Textura
Funkce textura umožňuje změnit krytí daného štětce na základě určité textury.
Posuvný jezdec
Hloubka umožňuje aplikovat texturu v různém objemu. Pokud chcete použít jezdech
Hloubka, musíte zaškrtnout políčko
Texturovat každý otisk. Pokud zjistíte, že textura nemění vzhled stopy štětce, zkuste experimentovat s roletkou
Režim tak dlouho, až obdržíte požadovaný výsledek.
Dvojitá stopa
Tato volba vám umožní namalovat stopu, která bude tvořena dvěma štětci zároveň. Barva se v tomto případě zobrazí pouze tam, kde se štětce překrývají. Metoda se výborně hodí pro vytváření
efektu houby. Stačí pouze vybrat některý z normálních kulatých štětců v paletě
Stopy nebo v nabídce Tvary špičky stopy a poté zvolit některý ze vzorů v nabídce
Dvojitá stopa. Když se stopy nebudou kombinovat tak, jak byste si přáli, zkoušejte měnit nastavení v roletce
Režim a mezery do té doby, než obdržíte požadovaný výsledek.
Dynamika barvy
Toto nastavení umožňuje průběžně měnit nanášenou barvu stopy. Kolísání
popředí/pozadí bude měnit barvu stopy ve škále odstínů ležících mezi aktuální barvou popředí a pozadí. Kolísání odstínu oproti tomu způsobí náhodnou změnu barvy stopy. Čím vyšší bude kolísání, tím více se bude barva stopy různit. Kolísání Nasycení bude měnit živost a výraznost barvy stopy. Kolísání jasu bude barvu stopy náhodně
zesvětlovat a ztmavovat. Posuvný jezdec Čistota nastavuje celkové nasycení barvy stopy. Nulová hodnota nezpůsobí žádnou změnu, záporná hodnota nasycení zmenší, zatímco kladná hodnota jej zvětší.
Další dynamika
Kolísání
krytí a kolísání hustoty způsobují proměnlivost aktuálních nastavení štětce zadaných v liště voleb. Když některé z těchto nastavení pozměníte, Photoshop bude při nanášení stopy hodnoty průběžně měnit, nikdy však nepřekročí nastavení zadané v liště voleb.
Zbývající volby štětce
Podívejme se nyní na volby umístěné v levé dolní části palety. Volba šum dodá štětci s jemným okrajem zrnitost. Vlhká stopa sníží průhlednost středu štětce na
60%, a blíže ke hraně stopy bude krytí zvyšovat. Volba rozprašovač pouze doplňuje ikonu nástroje z lišty voleb (kterou zde můžete zapnout či vypnout) a má blízký vztah k nastavení
Krytí a Hustoty v liště voleb. Krytí zde určuje maximum, které uvidíte skrze stopu štětce. Hustota zase určuje, jak rychle se dostane na zvolenou hodnotu krytí. Je-li hustota nastavena na 100%, každý tah štětce bude mít krytí specifikované v liště voleb. Nižší hodnoty hustoty způsobí při malování nižší krytí, budete však moci nanášek více stop štětce na sebe a zvyšovat postupně krytí až do hodnoty uvedené v liště voleb. Rozprašovač přichází na řadu, když je Hustota menší než 100%. Když při malování zastavíte kurzor, barva se bude nanášet dál, stejně jako když kreslíte sprejem a držíte ho na jednom místě.
Uložení stop
Když změníte nastavení stopy, vytvoříte svým způsobem nový štětec, který se již nevztahuje k původnímu, označenému v paletě Stopy. Nově vytvořený štětec se však příště v paletě Stopy neobjeví, pokud jej neuložíte příkazem
Nová stopa. Když potom budete mít vytvořenou vlastní kolekci štětců, uložte je spolu se všemi aktuálně načtenými štětci do složky Brushes, a to příkazem
Uložit stopy, který najdete v roletce palety stopy. Když se budete chtít k vám vytvořenými štětci vrátit, zvolte v roletce příkaz
Nahradit stopy. Návrat k implicitní sadě štětců provedete příkazem
Obnovit stopy.