota nastavena na 100%, každý tah štětce bude mít krytí specifikované v liště voleb. Nižší hodnoty hustoty způsobí při malování nižší krytí, budete však moci nanášek více stop štětce na sebe a zvyšovat postupně krytí až do hodnoty uvedené v liště voleb. Rozprašovač přichází na řadu, když je Hustota menší než 100%. Když při malování zastavíte kurzor, barva se bude nanášet dál, stejně jako když kreslíte sprejem a držíte ho na jednom místě.

Uložení stop

Když změníte nastavení stopy, vytvoříte svým způsobem nový štětec, který se již nevztahuje k původnímu, označenému v paletě Stopy. Nově vytvořený štětec se však příště v paletě Stopy neobjeví, pokud jej neuložíte příkazem Nová stopa. Když potom budete mít vytvořenou vlastní kolekci štětců, uložte je spolu se všemi aktuálně načtenými štětci do složky Brushes, a to příkazem Uložit stopy, který najdete v roletce palety stopy. Když se budete chtít k vám vytvořenými štětci vrátit, zvolte v roletce příkaz Nahradit stopy. Návrat k implicitní sadě štětců provedete příkazem Obnovit stopy.


Štítky: Adobe Photoshop
Facebook Twitter Topčlánky.cz Linkuj.cz

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Článek ještě nebyl okomentován.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel dvanáct a devět